X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחום ברנע? הוא מודאג מאיבוד הרגישות של הציבור לשקרים? הוא מוטרד מהיעדר כבוד לעובדות ולאמת? דומה שמעולם לא נתקלתי באמירה, שהקפיצה קלישאה ממאגר הקלישאות המצוי בכל אחד מאיתנו: "הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו"
▪  ▪  ▪
נחום ברנע [צילום: לע"מ]

קבלו ציטוט: "קהל שמוזן בשקרים בתוכניות שמתחזות לאמיתיות עלול לאבד את הרגישות שלו לשקרים, כאשר הוא שומע אותם במהדורות החדשות או קורא אותם בעמודי החדשות של העיתונים... אין כבוד לעובדות, אין כבוד לאמת" (נחום ברנע מזהיר מפני הנזק שנגרם לציבור כתוצאה מצפייה ב"הישרדות", ידיעות-אחרונות, 14.4.08). גיחכתי.
נחום ברנע? הוא מודאג מאיבוד הרגישות של הציבור לשקרים? הוא מוטרד מהיעדר כבוד לעובדות ולאמת? דומה שמעולם לא נתקלתי באמירה שהקפיצה קלישה ממאגר הקלישאות המצוי בכל אחד מאיתנו: "הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו".
בהיותו אחד ממעצבי דעת הקהל המרכזיים בישראל, נחום ברנע "מתפרנס" משחיקת הרגישות של הציבור לשקרים. מה הוא היה עושה אילו צרכני התקשורת, ובכלל זה קוראיו הרבים, היו מזהים בנקל את השקרים, המניפולציות והספינים שראש הממשלה מלעיט את האזרחים בעזרת יחצנים דוגמת ברנע? בל נשכח: האצבעות המקלידות את רשימותיו זכו בפרס ישראל לעיתונות. זה מחייב אותו להקפיד על כללי האתיקה.
במקום למקם את עצמו בטריבונה, ולהקליד את התרשמותו האובייקטיבית ממאבק ההישרדות של ראש הממשלה, הוא הצטרף מרצון לצוות שעוזר לו, במאבקו הבלתי מוסרי. וזה אומר, סיכול ממוקד, או שמא יש לומר "רצח-אופי" של כל מי שנתפס בעיניו כמסוכן להמשך שלטונו של אולמרט. המאמץ הזה של ברנע, הוא בגידה בציבור.
תזכורת: החשב הכללי לשעבר, ד"ר ירון זליכה, היה האיש שהניח על שולחנו של מבקר המדינה פרטים על מעלליו של ראש הממשלה מהימים שכיהן כשר האוצר זמני (להלן פרשת בנק-לאומי). התייצבותו של מר זליכה בצד "אויבי אולמרט", הפכה אותו באחת למטרה של נחום ברנע.
שימו לב מה כתב המאבטח של ראש הממשלה על החשב הכללי: "זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש"... "הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט. המקרה הבא יוכיח: זליכה מנע ממשפחה שכולה קבלת תשלום שלפי דעתו של הכותב מגיע לה (ידיעות-אחרונות, 31.8.07). זליכה קרא וזעק: "עלילה שפלה. האמת הפוכה"!
המכה על אמינותו ומניעיו של ברנע, נחתה מכיוון האב השכול עמוס שלו. בראיון שנתן לרזי ברקאי (גל"צ, 2.9.07), הביע מר שלו את זעמו על העיתונאי, שלא טרח לדבר איתו בטרם ישגר את כזביו לציבור קוראיו. "נחום לא התכוון לדאוג למשפחתי", קבע והוסיף: "נחום ברנע נתן את עצמו ככלי לשימוש במלחמה על גב משפחה שכולה".
תחשבו על זה: עיתונאי נחשב (אב שכול בעצמו) מפיץ ידיעה זדונית, ביודעין, לפיה פקיד בכיר מנע תשלום ממשפחה שכולה. תשלום שמגיע לה. והקורא מה יחשוב? יש לנו עסק עם אדם נקלה, שמתאכזר למשפחה שהקריבה למען כולנו, את היקר מכול. האם שגגה פלטה המקלדת שלו? אפילו תמימים יגחכו לשאלה. זדון נטו! זה מה שהיה כאן. והזדון הזה תכליתו, מתן שירותי הגנה והתקפה, לראש ממשלה שקרן, כושל ומפוקפק.
עכשיו, הוא מזהיר אותנו מתוכניות טלוויזיה כמו הישרדות. "הן שוחקות את הרגישות שלנו לשקרים", הוא כתב. כנראה משום שלא יצא לי לראות אף פרק בסדרה הישרדות, הרגישות שלי לשקרים עדיין מבעבעת ובועטת, והיא זו שדוחקת בי להפיץ את סלידתי משקרנים.

תאריך:  15/04/2008   |   עודכן:  15/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל שקרן והאינטרס שלו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ברנע ירשם הספר גינס על צביעותו ל"ת
חץ  |  15/04/08 17:01
2
ברנע, צבוע, דו-פרצופי עם קבלות ל"ת
א מ רול  |  15/04/08 20:49
3
דגנרט.
אורור כנען  |  15/04/08 20:56
 
- אתה מתכוון לברנע?
אלי, י-ם  |  16/04/08 02:51
4
התקשורת התעלמה "זעקי ארץ מושחת
שושפרי  |  15/04/08 22:51
5
וחכמת הסופרים תסרח
פני הדור פני הכלב  |  16/04/08 04:19
6
קנית ידיעות עזרת לברנע
א לי  |  16/04/08 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
ראוי שכל אזרח בר דעת ידע מה חושב האיש שנשכר להגן על נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שנבחר על-ידי עמיתיו הפרקליטים כעורך דין הפלילי הכי טוב בארץ, על המקצוע שבו הוא עוסק
יאיר תיבון
קושיית פסח: מדוע מספר הגברים הגרושים והפרודים המתאבדים בשנה מוסתר מן הציבור, ומשנת 2000 לא מפורסם עוד על-ידי משרד הבריאות?
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
זכרו שגם הבנקאי הוא אדם ועל כן טועה. בדקו את החשבון, עקבו אחרי רישום הפעולות, העמלות והחיובים ואחת לכמה שנים אף תנו לגוף מקצועי לבדוק את נכונות חיוב כל הוצאות המימון שלכם
יואב ליבוביץ
צימרים כבר אינם עניין של נופש בלבד. צימרים הפכו לסוג של תרבות. כאשר אנו בוחנים את התפתחות תרבות הנופש הישראלית ניתן להבין מה הביא לפריצת הצימרים
שמואל קופר
הגיע הזמן להתנער מן התופעה של חילונים שלובשים שטריימלים, מגדלים זקן ופיאות, אבל במקום לשמור על הלכות בסיסיות - מתעסקים לכאורה ב"קבלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il