X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בבריה"מ לשעבר כך גם בישראל התרחש תהליך שבו התפרקה המדינה מחלק גדול מנכסיה וכמו בבריה"מ מי שנהנו מהתפרקות זו היו מספר מצומצם של אנשים שידעו לקשור קשרים עם פקידי הממשל ופוליטיקאים (ואולי אף "לשמן" אותם)
▪  ▪  ▪
גאידמק ודנקנר. מצא את ההבדלים

נהוג במקומותינו ללגלג על האוליגרכים הרוסים אשר צברו את הונם באמצעות השתלטות על הון ממשלתי בעבור רובלים ספורים. אך כמאמר חז"ל "הפוסל, במומו פוסל".
כמו בבריה"מ לשעבר כך גם בישראל התרחש תהליך שבו התפרקה המדינה מחלק גדול מנכסיה וכמו בבריה"מ מי שנהנו מהתפרקות זו היו מספר מצומצם של אנשים שידעו לקשור קשרים עם פקידי הממשל ופוליטיקאים (ואולי אף "לשמן" אותם).
לפני חג הפסח התפרסם מחקר של בנק ישראל בנוגע לריכוזיות המשק. אומנם זהו מחקר החוקר את הידוע לכל אך חשיבותו בגושפנקא המדעית והרשמית שהוא נותן למבקרי המדיניות הפיסקלית של האוצר. המחקר קובע כי כשליש מהשליטה במשק מרוכזת בידי 18 משפחות, זהו שיעור הריכוזיות הגבוה בעולם המערבי (אם ניתן להחשיב את ישראל כמדינה מערבית), דבר שלא יעלה על הדעת.
מייד יקומו מספר 'אבירי השוק החופשי' וישאלו מדוע לא יעלה על הדעת, הרי אם אדם צבר את הונו ביושר למדינה אין זכות לפגוע בו או ברכושו. אכן מילים כדרבנות אך אבירים אלה ישכחו לציין שני דברים חשובים. הראשון הוא שאותו מחקר קובע כי התעשרותן של אותן משפחות נובעת מפעילותה של הממשלה או במילים יותר פשוטות לא כישוריהם של האחים עופר, נוחי דנקנר, יצחק תשובה וחבריהם הפכו אותם לכל כך עשירים אלא יכולתם לקבל הטבות מן הממשלות השונות.
והשאלה הנשאלת היא מדוע לא נכנס מבקר המדינה לעובי הקורה. מדוע שלא יבדוק מדוע מקבלי ההטבות מן הממשלה הם דווקא האנשים הללו? מהם הקריטריונים לבחירתם? מדוע בכלל מישהו צריך לקבל הטבות כאלה? ומה ניתן בתמורה להטבות לשרים ולפקידי הממשלה השונים?
הדבר השני שאבירי השוק החופשי ישכחו לציין הוא כי ריכוזיות זו של המשק עולה לכל אחד מאיתנו בשקלים רבים ומחייבת פעילות רגולטורית של הממשלה, פעילות שהממשלה לא רק שלא מבצעת (לעתים בניגוד לחוק) אלא במקרים רבים נוקטת במדיניות הפוכה לחלוטין.
הפוליטיקאים והפקידות יצרו גולם אשר קם על יוצרו. היום אף החלטה כלכלית או מדינית משמעותית לא תתקבל ללא הסכמה של אותן משפחות אשר שולטות בכל היבט של חיינו. הן אלו אשר לרצונן מעלות ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת באמצעות שליטתן בתקשורת והן אלו שמורידות את אלה שחינם סר בעיניהן.

תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבירי השוק החופשי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק השמאל דואג !!
א .פובליציסט  |  27/04/08 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם קובע חד-משמעית: מתנחלים יידו אבנים ופצעו פלשתיני    דא עקא, שהעדות עליה מסתמך בצלם הינה עדות מן השמיעה והארגון אינו מציג כל ראיות נוספות    שוב ממהר בצלם להאשים את הצד הישראלי ללא בדיקה יסודית של העובדות
יוסף דוריאל
ציוויליזציות לא מתות מרצח אלא רק מהתאבדות    אזהרה זו של ההיסטוריון טוינבי היא כתובת על הקיר לישראל וגם לארה"ב
פרופ' שמעון שטרית
בית המשפט העליון אינו מכיר בזכותו של המגזר היהודי החילוני, המהווה את רוב האוכלוסיה, לשמור על צביונו ואורח חייו    לא ברור מדוע צריך בית המשפט להתעמר דווקא בקבוצה הזאת ולא לאפשר לה לקיים את אורח חייה הייחודי, בעוד הוא מתיר זאת לקבוצות המיעוט
אור גל און
כבר שנים שאוהדי מכבי תל אביב מוגדרים "אוהדי הסושי" - עשירים ונהנתנים    מה רע בקבוצה שעל אוהדיה נמנית גם אוכלוסיה מבוססת?    דווקא העונות הקשות מלמדות שהאוהדים בהיכל אולי אוהבים סושי, אבל בעיקר אוהבים את הקבוצה
פרופ' ישראל דויד
"בג"צ האוניברסיטאות" עדיין תלוי בביהמ"ש העליון, אך הילכות השקיפות שהושתו על האקדמיה תופסות תאוצה והן נפסקות ע"י בתי-הדין לעבודה. (האוניברסיטאות מחויבות בגילוי פרוטוקולים ומסמכים). עם הריבוי הטבעי של מחלוקות אקדמיות ראוי שתמונת המצב בעניין זה תהיה ברורה הן למוסדות האקדמיים עצמם והן לחברי הסגל הפרטיים המבקשים את הסעד שלהם בביהמ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il