X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעיות הכלכליות הופכות למורכבות עוד יותר כאשר ההשפעות הגלובליות מהעולם הגדול גורמות לטלטלה. יצירת המחסור במזון, תהינה הסיבות אשר תהיינה, מסכנת את העולם, אדם שבע ישב בבית וינוע פחות, אדם רעב יהפוך לחיה ויצא לטרף
▪  ▪  ▪
המחירים עולים

כאשר קולות האינפלציה הקרבה נשמעים ומתעצמים, נגיד בנק ישראל שאמון על "נצירתה בבקבוק" ודאי מדיר שינה מעיניו. "העולם יצא מאיזון", כל מה שהכרנו עד היום כבר לא בהכרח נכון והיכולת לייצב את הכלכלה מורכבת ותלויה במשתנים רבים. כדי להתמודד עם המצב המשתנה נדרשות מיומנויות ומנהיגות שניתן וחובה לגייסן.
עליית מחירי האנרגיה נובעת, לפחות בטווח הקצר, מספקולציות בינלאומיות. הן אינן קשורות למושגי הכלכלה הבסיסיים, אלא יצירה מלאכותית של מחסור כדי להביא לרווחים בטווח הקצר.
החיפוש לתחליפים לאנרגיה בשדות הסויה, התירס והחיטה יוצר מערבולת בשוקי המזון. גם ללא בקיאות רבה בתחום, אני מניח שחלקם הגדול של החוסרים כיום נעשה ע"י ספקולנטים ואין זה משנה אם הספקולנטים הינן מדינות או חברות עסקיות.
על אף שעליית המחירים אינה נובעת מגורמים "אמיתיים", עלולות להיות השלכות קשות שחלקן בלתי הפיכות.
בעשור השנים האחרונות הורגלנו לחיות עם רמת אינפלציה ממוצעת של 2.3% בשנה. רמת האינפלציה מקרינה על הסביבה הכלכלית, חברתית וההתנהגותית. ההתייחסות לכסף, למחירים, לחסכון, לביטחון הסוציאלי השתנו לגמרי (לטובה!) בעשור האחרון לעומת החיים באינפלציה של שלוש ספרות.
להזכיר לאלו ששכחו, בשנת 1984 הסתכמה האינפלציה ב-445%. המשמעות שבעשור האחרון חיינו באינפלציה של פחות מזו שהייתה בממוצע בשלושה שבועות בשנת 1984. הזיכרונות מתקופה זו קשים מאוד. הנזקים למפעלי התעשיה ולקיבוצים שנגרמו בתקופת האינפלציה הגבוהה אומנם שוקמו במהלך שני עשורים, חלקם דרך הסדרים - אך אסור לחזור על כך.
עלינו לעשות הכול ברמה הלאומית ל"שמירתה של האינפלציה בבקבוק" ולרסנה לפני שתאבד שליטה.
הבעיות הכלכליות הופכות למורכבות עוד יותר כאשר ההשפעות הגלובליות מהעולם הגדול גורמות לטלטלה. יצירת המחסור במזון, תהינה הסיבות אשר תהיינה, מסכנת את העולם, אדם שבע ישב בבית וינוע פחות, אדם רעב יהפוך לחיה ויצא לטרף.
סוגיית מוצרי המזון הבסיסיים ומחירם הסביר חייבת להדיר שינה מעיניו של שר התמ"ת - לפני שהמשבר יחריף. על שר התמ"ת להקים מנהלת שתלמד את הבעיה ותביא הצעות ישימות לפתרונה ברמה הלאומית, לפני שיצטרך להקים מנהלת "קיצוב" כפי שעשה השר דב יוסף לפני כ-60 שנה.
ישראל מוגבלת ביכולות הייצור בשל מגבלות הטבע, אך עשירה במוחות מבריקים. יש להתעלות מעל כל שיקול פוליטי פנימי במטרה להכין פתרונות לאספקה של מים, מזון בסיסי ואנרגיה לכלל האוכלוסיה.
קצב ההתרחשויות בעולם הגלובלי מהיר. חובה עלינו לזרז את קצב הטיפול הממשלתי בבעיות בהתאם.

יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית.
תאריך:  03/05/2008   |   עודכן:  03/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התייקרות המזון מסכנת את הסדר החברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק באך
יש כאלה הסבורים כי ההקפדה החמורה על טוהר המידות ושלטון החוק הם חשובים יותר מהפוטנציאל של ישראל להתקיים לא ביושר אבל בשפע - וכי מוטב לה למדינה שתמות נפשה עם המושחתים
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר זה נסביר לכם איזה מפעל עונה להגדרת "מפעל תעשייתי"? איזו פעילות הנה פעילות ייצורית? אילו שעות עבודה הנן במכסת "המשמרת השנייה" ו"המשמרת השלישית"? אלו עובדים במפעל זכאים ליהנות מההטבה? והחשוב מכל - מהי הטבת המס המגיעה לכם?
עו"ד אמיר לירן
על רשויות התביעה במדינת ישראל (פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה) להימנע מהעמדתו של נשיא המדינה לשעבר מר משה קצב לדין פלילי בגין אישומים על עבירות מין ועבירות אחרות שנמצאו על ידם זה מכבר ככאלו שאין מקום להעמידו לדין בגינן
אפרי הלפרין
המשטרה מקפידה לשמור על צו איסור הפרסום, אבל חיפוש באינטרנט מורה על חשד ממשי לנקודת זליגה אחת של מידע - משרד ראש הממשלה
ד"ר ניצן יניב
קיימת בשוק טכנולוגיה של צילום אינפרא אדום אותה ניתן להסב לשימושים אזרחיים כמו אבחון מחלות אצל חיות או תזמון מועדי השקייה לגידולים    שימוש כזה יכול לחסוך מיליונים באמצעים פשוטים מאד והמחסום היחיד מפני תפוצה עולמית הוא המחסום הפסיכולוגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il