X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ועידת הפסגה הערבית תתכנס בדמשק בצל מחלוקות חריפות על המצב בלבנון ויוזמת השלום הערבית הפילוג בעולם הערבי תמיד שירת את ישראל ואסור לה לעשות טעויות שיאפשרו למדינות ערב לגשר על המחלוקות ביניהן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בסוריה תתכנס בעוד כמה ימים ועידת הפסגה של מדינות ערב באווירה קשה של פיצול ופילוג. סוריה, שתמיד כונתה "מצודת הערביות" (קלעת אלערובה), תארח ככל הנראה רק ממחצית ממנהיגי מדינות ערב; המנהיגים הנעדרים מהוועידה ישגרו נציגים במקומם.
הרקע להיעדרותם הוא המחלוקת הקשה בין סוריה לכמה ממדינות ערב על-רקע המשבר הפוליטי הנמשך בלבנון והמהלכים הסורים המכשילים את בחירת הנשיא בלבנון. אין ספק שסוריה, המארחת בפעם הראשונה את ועידת הפסגה הערבית, איננה מרוצה מההתפתחויות האחרונות. המופתי הכללי של סוריה השיח' אחמד חסון פרסם פסק הלכה (פתווא) כי ההשתתפות בוועידה היא חובה של כל שליט ערבי וכי אסור לאף שליט הנעדר מהוועידה לשלוח נציג במקומו. אבל ברור כי פסק ההלכה הזה איננו מחייב אף אחד והוא מעיד בעיקר על מידת הלחץ שבו נתונה סוריה.
מקורות ערביים יודעי דבר מעריכים כי מצרים וסוריה מפעילות לחץ על סוריה לאפשר את סיום תהליך הבחירה לנשיאות בלבנון, נושא שכנראה לא ימצא את פתרונו במהלך הוועידה. הסורים מצידם מאשימים את ארצות הברית כי היא מנסה לחבל בוועידה על-ידי כך שהיא מפעילה לחץ על מדינות ערב להוריד את דרג הייצוג שלהן בפסגה.
מדינות ערב המתונות אינן מסתירות את מורת רוחן מן "המשחק הכפול" שמשחקת סוריה. מחד היא השתתפה בוועידת אנאפוליס, הסכימה ליוזמת השלום הערבית ומנהלת מגעים חשאיים עם ישראל באמצעות טורקיה, אך מאידך היא חלק בלתי נפרד מ"ציר הרשע" בראשותה של אירן. המדינות הערביות המתונות אינן רוצות ליצור קרע בעולם הערבי ולכן הן ישתתפו בוועידת הפסגה למרות הקו הקיצוני של סוריה והצטרפותה לציר הקיצוני בראשות אירן המפצל את העולם הערבי.
הפילוג בעולם הערבי הפך לעובדה מוגמרת. ועידת הפסגה בדמשק לא תביא לאחדות ערבית, יותר מדי משברים יצר "ציר הרשע" בהנהגת אירן: ערעור המצב הפוליטי בלבנון, הפיכה צבאית של החמאס ברצועת עזה והתססה של תנועת "האחים המוסלמים" במצרים. הפיצול הזה מכביד על האפשרות לדיאלוג ערבי אמיתי. סביר יותר להניח כי הוועידה שתימשך יומיים רק תנציח אותו.
אחת ההצעות, שכנראה אירן עומדת מאחוריה, היא לבטל את יוזמת השלום הערבית. המצרים מתנגדים לכך בתוקף ושר החוץ המצרי אחמד אבו אלע'ייט אמר כי צעד כזה הוא מסוכן, הוא עלול להביא להפסקת המשא-ומתן בין ישראל לרשות הפלשתינית - דבר שהוא בגדר אסון והפלשתינים עלולים לאבד את פלשתין כולה. האיומים הערביים לבטל את יוזמת השלום הערבית אינם חדשים, הם הופרחו לחלל האוויר כבר לפני כמה שבועות על-ידי מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא.
ספק אם וועידת הפסגה תבטל את יוזמת השלום הערבית; עצם העלאת האפשרות הזו גורמת נזק לוועידה ומשווה לה תדמית קיצונית ומשרתת את ישראל.
נושא נוסף שצפוי לעלות בוועידה הוא היוזמה של נשיא תימן, עלי עבדאללה צאלח, לפיוס וחידוש הדיאלוג בין ארגון הפת"ח לארגון החמאס. ייתכן מאוד שהוועידה תקבל החלטה התומכת ביוזמה הזו כדי לקדם את הפיוס הפנימי בזירה הפלשתינית. האם בפועל יקרה משהו ממשי בשטח? להערכתי - לא. ארגון החמאס איננו מוכן לוותר בשום מחיר על שליטתו המלאה ברצועת עזה ותחילת הגשמת חלומו להקמת מדינה איסלאמית בשטחים הפלשתינים.
כל החלטה קיצונית שתתקבל בוועידת הפסגה תשרת את ישראל. לקראת הוועידה רצוי שהדרג המדיני יגביר את המגעים עם הרשות הפלשתינית ויבחן מחוות לקראתה שאינן פוגעות בביטחון ישראל. מדיניות חכמה ישראלית בימים הקרובים תבודד את הקיצוניים בוועידת דמשק ותעמיד אותם באור מגוחך בעיני העולם.
ישראל גם צריכה לנהוג במדיניות מאופקת בימים הקרובים, בכל הקשור לתגובותיה הצבאיות נגד הטרור הפלשתיני. תמונות של ילדים פלשתינים הרוגים ברשת אל-ג'זירה רק עלולות לסחוף את המדינות הערביות המתונות לצידן של המדינות הקיצוניות. בסך הכול מדובר בוועידה שתימשך יומיים ואפשר להתאפק בתגובות הצבאיות לפרק זמן קצר.
הפילוג הערבי הוא מתנה לישראל. הפיצול הזה היה תמיד לטובתנו, לאורך כל שישים שנות המדינה. הבה לא נעשה טעויות ונניח לו להימשך ולהתעצם - עדיף לנו פילוג ערבי על פני אחדות ערבית.

תאריך:  28/03/2008   |   עודכן:  28/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקיצוניות הערבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקיצונות הערבית
rftgr56t34653  |  28/03/08 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
בעיות הלב של הרבנים ובעיות הזכרון של יחמוביץ'    זהבה והשופט    סימנס וסוד הבכירים    הפרקליטות מסתירה כרגיל ואיך מיירטים את פרופ' שפירא    מושגי הזמן של השוטר דנינו והטריקים המילוליים של משרד החינוך ועוד
ראובן לייב
למרות הפיתוי הגדול שצורת מחיר זול, יש להימנע ככל האפשר מקניית אביזרים תוצרת סין, שאינם עומדים בתנאי הבטיחות ועלולים לסכן את תינוקכם
נסים ישעיהו
עדיין לא מאוחר לתקן    נכריז על עצמנו כמדינה יהודית, ננהג כיהודים, נשחרר את הדת משליטת המדינה, נפחד רק מה', ואז יפול פחדנו על כל השכנים
חגי סרי לוי
כדאי שנזכור שגם הקלצ'ניקוב שירה במרכז הרב וטבח נערים יהודים ששקדו על לימודם היה מתוצרת רוסית. הנקודה היא מי מאשר את כניסת אמצעי הלחימה האלה ולא מי מייצר או מממן אותם
ד"ר דניאל שינהר
80% מדלקות האוזן יחלימו ללא כל טיפול רפואי    ובכל זאת יש צורך להקל על הסבל ולכן הטיפול בדלקת החריפה נחלק לטיפול מקומי באוזן עצמה וטיפול ססטמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il