X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של ח"כ זהבה גלאון אשר מטרתה, להקל על אימהות עובדות להמשיך ולהניק את התינוקות שלהן גם במקום העבודה. ההצעה, אם תתקבל, תאפשר לנשים להניק בעת ההפסקות
▪  ▪  ▪
ההנקה היא הטובה ביותר לתינוק

ידועה לכל חשיבותה של ההנקה, יתרונותיה וסגולותיה. מחקרים מראים את יתרונות ההנקה מחלב אם הגלומים בתכונות הטבעיות של חלב האם ובהרכבו. אלה כוללים מרכיבים המשפרים את ההגנה החיסונית, הרכב תזונתי התורם באופן מיטבי לגדילת התינוק, תמיכה בהתפתחות ותפקוד מיטבי של מערכות רבות בגוף התינוק המתפתח (ובפרט מערכת החיסון, מערכת העצבים, מערכת העיכול ומערכת הראייה).
כיוון שאורכה של חופשת הלידה בישראל הינה 14 שבועות בלבד (ובעבר 12 שבועות), לא מתאפשר לאימהות הטריות להניק מעבר לזמן חופשת הלידה, שכן, לאחר חזרתן לעבודה ולשגרת היום יום הלחוצה הן נאלצות להפסיק להניק.
כאמור, חזרתן של האימהות העובדות לעבודה מקשה מאוד על משימת ההנקה, הן אינן נמצאות עם תינוקן שעות רבות ועל כן תחליפי חלב מתגלים כנוחים יותר בסיטואציה שכזו.
לאחרונה הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של חברת הכנסת זהבה גלאון אשר מטרתה, להקל על אימהות עובדות להמשיך ולהניק את התינוקות שלהן גם במקום העבודה. ההצעה, אם תתקבל, תאפשר לנשים להניק בעת ההפסקות וכן לשאוב חלב בעת הצורך במקום העבודה, וכך תקל עליהן לשוב לעבודה סדירה זמן קצר לאחר הלידה.
הצעת החוק כאמור, נסמכת על מחקרים המדברים על חשיבותה של ההנקה ואף מציינת כי ישנו חיסכון כלכלי בהנקה. על-פי דברי ההסבר בהצעת החוק, שימוש בחלב אם יכול לחסוך הוצאות רבות הכרוכות בטיפול במחלות שונות, ששכיחותן גבוהה באופן ניכר אצל תינוקות שאינם ניזונים מחלב אם.
הצעת החוק באה להטיב עם האם ולהסדיר, מבחינה חוקית, את הזמן המגיע לה להניק את תינוקה, להקציב מקום מוסדר לכך וכן להטיב עם מצבו הבריאותי וההתפתחותי של התינוק על-ידי כך שתוארך תקופת ההנקה ולא תיפסק עם חזרת האם לעבודתה.
על פניו, נראה כי הצעת החוק כלל אינה רציונלית. נחדד את האבחנה ונאמר שאם מדובר על מקום עבודה בו שוהה התינוק במקום מסודר (כדוגמת גן ילדים לילדי העובדים) ולשם האם תלך ע"מ להניק את תינוקה בזמן עבודתה למשך שעה, הרי שהצעת החוק מיטיבה את המצב, שכן היא פשוט דורשת מן המעביד להעמיד לרשות עובדת אשר ילדה, וטרם חלפה שנה ממועד הלידה, מקום הולם להנקה. אולם, כמה מקומות עבודה שכאלה ניתן למצוא בישראל?
הבעיה המרכזית עם הצעת חוק זו היא שכיום בישראל, מעטים מקומות העבודה אשר מציעים לעובדיהם סידור של גן ילדים במקום העבודה. ועל כן, כל זמן שכלל אין אפשרות לעובד להביא עימו את ילדו לעבודה – אין מקום להצעת חוק מסוג זה.
וגם אם באמת נניח כי ברוב מקומות העבודה בישראל קיים סידור מיוחד לילדי העובדים, הרי שחשוב לציין כי להסדר זה חסרונות רבים, ביניהם העובדה כי האם כל כך קרובה לתינוקה, דבר אשר מביא אותה לבדוק לשלומו בכל זמן נתון ובכך, לטענת מעסיקים רבים, נפגעים התפוקה, הריכוז ורצף העבודה.
ועל כן, נשאלת השאלה האם בישראל של שנת 2008 יש מקום להצעת חוק זו, או שמא, עוד קודם להצעת חוק זו, ולצורך יעילותה, עלינו להציע הצעת חוק, בסיסית ומוקדמת להצעת חוק זו: כגון, חיוב מקומות עבודה, המונים מעל מספר עובדים מסוים, להציע הסדר לילדי העובדים למשך יום העבודה. למעשה, רק כך תוכל הצעת החוק של ח"כ גלאון, בדבר הנקה במקומות העבודה להפוך למעשית.

שאלות נא שלחו למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  05/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מציג שתי גרסאות סותרות באשר למקום פגיעת טיל צה"ל באירוע בו נהרגו בני משפחה פלשתינית בבית חאנון    יתר על כן, התמונה המתעדת את מכתש הפגיעה עליה נסמך בצלם אינה מעידה כלל על פגיעה של טיל    עוד תחקיר בלתי מהימן של ארגון בצלם
אלכס לוין
הזכוכית שאמורה להוות חוצץ בין הפונים למזכירות הייתה מטונפת עד כדי כך שמייד הבנת שלא נוקתה זה דור שלם    פניה של המזכירה נראו קטעים קטעים כי הלכלוך פשוט כיסה חלק מפניה
צבי גיל
ציון יום הולדת, גם אם מדובר ביום הולדתה של המדינה, כולל לא רק אירוע חגיגי כמו משתה או מופע אלא גם מתנות למי שלכבודו עורכים את המסיבה - הפעם לאזרחי המדינה    מכאן מתבקש לחלק את הדורון לאו דווקא ליחידים אלא לקהילות, והעיר הערבית–ישראלית טירה היא דוגמה
דר' ניצן יניב
התפתחויות במחקר הרפואי ובטכנולוגיה הרפואית והסלולארית מאפשרות כבר ליצור ולספק לצרכן הביתי מעין עכבר מחשב הכולל רופא וירטואלי שמנחה את בדיקת לב, מציג את ממצאיו על מסך של טלפון סלולרי או מחשב אישי ומתריע בפני רופא המשפחה על החמרה צפויה של מצב הלב
רפי פרידמן
ערב יום העצמאות ה'תשס"ח, בציבור הדתי לאומי אנדרלמוסיה    יכחישו כמה שיכחישו אבל העובדות הן ברורות: מאז עבר "חוק ההינתקות" בכנסת וכנגזר ממנו - סולקו חלוצים משדותיהם - הרי שכל המערכות הממלכתיות מגוייסות בפועל נגד נושאי הכיפות הסרוגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il