X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
סאגה קולנועית יפהפייה על אשתו השנייה של הנרי השמיני, אן בולין, המעלה כמה סוגיות באשר לנורמות חברתיות שהיו נהוגות בחברה האנושית ביקורת על הסרט 'נערת בולין האחרת'
▪  ▪  ▪
חותרת תחת האחות האהובה עליה. מתוך הסרט

הסרט האחרון בו מככבת נטלי פורטמן הוא סאגה קולנועית יפהפייה על אשתו השנייה של הנרי השמיני, אן בולין. הסרט בו משתתפים כוכבים מכובדים כמו סקרלט גו'הנסון ואריק באנה, מעלה כמה סוגיות באשר לנורמות חברתיות שהיו נהוגות בחברה האנושית.
הרומן הקולנועי עוסק באהבה ורגשות בתוך המשפחה. אפשר לומר שהמתחים בין בני המשפחה היו מאז ומעולם טעונים בפוטנציאל רגשי חד מאוד. המעשים וגם המבחנים בהם עומדים אחים ובני משפחה מדרגה ראשונה, מעלים קונפליקטים בעלי עוצמה כמעט על טבעית. הסיפור מזכיר בהחלט טרגדיה יוונית של סופוקלס. הסבל של הגיבורים הוא סבל בל יתואר כמו בטרגדיה קלאסית.
חטא הגאווה מוביל בסופו של דבר לסבלם של הגיבורים, כמו בטרגדיה הקלאסית גם כאן הסבל הוא של בני האצולה ובני המעמד הגבוה מדרגת המלוכה. כשמתבוננים בסרט מעין זה חשים מעט הקלה באשר לקשיים ולסבל אותו עובר האיש הפשוט בהשוואה לסבל של בעלי המעמד הגבוה.
גיבורות הסרט הן שתי האחיות - מרי, בגילומה של סקרלט ג'והנסון ואן, בגילומה של נטלי פורטמן. האחיות למעשה הן כלי משחק בידי הגברים, שכביכול, שולטים בחייהן של הנשים בסרט.
הבנות למשפחת בולין מוקרבות על-ידי האב והדוד, למגינת ליבה של האם הדואגת, כדי לזכות במעמד חברתי וכלכלי מבטיח. בזכות הקרבה שנוצרת בין המלך, אותו משחק אריק באנה, לבין הבנות, מקודם מעמדו של האב וכן של כל בני המשפחה לבית בולין. האם חרדה לעתיד הבנות ואף על-פי כן לא מצליחה למנוע מהן את הגורל שלוכד אותן.
הסרט מצליח להעביר לצופה את השלטון המונרכי של מלך אנגליה, את צימאונו של המלך לבן שיירש אותו. הצורך הזה של בן ממשיך הופך את המלך לאובססיבי ולצד ההרפתקאות והאהבים שלו, הוא מצפה שיולד לו בן וייטב שהבן יהיה בן חוקי.
הסיפור הוא סיפור רווי מתחים בין שתי האחיות, שעם כל אהבתן, נלחמות מלחמת קיום באותה חצר מלוכה. הגורל מתאכזר לאחות מרי והיא הופכת לפילגשו של המלך בהיותה נשואה טרייה. מרי גם "חוטפת" לאחות אן את המלך הנרי. המפגש בין בנות המשפחה נועד בתחילה כדי להפוך את אן בולין לפילגשו של המלך. היה עליה לשעשע את המלך ולזכות ביחס מיוחד, מה שיוביל לשגשוג ולפריחה של כל בני המשפחה. אלא שבמקום לזכות במלך היא מורחקת לצרפת, ואילו אחותה מרי הופכת להיות לפילגש למלך עד אשר הוא מואס בה.
בתחבולות תעשה לך שלטון, ואן בולין עוברת מהפכה בצרפת, כאשר היא שבה אל ארמון המלוכה והופכת להיות חביבתו של המלך היא נוקטת בתחבולות כדי למנוע כניעה למלך בלא נישואים.
סיבוכים רבים בדרכה של אן בולין אל המלוכה. באורח היסטורי ניתן לייחס לאן בולין השפעות רבות על המלך הנרי השמיני, היא זו שהצליחה לשכנע את המלך להיות מעל לכנסייה הקתולית והוא שהקים את הכנסייה האנגליקנית כדי להפר את הנישואים לאשתו הראשונה שאינה יכולה ללדת ילדים נוספים לבעלה, היות והיא כבר אינה מדממת. אן בולין משכנעת את הנרי על-פי הרומאן שהיא עתידה ללדת את המלך הבא. אן צדקה, אך המלך לא היה ממין זכר אלא היא בתה אליזבת שאותה לא גידלה אלא אחותה מרי.
אחד מרגעי השיא של הסרט הוא כאשר אן בולין הרה ומפילה את הוולד שברחמה. היא אינה רוצה שהמלך יידע על כך ועל כן היא מזמינה את אחיה שכל העת חי בארמון נשוי נישואים בלתי ממומשים לאחת מנשות הארמון. היא מזמינה אותו בצרתה ומבקשת ממנו שיתייחד איתה כדי למנוע את הידיעה אודות אי יכולתה ללדת. בקשתה של אן כמובן מעוררת קונפליקט עז בתוך המשפחה. מרי, שכבר ילדה למלך בן אך על-פי ההגדרה הינו "ממזר", זונחת את הארמון ואת האחים ששקועים בעימות בלתי פתיר ביניהם.
למעשה הרומן מספר על מערכות היחסים בין האחים. כיצד הם מצליחים לשמור על מעמד החברתי והכלכלי מתוך הקרבה הזאת שצומחת ביניהם לבין המלך הכול יכול.
אן בולין מאופיינת מתחילת הרומאן כדמות מיוחדת, היא גם נבראה להיות אחרת ואינה מתפשרת. אף שהיא הבכורה בין בני המשפחה, היא ממשיכה להיות רווקה עד אשר היא בוחרת להינשא בחשאי לאהוב שהיא צדה. הנישואים לא מתקיימים מעבר ליממה אחת כיוון שהיא, בנישואיה, עשויה לחבל בהצלחת הקשר של אחותה עם המלך. כל המעשים שמחבלים בקשרים של האחיות עם המלך מנותבים לאבדון. אין קיום לקשרים אחרים מלבד הקשרים שיובילו את המשפחה לכדי שגשוג וביטחון מבחינת המעמד החברתי.
המלך, שנדמה כי הוא מושל בכל וידו בכל, למעשה מונהג על-ידי יועצו. הוא שמסדר לו את הפילגשים שלו ועל-ידי כך הוא מבטיח את מעמדו. היועץ הזה, על-פי הרומאן, הוא גם מבני המשפחה של בולין. מסתבר שבני המשפחה הסתמכו על הצלחתן של הבנות כפיתוי למלך כדי לבסס את מעמדם. הגברים בסרט כביכול מובילים את המהלכים של הגיבורות, מרי הפילגש הנשואה שמתאהבת במלך אינה יכולה להילחם בגורל הזה שמונחת עליה על-ידי בני המשפחה שלה. כאמור גם האם, המודאגת מן ההשלכות של המעשים האלה, לא מצליחה למנוע את הקורבנות של הבנות.
מרי אינה זוכה ליהנות ממעמד של פילגש מכובדת, הבן שלה מוגדר כ"ממזר" על-ידי אחותה, זו היא שחותרת תחת האחות האהובה עליה כדי להבטיח את מעמדה בבית המלוכה. כלומר כל האמצעים כשרים כדי להבטיח את מעמדה כמלכה. היא גם דואגת לסלק את אחותה מן הארמון, והמלך שאחוז אובססיה מנסה לכבוש אותה כמו שכובשים יעד בשדה הקרב. לאן בולין נדמה שהיא מובילה את המהלכים כאשר למעשה, הגאווה שלה מובילה לאובדנה.
כאמור, סרט רוויי יצרים, חשדות לגילוי עריות, שהובילו לאובדנה של המלכה אן. הניסיונות לשמר על ההישגים של אן מובילה אותה לשיגעון ולטירוף, שגם אם לא מומש, הוא הופך להיות לחורץ הגורל שלה. במשפט חסר סיכוי היא מובלת לבית עולמה. עריפת הראשים מעידה על התהילה הזמנית שלה זכתה המלכה. על השבריריות של העולם בו זכתה. על כך שעם כל גבורתה ותכסיסיה, היא נשארת בת תמותה ואינה יכולה לעמוד מול יועצי המלך והחותרים תחתיה.
ניתן לשבח את הצילומים היפים של הסרט, נופי אנגליה, טירות עתיקות, יערות וחופי ים. צילומים מרהיבים והתמקדות יפה בנוף ובדמויות. מבנה הסרט הוא מבנה מעגלי בו התמונה שבה הוא מתחיל היא גם התמונה המסיימת, בהחלט מבנה יפה ושלם, עם פתח להמשך.
לסיכום, הסרט "נערת בולין האחרת" הינו סרט היסטורי רב עוצמה, הוא משאיר על הצופה חוויית צפייה לאורך זמן. במחוזות שלנו חשוב להעריך סרטים היסטוריים ויש לשבח את הניסיונות הקולנועיים האלה, מה גם כאשר הם מוצלחים מאוד.
אהבתי מאוד. מה גם שחשתי גאווה מסוימת שהשחקנית הראשית המגלמת את אן בולין היא משלנו. כעת ניתן לצפות לסרט ההמשך מבית היוצר של הבמאי ג'סטין צ'דוויק. אולי הסרט הבא יהיה על אליזבת, בתה של אן בולין. על-פי סיומו של הסרט הושארה התקווה.

תאריך:  25/04/2008   |   עודכן:  25/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהבת אחים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שושנה ויג.....
י.ש  |  26/04/08 00:53
 
- התגובה שלך י.ש
שושנה ויג  |  26/04/08 15:13
 
- שושנה ויג.......
י.ש  |  26/04/08 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' ניצן יניב
עם הטכנולוגיה המתקדמת שיש כיום, ניתן לשלב מצלמה המאפשרת ראיית לילה, בכל טלפון סלולרי    נערות יוכלו ללכת בבטחה בלילה ושומרים יוכלו לזהות גנבים    המכשלה העיקרית: שמרנות פסיכולוגית
משה גנן
חוות דעת על הרומן של שושנה ויג: "חגיי ועונותיי", בהוצאת אסטרולוג 2002
משה גנן
משה גנן מנתח את שירתו של דן אלבו בספרו "בֹא" ומכתיר אותה כשירה מקורית ובעלת קול ייחודי    מומלץ להכיר ולקרוא
שושנה ויג
משה גנן השיג על שירתו של יחזקאל נפשי, כי התעסקותו בשירה היא של "חקיין", הנשען בעיקרו על יצירותיו של פנחס שדה    אם נתבונן בתרגומיו לשירה השומרית, נמצא כי גם משה גנן עצמו מושפע מיצירות של אחרים
גיא יקר
"הבעיה עם יחסי הציבור היא שיש שליטה מוגבלת במסר ובערוץ - אי אפשר להכתיב לעיתון באיזה גודל תהיה הכתבה או אם בכלל היא תודפס. כאשר רוכשים מודעת פרסומת, ניתן לדעת בבירור באיזה עמוד תתפרסם המודעה ומה יהיה גודל, ולא ייתכן מצב בו בגלל שיקולי מערכת לא יהיה אזכור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il