X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האיחוד האירופי מעודד יותר ממציאים בתחומו להגן על המצאותיהם על-ידי ביטול חלקי של דרישת תרגום הפטנט לאחר קיבולו
▪  ▪  ▪
מגן על ממציאיו. האיחוד האירופי [צילום: AP]

הסכם לונדון שיכנס בתחילת חודש מאי 2008 לתוקף, מפחית באופן משמעותי את עלויות השגת פטנט אירופי לכלל הממציאים בעולם ובישראל.
על-פי סעיף 65 לאמנת הפטנטים האירופית, המסדירה את תהליך קיבול בקשות הפטנט האירופיות, לאחר קיבול הבקשה, נדרש המבקש לתרגם את הבקשה כולה (תיאור ותביעות) לאחת מהשפות הרשמיות בכל מדינה בה מבקש הממציא לאשרר את הפטנט הרשום. במדינה בה לא מאושרר הפטנט ולמעשה לא מוגש תרגום של כתב הפטנט, פוקעת זכותו של הממציא בפטנט והוא אינו מוגן בה.
על-אף שהסכם לונדון אושרר ע"י המדינות הבאות: אנגליה, גרמניה, דנמרק, איסלנד, לטביה, ליכטנשטיין, מונקו, הולנד, סלובניה שבדיה, שוויץ, הוא לא נכנס לתוקף עד עתה כיוון שעפ"י הוראותיו, הוא צפוי להיכנס לתוקף רק לאחר שכל אחת משלוש המדינות: אנגליה, גרמניה וצרפת יאשררו את ההסכם. בעוד שאנגליה וגרמניה אשררו את ההסכם עוד לפני מספר שנים, הפרלמנט הצרפתי אשרר את ההסכם רק לאחרונה (9 באוקטובר 2007).
סעיפי ההסכם קובעים כי אחד משני ההסדרים הקבועים בסעיף 1 ו-2 להסכם ייושמו בכל מדינה חברה, עפ"י המפורט להלן.
עפ"י ההסדר הראשון, מדינה שאחת השפות הרשמיות בה הינה גם שפה רשמית באיחוד האירופי (אנגלית, צרפתית או גרמנית), מוותרת הלכה למעשה על דרישת התרגום המופיעה בסעיף 65 לאמנה, ותכיר בהגנתו של הפטנט בתחומה גם ללא התרגום לשפתה המקומית, לאחר מילוי דרישות פרוצדוראליות נוספות.
במצב בו אחת מהשפות הרשמית באיחוד האירופי אינה גם אחת השפות הרשמיות באותה המדינה החברה, האמנה אומנם פוטרת את המגיש בהגשת תרגום לשפה המקומית של תיאור הבקשה (המהווה לרוב את רוב עמודי כתב הפטנט) אבל ביכולתה של המדינה לדרוש כי מערכת התביעות תתורגמנה לאחת מן השפות המקומיות המוכרות בה.
כך למשל המדינות הבאות צפויות להסתפק בנוסח האנגלי של כתב הפטנט: צרפת, גרמניה, שוויץ ואנגליה.
המדינות הבאות כבר הודיעו כי הן צפויות לדרוש תרגום של מערכת התביעות בלבד (שהיא לרוב החלק הקצר יותר בכתב הפטנט) לאחת מהשפות הרשמיות שלהן, אך תסתפקנה בנוסח האנגלי של התיאור: הולנד שבדיה ודנמרק.
ראוי לציין כי אף על-פי כן, אין בכך כדי לפטור מגיש מביצוע הפעולות הנוספות הדרושות לאשרור הפטנט באותה המדינה, אולם המשמעות המעשית הינה כי המכשול הגדול בהשגת ההגנה באותה המדינה - הצורך בתרגום והצורך בתשלום דמי הפרסום של התרגום - הוסר חלקית.

פריימן & גולדברג, הינה פירמה הכוללת מיזוג של משרד דניאל פריימן שהתמחה בקניין רוחני ומשרד גולדברג העוסק בתחום העסקי-מסחרי. שני המשרדים הוקמו בשנת 1974.
תאריך:  03/05/2008   |   עודכן:  03/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלה ברישום פטנטים לאירופה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אישור פטנט או קבלתו-לא 'קיבול' ל"ת
סקיבול  |  4/05/08 13:51
2
אנחנו מחפשים משקיע רציני לפטנט
mailname  |  4/05/08 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן בבלי
נראה כי כיום בהצהרותיהן, כנסת ישראל והממשלה הנבחרת עדיין נותנות קדימות למושג ה"מדינה היהודית", אך בעשייה היום-יומית מתעלמות במידה רבה מתנאי יסוד שיבטיחו את אותה דמוקרטיה בה יהיה שוויון מלא של זכויות וחובות לכלל אזרחיה
עו"ד יוסי דר
משפט החשבוניות הפיקטיביות לפני עשור בו זוכה אולמרט מכל אשמה, לימד אותו שהפרקליטות מתקשה להתמודד עם תיקים מורכבים וכי הפירצה שקוראת לגנב היא גדולה משחשב
יונתן מלמד
הבעיות הכלכליות הופכות למורכבות עוד יותר כאשר ההשפעות הגלובליות מהעולם הגדול גורמות לטלטלה. יצירת המחסור במזון, תהינה הסיבות אשר תהיינה, מסכנת את העולם, אדם שבע ישב בבית וינוע פחות, אדם רעב יהפוך לחיה ויצא לטרף
אריק באך
יש כאלה הסבורים כי ההקפדה החמורה על טוהר המידות ושלטון החוק הם חשובים יותר מהפוטנציאל של ישראל להתקיים לא ביושר אבל בשפע - וכי מוטב לה למדינה שתמות נפשה עם המושחתים
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר זה נסביר לכם איזה מפעל עונה להגדרת "מפעל תעשייתי"? איזו פעילות הנה פעילות ייצורית? אילו שעות עבודה הנן במכסת "המשמרת השנייה" ו"המשמרת השלישית"? אלו עובדים במפעל זכאים ליהנות מההטבה? והחשוב מכל - מהי הטבת המס המגיעה לכם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il