X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
בוטנט גרוזיני וטרויאני למק. ואילו איומי אינטרנט תקפו אותנו בחודש מרס?
▪  ▪  ▪

חודש מרס היה גדוש באיומים חדשים, ביניהם היה הגילוי של רשת מחשבים זומביים – בוטנט – שהופעלה מגאורגיה. בתחילת החודש פרסמה מחלקת המחקר שלESET אזהרה מפני הבוטנט הזו השאר מתקינה תוכנת ריגול מתוחכמת במחשבי הגולשים. "בין שאר הדברים שתוכנת הריגול הזו עושה ראינו שהיא מסוגלת לגנוב מסמכים והרשאות, ליצור הקלטות אודיו ווידאו על-ידי השתלטות על מצלמת הרשת והמיקרופון של המשתמש ולגלוש ברשת אליה מחובר המחשב כדי לאסוף מידע" טענו חוקרי ESET. בנוסף, טוענים ב ESET שהבוטנט מצוידת גם במנגנון עידכון שמפיץ גרסאות חדשות של הבוטנט, מה שהופך אותה לקשה יותר לאיתור על-ידי תוכנות אנטי וירוס.
מאוחר יותר בחודש גילתה מעבדת הווירוסים של ESET איום חדש למחשבי מקינטוש, מדובר באיום מסוג טרויאני המיועד למערכת ההפעלה OSX והוא מנצל פרצת אבטחה ישנה יחסית על-מנת להתקין קוד זדוני במחשב הנגוע ולגנוב ממנו מידע. אחת מהווריאציות החדשות של הטרויאני עושה שימוש במסמכי אופיס כחלק מתהליך ההתקנה והיא כונתה על-ידי מומחי האבטחה של ESET בשם OSX/Lamadi.A.
אחד הממצאים המעניינים ביותר בניתוח שביצעהESET לנוזקה החדשה הוא הגילוי שהשרת המרוחק, ממנו מקבל הטרויאני את ההוראות שלו, מופעל על-ידי אדם בניגוד להתקפות דומות שבהן השרת המרוחק מופעל אוטומטית. כאשר החיבור לשרת השליטה נוצר, חוקריESET הבחינו שחלק מהפקודות שהתקבלו במחשב הניסוי הכילו שגיאות הקלדה שלאחר מכן תוקנו, ופעולות נוספות שבוצעו בזמן אמת הראו שמישהו 'מתעסק' עם הטרויאני ונותן לו פקודות מה לעשות הלאה.
אלו איומים היו הכי נפוצים באינטרנט?
גם החודש לא היו הפתעות בטבלת האיומים. על המקום הראשון שומר האיום המכונה HTML/ScrInject. ScrInject, הוא למעשה זיהוי גנרי של דפיHTML המכילים סקריפט סמוי המנתב את הגולש להורדה אוטומטית של תוכנות זדוניות למחשב שלו. במקום השני, גם החודש, נמצא ה- IFN/Autorun, משפחה זו של Malware מנצלת את אופציית ההפעלה האוטומטית (Autorun) של רכיבי מדיה ניידת במערכת ההפעלה של מייקרוסופט על-מנת להפיץ את עצמה ממחשב למחשב. IFN/Autorun הוא האיום הנפוץ ביותר ברוב ארצות אירופה והוא הנפוץ ביותר גם בישראל. למקום השלישי מגיע איום במכונה HTML/iframe שהוא וירוס המושתל בתוך iframe – עמוד אינטרנט המוצג בתוך עמוד אינטרנט אחר – ולחיצה על הקישור מדביקה את הגולש בווירוס.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית.
תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תקשורת לוטם
תשקיע בפרויקטים לאספקת קולחים ליישובי גוש זבולון, יישובי המגזר הדרוזי והערבי ויישובי המוא"ז מעלה יוסף
גפני- קליין
קבוצת "אלוקל" נבחרה על-ידי קבוצת איגרא לביצוע שלב העיצוב החיצוני של חזית מלון הרודס, תל אביב, כחלק מפרויקט עיצוב מחודש של בית המלון
יעל סער טייב
בלאט לפידות יישמה פתרון Salesforce.com CRM בחברת harmon.ie
שרון שרון
הכנס השנתי של האיגוד הישראלי למים, הנערך מדי שנה במרכז הארץ, נערך השנה, לראשונה, על שפת הכנרת, היום (שני), 16 באפריל 2012 בחסות המחלקה להנדסת תעשיות מים בבית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת
יעל שביט
יינות הדגל של יקב הרי גליל זכו במדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית Challenge International Du Vin 2012
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il