X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יילך בג"צ בדרך הסלולה, ועל-פי ההלכה שבה נהג בסוגייה עד היום - ואין סיבה שלא יעשה כן - עליו לדחות את עתירת אולמרט על הסף
▪  ▪  ▪
אולמרט. לדחות על הסף [צילום: AP]

אולמרט מתכוון לעתור לבג"צ נגד החלטת בית המשפט המחוזי, שהחליט כידוע לקבל את בקשת הפרקליטות ולגבות עדות מוקדמת מעד התביעה משה טלנסקי.
מניעיו של אולמרט ברורים: גביית עדות מוקדמת בהליך פומבי, במיוחד מעד תביעה מרכזי, עלולה להוסיף ולפגוע בתדמיתו ובמעמדו הציבורי של אולמרט - כל זאת בטרם הוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום.
נוסף לכך, הגנתו המשפטית של אולמרט עלולה להיפגע - באשר, בנסיבות אלה, בהעדר תמונה ראייתית כוללת של החומר נגדו, יקשה עליו לייצב קו הגנה - דבר שעלול, בין היתר, להקשות עליו לבצע חקירה נגדית אפקטיבית של טלנסקי על הדוכן.
ולצד המניעים הברורים הללו, קשה להימלט מהאפשרות שהעתירה מוגשת גם מתוך תקווה שבג"צ לא ימהר להחליט בעניין - דבר שידחק את טלנסקי למצוקה בשל רצונו לעזוב את הארץ בקרוב ולשוב למולדתו.
ובכן, כיצד יחליט בג"צ בעניין?
אם יילך בג"צ בדרך הסלולה, ועל-פי ההלכה שבה נהג בסוגייה עד היום - ואין סיבה שלא יעשה כן - עליו לדחות את עתירת אולמרט על הסף.
קובע בג"צ בפסק דין שניתן בסוגייה זו רק לאחרונה (בג"צ 3570/08 -א'):
"דין העתירה להידחות על הסף. הלכה היא כי אין לעקוף את הכלל לפיו אין זכות ערעור על החלטות ביניים בהליך הפלילי בדרך של הגשת עתירה לבית משפט זה. משכך, אין זה מדרכו של בית המשפט להתערב בהחלטות מסוג זה אלא במקרים נדירים בהם עולה טענה ממשית בדבר חוסר סמכות או כאשר מתגלית תופעה קיצונית של שרירות הנוגעת לתחום המינהלי של ההליך... המקרה שלפנינו אינו נמנה עם אותם מקרים נדירים המצדיקים את התערבותו של בית משפט זה בהליך הפלילי. אכן, גביית עדות מוקדמת היא מהלך יוצא דופן החורג מסדר הדין הרגיל ומן האיזון אותו חותר הדין הפלילי לקיים בין ההגנה על זכויות חשודים ונאשמים למשפט הוגן ובין אינטרס הציבור למצות את ההליך הפלילי באופן יעיל ואפקטיבי. על אחת כמה וכמה כך הוא מקום שהעדות המוקדמת נגבית על-ידי בית המשפט במהלך החקירה ובטרם הוגש כתב אישום...משכך, על בית המשפט לנקוט משנה זהירות טרם שיורה על גביית עדות מוקדמת אך אל לו להירתע מעשות כן בהתקיים הנסיבות המתאימות המצדיקות זאת".
עינינו הרואות: בג"צ דוחה על הסף עתירה גם כשהמדובר בעדות מוקדמת טרם הגשת כתב אישום, והוא יתערב רק במקרים נדירים שבהם "עולה טענה ממשית בדבר חוסר סמכות או כאשר מתגלית תופעה קיצונית של שרירות הנוגעת לתחום המינהלי של ההליך".
זאת ועוד, בג"צ מודע לבעיית הקושי שבניהול החקירה הנגדית בהליך של גביית עדות מוקדמת, וקובע שלאור זאת (ציטוט) "יוכלו העותרים להעלות את טענותיהם בכל הנוגע לקושי שבניהול החקירה הנגדית... בשלב מוקדם זה וטענות אלה תילקחנה בחשבון לעניין משקל העדויות".
כיצד, אפוא, ינהג בג"צ בעתירתו של אולמרט?
יש לקוות שכפי שהיה נוהג בבוזגלו: דחייה על הסף וללא שהיות מיותרות.

תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  11/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדחות את אולמרט על הסף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה אתה חי........
י.ש  |  11/05/08 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כמו כל המסעדות בארץ, המתיימרות להיות סיניות, גם זו שברחוב דיזנגוף 326 בתל אביב, היא, בעצם, תאילנדית לכל דבר באופי המטבח שלה - אבל מה זה טובה!
שוקי בלס
ה"כיבוש"- ישיבתם של יהודים בארץ ישראל (שמעבר לקו הירוק המקודש) ופעילות צה"ל למניעת פיגועים, אינם הגורם לשחיתותם של יחידים, כפי שהקיבוץ הוא לא הגורם למעשי אונס בתיירות ובילדות-חוץ
אפרי הלפרין
האחריות המוטלת על העיתונאים, בייחוד הבכירים שבהם, זהה לאחריות על הפוליטיקאים הבכירים. על העיתונאים שמעלו באמון הציבור, ללכת הביתה, הרבה לפני שהולכים הפוליטיקאים שאותם מינו אותם העיתונאים
אריה דרוקמן
כשמתבוננים על התוצאה ניתן להגיע בקלות למסקנות: הממשלה הקיימת איננה יודעת לתכנן באופן סביר לטווח ארוך, איננה יודעת ליישם את מה שתכננה (כשקרה ותכננה), ואיננה יודעת לקבל החלטות ולבצען בזמן סביר
דר' יחיאל שבי
עקורי הכפר צפוריה (ציפורי) הקוראים בהפגנות אלימות "פלשתין ערבית מהים עד הנהר" ו"ציונים החוצה" - מייצגים את האוכלוסיה הערבית בישראל שמשאת נפשה היא לשוב בהקדם אל אדמותיהם הנטושות שכיום יושבים עליהן קיבוצים, מושבים, ערים ועיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il