אופל ישראל, יבואנית רכבי אופל היוקרתיים לישראל, עומדת מאחורי קמפיין "כוח לעם" שהציף את רחובות ישראל בשבוע האחרון. מדובר בקמפיין דו-שלבי שכלל בשלב הראשון פעילות גרילה אגרסיבית בפריסה רחבה מלווה בפרסומות טיזר בערוץ 2 ובערוץ 10. בשלב השני, עלו פרסומות טלוויזיה בערוץ 2 ובערוץ 10, ובמהלך השבוע הקרוב תתבצע גם פעילות אינטרנטית. עלות הקמפיין מוערכת בכ-5 מיליון ש"ח.
במסגרת השלב הראשון, קידמה החברה פעילות גרילה אשר התרחשה מדי יום במספר מוקדים ברחבי הארץ. עשרות מוחים התמקמו בצמתים מרכזיים, כגון צומת נמיר-ארלוזורוב בתל אביב, תוך שהם קוראים קריאות "כוח לעם", "העם רוצה שינוי, אלטרנטיבה חדשה" ועוד. הפעילות משכה תשומת לב רבה של העוברים והשבים, ובמספר מקרים, אף הגיעו כוחות משטרה למקום במטרה לפזר את המפגינים. לכך, התווספו גם סרטוני טיזר קצרים שעלו בערוצי הטלוויזיה תחת הכיתוב "כוח לעם".
הקמפיין נועד לקדם את דגם האופל אסטרה, אותו סימנה החברה כרכב הדגל שלה וכמרכז פעילותה לשנת 2012. כחלק מן המהלך, החליטו בחברה לשווק בשנת 2012 את דגם האסטרה, במנוע של 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס, במחיר של 123,990 ש"ח בלבד, הפחתה של 9,000 ש"ח ממחירו בשנת 2011, 132,990 ש"ח, ובכך לתת לו תג מחיר תחרותי שיאפשר לו להתמקם בראש טבלת המכירות של רכבים משפחתיים בישראל. אופל ישראל היא אחד היבואנים הבודדים בענף הרכב שהחליט על הורדת מחירים בשנת 2012, ומדובר בדגם המגלם את ההפחתה המשמעותית ביותר בענף. מטרת הקמפיין הייתה לחבר את ההחלטה להוריד במחיר להשקפת החברה, המאמינה כי יש להאזין לקולות הציבור ולתת מענה לדרישת העם לרכבים מאיכות גבוהה במחיר סביר.
מדובר בפעם הראשונה מאז הקיץ האחרון שחברה מסחרית ביצעה מהלך גרילה כה אגרסיבי, המדמה פעילות מחאה חברתית בהיקף כה נרחב ותוך שמירה מוגברת על דיסקרטיות ואותנטיות המהלך.
לדברי אסי שמלצר, מנכ"ל אופל ישראל, "אנו גאים במהלך החתרני והייחודי אשר יהווה לדעתנו סמן ימני לפעילות ענף הרכב וענפי קמעונאות נוספים במהלך שנת 2012. רק חברות שיהיו קשובות לרחשי ליבו של הציבור ולדרישותיו לקבל תמורה הולמת עבור המחיר שהוא משלם יצליחו להסתגל למציאות החברתית והכלכלית המשתנה בישראל. אופל אסטרה הוא רכב איכותי, יוקרתי עם ביצועים מרשימים, וכעת הוא גם נגיש למגוון רחב של לקוחות וקהלים שכן הוא מעניק Value for money לאור מחירו החדש".
מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום גיתם BBDO; פעילות הגרילה נעשתה באמצעות חברת "פרו מרקט".