X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרב משה הלברשטאם זצ"ל היה אוהב ישראל בצורה בלתי רגילה ממש, כל יהודי ולא משנה איך נראה האהבה והאחווה ובעיקר האחדות בעם ישראל הנפלא והפלאי, זוהי המטרה הקיומית שלנו כעם
▪  ▪  ▪
הרב הלברשטאם זצ"ל - אהב כל יהודי [צילום: הצלה ישראל]

בעולם התורה ביחס למדינת ישראל ישנה סקלה, בצד אחד של הסקלה נמצאת ישיבת מרכז הרב שטוענים שהמציאות העכשוית זה גאולה, הצבא הוא קדוש, המדים הם מדי קודש. ובצידה השני של הסקלה נמצאים סאטמר הטוענים כי כל מה שאנו רואים במציאות זה מצד השטן והסיטרא אחרא.
מרכז הרב מצטטים את המובא בחז"ל: אין לך קץ מגולה מאשר ארץ ישראל נותנת פירותיה בשפע, צא וראה, לפני 80 שנה אנשים מתו מרעב בארץ, והיום 80% בדיאטה, מה, אתה לא רואה? לך לכל שוק ולכל סופר מרקט. ישנו קיבוץ גלויות כפי הנבואות של הנביאים, והשילטון הוא של יהודים ועוד.
סאטמר מוכיחים שכל מה שאנו רואים זה מצד הסטרא אחרא והשטן, וחשפו את מסמכי פרשת קסטנר, פרשת חטיפת ילדי תימן, השמד הרוחני שעשו ליוצאי עדות המזרח בבואם לארץ, רדיפת הדת האובססיבית, העלאת 800,000 גויים חלקם נאצים מרוסיה לארץ ישראל כדי שיצביעו לשמאל. כל אשר עינינו רואות ותקצר היריעה מלפרט. מה למציאות קשה זו אתה יכול לקרא בכלל גאולה? ולשיטתם הציונים הרבה יותר גרועים מהנאצים.
ישנה גישה שלישית בעולם התורה הנסמכת על הזוהר הקדוש והגאון מוילנא. בזוהר הקדוש בראשית דף כה', מובא כי ישנם חמישה סוגי ערב רב, ראשי תיבות: נגע רע, והם: נפילים, גיבורים, עמלקים, רפאים וענקים. לכל אחד יש תפקיד אחר כדי להחטיא את עם ישראל, לדוגמא: הערב רב מסוג עמלק תפקידו: עם-לק אשר מלקקים את הדם של עם ישראל על-ידי חוקים של מיסים וארנוניות. וכל חמשת הסיוגים הללו יהיו הראשים בגלות הרביעית. גלות ראשונה - גלות מצרים, גלות שנייה - גלות בבל על כל חלקיה, גלות שלישית - גלות רומא, והגלות הרביעית - גלות תחת הערב רב וזה היום.
משל למה הדבר דומה? מדינת ישראל של היום דומה לאוטובוס עם נהג. המדינה על מוסדותיה היא האוטובוס, המדינה היא כמו אותו יאס"מניק שהיכה באלתו נערות בראשן בפוגרום בעמונה. הנהג הינו הערב רב, אם הנהג יהיה יהודי וייתן את ההוראות המתאימות, היאס"מניק יכה גם את האויבים. הרי את המשכורת ובעיקר הפנסיה, השוטרים מקבלים מהמדינה.
מרכז הרב התיחסו רק לאוטובוס, וסאטמר התייחסו רק לנהג של האוטובוס - הערב רב. לכן שניהם טועים, מפני שראו והתייחסו רק לחלק מהמציאות.
מהו היחס על-פי התורה לנהג שהוא ערב רב? מי שהבהיר זאת בצורה ברורה הוא הגאון מוילנא, בספרו קול התור פרק ג': "...הערב רב הוא שונאנו הכי גדול, הוא המפריד בין שני המשיחין. קליפת הערב רב פועלת רק בדרך של אחיזת עיניים ובעקיפין, לכן המלחמה בערב רב היא המלחמה הכי קשה ומרה, ועלינו להתגבר בכל שארית כוחנו במלחמה זו, וכל מי שאינו עוסק בפועל במלחמה נגד הערב רב, נעשה ממילא שותף לקליפת הערב רב, ויהיה מי שיהיה, מוטב לו שלא נברא. עיקר הכוח של הערב רב הוא בשערי ירושלים ובייחוד אפתחא דקרתא שעל קו הביניים המערבי".
הנהגת הערב רב זו השחיתות, אי צדק בסיסי, רדיפת הדת היהודית, למסור את חיילי צה"ל ואלופיו לאויבים ועוד.
לכן, המטרה האולטימטיבית היא להחליף את הנהג. וזוהי חובה ציבורית, מוסרית והלכתית של כל יהודי הכולל את המצוות הבאות: "לא תעמוד על דם רעיך", ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ו"הצל לקוחים למוות, ומטים להרג אם תחשוך", משלי כד'. כאשר ישנו נהג של אוטובוס שבמקום לראות את הכביש הוא עסוק בזלילה של השוחד ומנעמי החיים, ועסוק בשקרים שהיום נקראים ספינים תקשורתיים, אזי בוודאות הוא יגרום לתאונה קטלנית.
איך להחליף את הנהג שהוא הערב רב? הרי אסור לאמר ולהצביע על אדם זה או אחר שהוא הוא הערב רב. עם ישראל חולה במחלה קשה של גלות של 2,000 שנה בין הגויים והערב רב. המאפיין את הגלות זה פרוד, כיתות, חצרות ועדות.
כאשר אנו לא מאוחדים כל אפס מאופס יכול לעשות בנו כרצונו, ומתקיימת בנו הנבואה "האמת תהיה נעדרת" מאי נעדרת? איננה, אמר רבי שמעון בר יוחאי חס ושלום שתשכח תורה מישראל, אלא מאי נעדרת? נעשית עדרים עדרים, ומימלא הולכת לה.
לכן, אם באמת רוצים להלחם בערב רב, אזי צריך לאחד את עם ישראל, בייחוד עם עמוד שידרה תורני שיחבר את כל חלקי עם ישראל. תמיד בעם ישראל היו 12 שבטים. ואינו דומה עבודת שבט זה לשבט השני, אז איך נוצרה אחדות? על-ידי 30 מצוות דאורייתא מהתורה הנקראות מצוות סנהדרין.
קבוצת רבנים למדה איך לחדש את הסנהדרין משך 25 שנה, ואז החליטו לעשות מעשה, הם פנו לרבנים של עם ישראל והציעו את הרב משה הלברשטאם זצ"ל להיות הסמוך הראשון של הסנהדרין. כל מי ששמע על ההצעה הסכים וזאת מפני שהרב היה אוהב ישראל בצורה בלתי רגילה ממש, כל יהודי ולא משנה איך נראה. הקים את זק"א והיה נשיא זק"א, הפוסק של מכון פוע"ה וראש אב בתי הדין של כל הציבור החרדי בירושלים. הרב שלום אלישיב שליט"א אמר עליו שהוא "ראוי להיות סמוך וראוי להסמיך אחרים לסנהדרין". הרב עובדיה יוסף שליט"א אמר עליו כי הוא בודאי ראוי להיות סמוך של הסנהדרין.
הרב משה הלברשטאם הסמיך רבנים אחרים וכיום יש כ-400 סמוכים בסנהדרין. כל מי שפועל ושותף לעשייה של הסנהדרין הרי יצא מכלל שותף לקליפת הערב רב. הנשיא הנבחר הינו הרב עדין שטיינזלץ שליט"א, האב"ד של הסנהדרין הנבחר הוא הרב יואל שוורץ שליט"א שהקים את הנח"ל החרדי, וכתב מעל 200 ספרים.
בסיכום הדיון על-פי תורה, ביחס למדינת ישראל, נוכל לאמר כי האהבה והאחווה ובעיקר האחדות בעם ישראל הנפלא והפלאי, זוהי המטרה הקיומית שלנו כעם. אחרת התאונות בעתיד הקרוב עלולות להיות קטלניות, כפי שכל אויבינו מכינים לנו. והדרך לעשות זאת היא על-ידי הצטרפות לעשייה של הסנהדרין, שבמשך כל הדורות היה הגורם המאחד את כל חלקי עם ישראל.
ויהי רצון שיתקיים בנו הפסוק: וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, לֹא-יוֹסִיף עוֹד שְׁאָר יִשְׂרָאֵל וּפְלֵיטַת בֵּית-יַעֲקֹב, לְהִשָּׁעֵן, עַל-מַכֵּהוּ; וְנִשְׁעַן, עַל ה' קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל בֶּאֱמֶת (ישעיהו י', כ')

תאריך:  07/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהו הדיון ההלכתי ביחס למדינת ישראל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב מפגין חוסר הבנה בסיסי
אזרחון  |  7/05/08 21:37
2
הפתעה רבה
הלל ויס  |  8/05/08 00:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
הרציו ברור: אהוד אולמרט יכול להמשיך בתפקידו מבחינת הדין היבש עוד הרבה שנים    חברי הקואליציה חייבים לקום כאיש אחד ולומר לאולמרט: לך לך בחזרה אל המקום ממנו באת
דר' רון בריימן
בשנתה ה-61 של מדינת ישראל יהיה עליה להכריע: או מדינה פלשתינית, או שלום    מדינה פלשתינית אינה חלק מן השלום, אלא היפוכו המוחלט וחתירה למדינה כזו קורעת את העם ומחבלת בבסיס החיוני לשלום
גלית אלדרוטי
האשמות ומיתוסים רבים נקשרו בשמו של בשר הבקר, אך מבט מקרוב מצביע על נתונים ומחקרים חדשים המראים כי בשר הבקר אינו גורם למחלות כפי שהורגלנו לחשוב
חיים קליר ושות'
חברות כרטיסי האשראי מפרסמות כי כל לקוח זכאי לביטוח נסיעות לחו"ל בחינם    אך הן "שוכחות" לספר לנו שקודם יש לטפלן ו"להפעיל" את הביטוח, שתשלום עבורות הן גובות בעמלות בין אם הלקוח נסע לחו"ל או לאו    ובית המשפט? נכשל בתפקיד שהועיד לעצמו בגנה על האזרח הקטן
אביתר בן-צדף
לא הופתעתי כשהוצא צו-איסור-פרסום, שחסם את המידע על חקירת אולמרט    חווינו יותר מדי משפטים שערורייתיים של ראשי המדינה ושל שועים, פסקי-דין תמוהים וסגירות תיקים בעלמא מכדי שנאמין במערכת    דווקא פה ועכשיו היו צריכות הפרקליטות והמשטרה לדאוג, שהציבור יקבל מידע מלא ומוסמך, שיפיג את חששותיו, פן נרקמת מאחורי גבו עסקה אפלה
רשימות נוספות
עושים עצמאות בטוח עם הילדים  /  גלית יצחק
190 צנחנים מחו"ל יצנחו מחר בחוף אשקלון  /  ראובן לייב
כבר החלטתם היכן לטייל ביום העצמאות?  /  גלית יצחק
למה?  /  אמא משדרות
חזונם של נביאי ישראל   /  איתמר לוין
אַהֲבָה שֶתְּלוּיָה  /  רחל נפרסטק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il