X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
צ'י לפי התפיסה הסינית היא אנרגיית החיים הקיימת בכל גוף חי. כשהצ'י תקוע ואינו נע -הגוף חולה. גם ארגונים גילו כי סביבה מיטבית לבריאות וצמיחה ארגונית היא זו המניעה את העובדים ללא הרף. מה בין הנעת צ'י והנעת עובדים?
▪  ▪  ▪
מטפלת זן שיאצו [ארבל רבינא]

צ'י הוא על-פי הרפואה הסינית אנרגיית החיים הקיימת בכל ייצור חי. בלא צ'י אין חיים וכאשר הצ'י תקוע – יש פגיעה בבריאות. אפשר לדמות גם ארגון דינמי לגוף חי, אשר לצורך קיומו הבריא, לצורך צמיחה והתפתחות, זקוק לצ'י הזורם בתנועה מתמדת ולא נתקע. הצ'י של הארגון הם העובדים. אז מה בין הנעת צ'י להנעת עובדים?
בשנים האחרונות הוכח כי הגורם המשמעותי והיעיל ביותר ליצירת ייתרון תחרותי וצמיחה בחברה הוא פיתוח המשאב האנושי, כלומר – שיפור תרומתם של העובדים. לרוע המזל, העובדים הם הנפגעים העיקריים מהלחץ הגובר בעבודה והירידה בביטחון התעסוקתי.
מנהלים שואלים את עצמם כיצד להניע את העובדים? ומחפשים דרכים לעשות זאת על-ידי הגברת רווחתם האישית של העובדים וצמצום עלויות.
חוקרים בתחום משאבי אנוש בחנו מהי סביבה של מיטביות הארגונית. סביבה מיטבית היא כזו המשפרת את רווחת העובד ומקטינה את רמת הלחץ בו הוא נתון. סביבה אשר מולידה כוח עבודה בריא., אשר מתבטא בתחושת אושר ובתפוקה גבוהה יותר. צמצום העלויות מתבטא גם בצמצום ימי מחלה וצמצום כוונות העזיבה של עובדים.
במאמר בירחון 'משאבי אנוש' (אוק' 2010) מציג יואל סולם מודל של שלושה ערכים, שאם הארגון יטמיע אותם יוכל ליצור את הסביבה הדרושה לצמיחת מיטביות ארגונית.
  • רוחניות בעבודה: יצירת חוויה פנימית ואישית הקשורה למסעו של האדם אל עבר ההגשמה העצמית. מקום העבודה הופך קשור לצמיחה האישית של האדם.
  • חדשנות: רעיון או ניסיון מעשי אשר נתפס כחדשני מבחינת אימוצו והשימוש בו. פתרונות חדשים נכנסים לשימוש.
  • אמון: האמון הכרחי על-מנת לבצע מטלות אשר נדרשות היום בארגון– בעיקר עבודת צוות, חופש בקבלת החלטות, ושיתוף העובדים. האמון מייצר אווירה תומכת אשר מאפשרת ביטוי עצמי
בין הדרכים החדשניות להנעה ופיתוח של עובדים, ניתן למצוא גם מגוון סדנאות וטיפול גוף ונפש להעצמה ושחרור מתחים.
שיאצו ומיטביות ארגונית
טיפולי שיאצו, ובמיוחד סדרת טיפולים אשר רותמת את העובד לתהליך של שינוי, מתאימה במיוחד לביצוע במקום העבודה. פתרון זה עונה על שלושת הערכים של המיטביות הארגונית:
הערך הרוחני – טיפולי שיאצו הם בהחלט חוויה רוחנית של חיבור האדם אל עצמו ואל תחושותיו הפזיות והרגשיות. מטרת הטיפול הינה ליצור שינוי חיובי שממנו מתאפשרת צמיחה. המטופל יוצא מן הטיפולים עם 'ארגז כלים' שבו הוא יכול להשתמש גם מחוץ למפגש הטיפולי.
הערך החדשני – אין ספק כי מדובר בדרך חדשנית ליצירת שינוי, המציעה פתרונות חדשים להתמודדות עם הלחץ והמתח בעבודה. טיפולי רפואה משלימה, אף כי ידועים אלפי שנים, נחשבים כחדשניים בעולם המערבי ונכנסים יותר ויותר לשימוש כחלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא.
ערך האמון – הטיפול מתקיים במקום העבודה ובזמן העבודה ומעודד את האמון של העובד במעסיק, אשר מעוניין לשפר את בריאותו ורווחתו. כמו-כן, הטיפול מרגיע את מערכת העצבים הסימפטטית בגוף ומוריד מתח, ובכך למעשה תומך במהלכים המצריכים קבלת החלטות שקולה, עבודת צוות הרמונית וביטוי עצמי חיובי.
מבחינה טכנית, טיפול שיאצו נוח לביצוע במקום העבודה. הוא מתבצע בלבוש מלא ואינו מצריך תנאים מיוחדים.. טיפולי שיאצו יעילים באופן מיוחד לשחרור מתחים ולטיפול בסימפטומים הנגרמים בשל לחץ ומתח – כאבי שרירים, כאבי ראש, בעיות עיכול, בעיות שינה, חוסר שקט, אלרגיות ועוד.
כדי לשמוע עוד על טיפולי שיאצו לשחרור מתחים במקום העבודה ניתן לפנות אל:
דנה שבת , יוצרת Healing Touch , במייל shabat.dana@gmail.com
או להתקשר 052-3435870

דנה שבת - מטפלת בכירה בזן שיאצו מטעם מכללת רידמן, מתמחה בטיפול במתח (סטרס) וחרדה והסימפטומים הנלווים אליהם.
תאריך:  15/02/2012   |   עודכן:  15/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהנעת צ'י להנעת עובדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
www.healing-touch.co.il
דנש  |  13/01/14 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
למרות ההתקדמות הרבה שנעשתה בהפחתת מקרי המוות מסרטן הערמונית, המומחים מאותגרים כל הזמן לפתח כלי אבחון טובים יותר להערכה מדויקת של דרגת החומרה של סרטן הערמונית ברגע שהמחלה התגלתה.
אופיר שפיגל
- ההודעה מטעם אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע"מ
אופיר שפיגל
- ההודעה מטעם אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע"מ
נפש בנפש
43 עולים חדשים מארה"ב נחתו הבוקר בנתב"ג בטיסת ארגון "נפש בנפש", ביניהם פיליפ (95) ודורות'י (93) גרוסמן - זוג העולים המבוגר ביותר שעלה לישראל
זהר נוי
פרסי הטכנולוגיה (Tech Awards), התוכנית הבינלאומית של מוזיאון הטכנולוגיה שמעניקה הכרה לממציאים שעבודתם משפרת את חייהם של מיליוני אנשים, התרחבה כדי לטפח רשת גלובלית של זוכים שהרעיונות שלהם מובילים לפתרונות שמשפרים את העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il