X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני משתמש במילה "מזימה", מפני שמדובר בתוכנית שכולה זדון. התוכנית פשוטה: אורזים "כלום" באריזה יפה, עוטפים בתמונה של יונה עם עלה זית, מעבירים לשונאי נתניהו בתקשורת, ואלה יזעיקו את היהודים לפסטיבל שלום חדש. בסוף המסלול נגלה את אנשי זק"א מלקטים חלקי גופות. איך אני יודע? היינו בסרט הזה
▪  ▪  ▪
אולמרט. לא אמר נואש

מנקודת מבטו של אולמרט, זה נראה כך: אחרי שהצלחתי לצאת בשן ועין מהמשפט הפלילי בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות", ואחרי שהצלחתי להערים על כל חוקרי המשטרה עד היום, ואחרי שירקתי לבאר ממנה שתיתי, ואחרי שהצלחתי לגנוב ממפלגת האם את המנדטים והמיליונים, ואחרי שקטפתי את התפוזים מהפרדס שנתניהו נטע, ואחרי שהצלחתי להשתיק את כל אלה שדרשו את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את ניצחוני המזהיר, ואחרי שהצלחתי לעקוף את המסקנות המתבקשות מדוח הביניים של הוועדה שאני מיניתי, ואחרי שהצלחתי לתמרן את חברי הוועדה לחבר דוח נטול דרישת התפטרות, ואחרי שהצלחתי לסתום את הפה של אלה שדרשו ממני להתפטר (ציפי לבני, אהוד ברק, ועמי אילון), ואחרי שהצלחתי לרתום לעגלתי את מנהיגי עדר האתרוגיסטים, ואחרי שהצלחתי לרצוח ולקבור את הנורמה של קבלת אחריות - אני ניצב כעת בפני משימת חיי: ניצחון בבחירות הבאות! כל תוכנית כשרה- אין קווים אדומים.
לשבחו של אהוד אולמרט יאמר, שאילו רצה, היה יכול - אחרי שהביס את נסראללה - לנוח על זרי הדפנה, ולהתבשם מריחם המשכר של דוח הביניים שכתבה ועדת וינוגרד, והסקרים המנבאים את התרסקותו. אלא שהדחף הבריא לנצל את המומנטום, הביא אותו להסתער על היעד הבא: "הסכם שלום עם הפלשתינים". ואם זה לא כל כך מסתדר, יען כי בצד השני "אין עם מי לדבר", לא איש כאולמרט יאמר נואש: גם "הסכם מדף" בא בחשבון. לצורך זה, כך אנחנו מתבשרים, נפגשו שוב שני הברווזים הצולעים אולמרט ואבו-מאזן. זה מביא אותנו לשאלה: מה זה הסכם מדף?
"מהלך הזוי". זאת ההגדרה שהגדיר העיתונאי דן מרגלית את המאמץ הזה של אולמרט, להגיע להסכם מדף (ישראל היום, 6.4.08). המהלך הזה, כך מרגלית, תכליתו היחידה "למכור לציבור את בגדי המלך החדשים, כאילו יש בהם ממש". השר הלחשן פואד בן-אליעזר השמיע הגדרה שונה: "משא-ומתן וירטואלי" (שבתרבות בחיפה, 5.4.08).
יש הבדל בין ההגדרה של פואד, לבין ההגדרה של מרגלית. בשפת החבר'ה, "משא-ומתן וירטואלי", פירושו "פול גז בניוטרל". דן מרגלית מדבר על רמאות או "עבודה בעיניים", שזה סיפור אחר. לי יש הגדרה יותר מדויקת: מזימה! ואם ממש לדייק אז "עוד מזימה" מבית היוצר של אולמרט ושות'.
אני משתמש במילה "מזימה", מפני שמדובר בתוכנית שכולה זדון. בצד אחד שלה, יש טיפוס ערמומי שנעול רק על דבר אחד: הפתק של האזרחים, ובצד השני יש את הקורבנות, שזה כולנו. התוכנית פשוטה: אורזים "כלום" באריזה יפה, עוטפים בתמונה של יונה עם עלה זית, מעבירים לספינולוגים, ואלה ידריכו את שונאי נתניהו בתקשורת.
השלב הבא: קמפיין אגרסיבי המזמין את אזרחי ישראל לפסטיבל שלום. רק לפני זה, בדרך השלום- שיעצרו רגע, ויכנסו אל מאחורי הפרגוד, כדי לשלשל את הפתק הנכון. בסוף הנסיעה נגלה את אנשי זק"א, מלקטים חלקי גופות של יהודים, מה שיביא את ראש הממשלה הנבחר אל המסכים, כדי להצהיר כמה הצהרות על "זרועו הארוכה של צה"ל". איך אני יודע? היינו בסרט הזה.
כדי שהמזימה תצליח, אבו מאזן צריך ליתן את חלקו. לא סיפור מסובך: כמה תמונות משותפות מול המצלמות, אח"כ ארוחה דשנה עם העוזרים, ובסוף, שיחה בארבע עיניים שבה אפשר לדבר חופשי על הפרוטזות החדשות. ברווזים צולעים, זה לא מה שהיה פעם...
כמו שזה נראה, הכול הולך לפי התוכנית. רק איש אחד עלול לשבש הכול: מני מזוז. אמרו עליו שהוא פוחד לגעת בפרות קדושות. עכשיו, אחרי ש"עגל קדוש" מבלה במעשיהו, כולנו מקווים, שמבחינתו, ברווז צולע, הוא עוף כשר לשחיטה...

תאריך:  08/04/2008   |   עודכן:  08/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזימתו של הברווז הצולע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הפשיסטים מפחדים מהשלום
ע.ג1  |  8/04/08 17:26
 
- על הרצח במעלה עקרבים שמעת?
שרגא קלסון, ערד  |  8/04/08 20:42
2
לתת, לא "ליתן"
מתקן  |  8/04/08 18:09
3
דגנרט. ל"ת
אחד שמקיא מאבנרי  |  9/04/08 03:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
לבייב מביא בפעם השלישית מנכ"ל מענף הביטוח    פרשת קרטל חברות הביטוח שהזניקה לצמרת את איזי כהן    קשרי העבר של אפריקה-ישראל ומגדל    העסקים המשותפים
רפאל רוזנסקי
חליטות צמחיות לשיכוך כאבי ווסת יכולות לעזור להרפיית שרירי הרחם    אמבטיה חמה אמורה לעזור    הפרעות הורמונליות ניתן לווסת על-ידי דיקור סיני
יוסי עבדי
17 אלף איש משלושים וארבע מדינות, קבעו כי ישראל היא המדינה "השלילית" בעולם    רק אירן הקדימה אותנו ברשימה    גם אם תסכימו עם אמיתות הסקר וגם אם לאו, התוצאה - אותה תוצאה: ההסברה הישראלית בקריסת מערכות, ובתעודת הגמר של משרד החוץ - שוב פעם, הציון: "שלילי"
עו"ד חיים קליר
המבוטח נבדק אצל מומחה חברת הביטוח ונמצא כי לא איבד את כושר עבודתו לחלוטין. על בסיס חוות דעת זו, נדחתה תביעת המבוטח ואושרה רק בחלקה. המבוטח פנה לעורך דין ולמומחה משלו. אלה הצליחו לשכנע את חברת הביטוח כי הוא בלתי כשיר לחלוטין לעבודה. האם מומחה חברת הביטוח חייב לשלם באופן אישי את ההוצאות שנגרמו למבוטח?
עו"ד יוסי דר
אהרן ברק ספוג בחומרים פעילים - כולם נועדו לאכל כל חלקה טובה בדמוקרטיה ולגנוב את הבג"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il