X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התקשורת העניק להן את הציון: טעון שיפור הדוח מציין לטובה את בזק בינלאומי
▪  ▪  ▪
כחלון. משרדו הראשון לפרסם את דוח תלונות הציבור, אבל למה אין בדוח דוגמות לתלונות נבחרות? [צילום: פלאש 90]

בשנת 2011 התקבלו במשרד התקשורת 14,413 תלונות, גידול של 62% לעומת 2010 (8,902 פניות) ועלייה של כ-600% בהשוואה לשנת 2006 (2,072 פניות). כך לפי דוח פניות הציבור למשרד התקשורת, שפירסם היום (א') אגף הפיקוח והאכיפה במשרד. מתוך כלל הפניות - 12,418 פניות מהוות תלונות על חברות התקשורת.
שיאנית תלונות הציבור הינה חברת פלאפון. אל חברת הסלולר הגיעו 10.5 תלונות לכל 10,000 לקוחות מתוכן כ-37% תלונות מוצדקות. שנייה בטבלה היא חברת פרטנר שזכתה ב-9.4 תלונות לפי ספירה דומה, מתוכן 42% נמצאו מוצדקות.
בדוח ניתנה הערכה לטיפול של החברות בלקוחותיהן אשר בוצעה על-פי היחס בין התלונות המוצדקות לבין חלקה של החברה בשוק שבו היא פועלת. החברות פלאפון ופרטנר קיבלו ממשרד התקשורת את הציון "טעון שיפור".
ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן אוחזת ב-8.6 תלונות לכל 10,000 לקוחות מתוכן 50% נמצאו מוצדקות על-ידי משרד התקשורת. דבר שהעניק לה את הציון "טעון שיפור ניכר". אחרות ברשימה הלא מחמיאה הן סמייל עם 6.4 תלונות (44% מוצדקות), HOT ספקית תשתית לאינטרנט עם 5.2 תלונות (28% מוצדקות) ו-HOT טלפוניה קווית עם 3.7 תלונות (30% מוצדקות).
מהנתונים עולה כי קיימת עלייה משמעותית של כמעט פי 2 בכמות התלונות לכל 10,000 לקוחות יחסית לשנת 2010, למעט חברת HOT שכמות התלונות כנגדה במגמת ירידה.
הדוח מציין לטובה את בזק בינלאומי המובילה את שוק ספקיות גישה לאינטרנט (34.7% נתח שוק) עם מספר תלונות נמוך במיוחד (4.1 מתוכן 6.2% מוצדקות). החברה קיבלה מהמשרד את הציון "טוב במיוחד". החברות סלקום (סלולר) ובזק (בתחום התשתית), קיבלו מהמשרד ציון "טוב".
מתלוננים בעיקר על החשבון
נושאי התלונה המרכזיים שהתקבלו במשרד נסבו סביב חשבונות (46%), בהם תלונות על חיוב שלא על-פי תנאי ההסכם, חיוב בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו ואי מתן החזר כספי בגין חיובי יתר.
תלונות רבות עסקו באיכות השירות (24%) במסגרתן הלינו הצרכנים על בעיות קליטה, מהירות גלישה איטית, אי מתן מענה בכתב לפניות בכתב וכן בעיות במענה על-ידי נציגי שירות.
עד סוף 2011, הספיק משרד התקשורת לטפל בכ-56% מסך הפניות שהתקבלו. מתוך התלונות בהן הטיפול הסתיים הוכרעו 5,395 תלונות ומתוכן 27% נמצאו מוצדקות. עלייה של 2% בכמות התלונות המוצדקות ביחס ל-2010.
במשרד התקשורת מציינים כי פעילות הטיפול בתלונות הציבור מהווה מקור מודיעיני מרכזי וחשוב לעניין העמידה של החברות בהוראות הרישיון, החקיקה, התקנות והתיקונים השונים בתחום התקשורת. ובנוסף מאפשרת לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים באמצעות תיקוני רישיון או תיקוני חקיקה.

משרד התקשורת - דוח פניות ציבור לשנת 2011
בשנים 2011-2006 חלה עלייה דרמטית בכמות הפניות ותלונות הציבור שהתקבלו במשרד התקשורת. בשנת 2011 התקבלו 14,413 פניות ציבור שהם גידול בשיעור של כ-62% לעומת שנת 2010, בה נתקבלו 8,902 תלונות, וגידול של כ-600% - פי 7 לעומת שנת 2006 (2,072 תלונות). אגף הפיקוח והאכיפה, במשרד התקשורת, המופקד גם על השמירה על ההוגנות במתן השרות לצרכן, אשר שם לו כיעד מרכזי להביא לחיזוק האמון בין הצרכנים לחברות התקשורת, פרסם השבוע את דו"ח פניות הציבור לשנת 2011. אחת מפעילויות הליבה של האגף היא בירור פניות ותלונות ציבור בתחום הטלקומוניקציה המתקבלות במשרד כנגד חברות התקשורת. פעילות זו, מהווה גם סנסור מרכזי הקשוב לרחשי הלב של הציבור ומשמשת מקור מידע מרכזי וחשוב לעניין העמידה של החברות בהוראות הרישיון, החקיקה, התקנות והתיקונים השונים בתחום התקשורת. ככזה מאפשר תחום פניות הציבור, לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים הדורשים ביצוע אסדרה באמצעות תיקוני רישיון או תיקוני חקיקה. משרד התקשורת יזם בשנים האחרונות מספר מהלכים ושינויים רגולטורים משמעותיים ביותר במטרה להגביר את רמת התחרות בענף, מתוך כוונה להיטיב עם הלקוחות וציבור הצרכנים. שינויים אלה, יצרו שני תהליכים משמעותיים: האחד, יצירת מודעות צרכנית, והשני, תחושה הולכת וגוברת של עוצמה בקרב ציבור הצרכנים. צעדים אלה הביאו את הצרכן הישראלי "לדרוש את זכויותיו" (לעמוד על זכויותיו). המשרד מסיק מתלונות אלו את תמונת המצב הרלבנטית, באלו מקטעים בשוק עליו לטפל באסדרה. במקביל, המשרד יצר את המודעות בקרב ציבור הצרכנים, לדרוש את ההטבות להן הם זכאים. דרישה זו הביאה לגידול משמעותי ודרמטי בכמות הפניות למשרד, הן לצורך קבלת מידע והבהרות, והן לצורך הגשת תלונות על חברות.
תאריך:  25/03/2012   |   עודכן:  25/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלאפון שיאנית התלונות; פרטנר במקום השני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צרכנים לא מרוצים מפלאפון?
ריקרדו  |  25/03/12 22:20
2
צרכנים לא מרוצים מפלאפון?
ריקרדו  |  25/03/12 23:42
3
גם אם הם יבטיחו לי......
אחמד   |  26/03/12 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"מכר לנו מגרשים חקלאיים ב-310 אלף שקל, בטענה ששווים יזנק ל-2 מיליון שקל - התברר ששווים רק 32 אלף שקל"    34 משפחות תובעות 14 מיליון שקל ממשווק הנדל"ן שמעון אייזנברג וחברותיו וממשרד עו"ד נשיץ-ברנדס    "הובטח שהיעוד ישונה למגורים, אך התברר שאין סיכוי"    עו"ד נשיץ: "לתביעה אין בסיס - נגיב בביהמ"ש"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הצהובים-שחורים כבר 23 משחקים ללא הפסד. שטוטגארט-נירנברג 0:1
מערכת אתר ערוץ הספורט
אפי יסיים שלישי. אשקלון הובסה 92:73 בנתניה, אך תהיה בבית העליון
עידן יוסף
אפליקציית MyCode שהשיק רדיו קול ברמה מאתרת מבצעים והטבות על-פי קולות רקע ושולחת אותם לטלפון הנייד
איתמר לוין
ביקורת חריפה של אלשיך על התעלמותו של המינהל מהסדר נושים לפרויקט בלוד שנקבע עוד בשנת 1990 ועל סירובו המתמשך לרשום את הדירות בפרויקט על שמותיהם של הרוכשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il