X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דני רשף פובליציסט
איננו יודעים לאשורו מה מתחולל במוחו של בשאר אסד אבל לטענה שסוריה מגששת להחליף צדדים במזרח התיכון דווקא עכשיו אין שום סימוכין. הבסיס לטענה מצוי כנראה בלהיטות הפוליטית של כל הטוענים לפריצה אסטרטגית כביכול, מול סוריה
▪  ▪  ▪
אסד. מה חולף בראשו

לרגל פרוץ עוד שלום עם סוריה יש לא מעט המסבירים שסוריה לפחות "מגששת" אחר האפשרות להחליף צדדים בסכסוך הכלל תיכוני בין אירן לארה"ב. אם תהליך השלום יפתח לסוריה הזדמנויות חדשות כי אז היא עוד עשויה באמת להתנתק מאירן.
שלוש הזדמנויות היו לסוריה ב-5 השנים האחרונות להחליף צדדים ולזכות בשפע אמריקני וסעודי בתמורה להתרחקות, ולו חלקית, משיתוף פעולה הדוק עם אירן. ב 2004 כשהמלחמה בעירק התלקחה במלוא עוזה ואלפי מתנדבים מוסלמים מכל העולם זרמו לעירק דרך סוריה הפעילה ארה"ב מאמץ משולב שכלל איומים צבאים ומסחריים על סוריה אבל גם שפע של תמריצים מדיניים וכלכליים היה וסוריה תיאות לאטום את הגבול לעירק. סוריה לא התבקשה להצהיר בגלוי וממש לנטוש את אירן. די היה בפעולה נמרצת לחסימת הגבול כדי שסוריה, בעודה בת ברית של אירן, תזכה גם ובמקביל בתמיכה כלכלית ישירה מארה"ב ועקיפה באמצעות סעודיה, כדי לפתח את כלכלתה ולהרחיב את כושר התמרון המדיני שלה עד לאפשרות להתנתק כליל מאירן.
לאחר רצח רפיק חריר בלבנון ב-14.02.2005, נאלצה סוריה לצאת מושפלת מלבנון בתוקף לחץ בינלאומי והחלטות מועצת הביטחון. ועדת החקירה הבינ"ל לרצח יצרה מנוף לחצים מתמשך על סוריה עד כדי חשיפת הקשרים החד-משמעיים בין ארמון הנשיאות בדמשק לרצח בבירות. סוריה יכלה בקלות לנער מעליה חלק גדול מהלחצים לו הייתה מודיעה אז שפניה לשלום ופותחת במגעים עם ישראל, אפילו יהיו מגעי סרק בלבד.
היו לסוריה אפשרויות רבות להתפשר עם העולם הערבי על מבנה הממשלה בלבנון, לחסום את הגבול עם עירק ולגשש לנוסחה של שלום עם ישראל, פשרה עם ארה"ב מול הכרה במעמדה ה"מיוחד" בלבנון. גם בהזדמנות הזו דווקא סוריה בציר אירן-חיזבאללה ובמקום לחתור לפשרה בלבנון חתרה, בגיבוי אירני מלא, תחת לבנון. מדיניות שהוכיחה את עצמה במלואה בשבוע שעבר עם הסכם דוחא על מבנה הממשל הלבנוני הבא שכולו תלוי כעת בחסדי הסורים.
מאז קיץ 2007 ושיתוק הממשל הלבנוני ניהלה סוריה סדרה ארוכה של מגעים עם המדינות הערביות המתונות, מצרים וסעודיה. לו גיששה סוריה לסוג של התרחקות מאירן הייתה מאמצת אחת מהצעות הפשרה הסעודיות, שכדרכם של הסעודים היו מרופדות בכסף רב.
המגעים האלו יצרו הזדמנויות פז לסורים לגשש לעבר ארה"ב והמערב. הסורים לא הסכימו לשום פשרה ולא רמזו לעבר שום ויתור למרות הפיתויים המדיניים והכלכליים. בסופו של דבר הם צחקו אחרונים כשבן חסותם אמור להיבחר היום לנשיא לבנון.
אירן חזקה מתמיד, במאבק מול ארה"ב אירן צוברת נקודות, עד כדי שאפילו בנות הברית המסורתיות של ארה"ב, סעודיה, האמירויות ואפילו מצרים מגששות לעבר אירן ולא להפך. אירן קרובה לנשק גרעיני ולא נראה שדבר חוסם את אירן. אין שום סממן בתקשורת הרשמית הסורית, בזו הסמוכה לממשל הסורי או בהצהרות דובריה כדי לתמוך בטענה שסוריה באמת שוקלת להחליף צדדים במארג המזרח תיכוני. ועוד דבר קטן. הכלכלה הסורית אכן חלשה אבל היא צומחת כבר כמה שנים ברציפות, בגלל עליית מחירי הנפט אבל גם בגלל צמיחתו של סקטור פרטי.
איננו יודעים לאשורו מה מתחולל במוחו של בשאר אסד אבל לטענה שסוריה מגששת להחליף צדדים במזרח התיכון דווקא עכשיו אין שום סימוכין. הבסיס לטענה מצוי כנראה בלהיטות הפוליטית של כל הטוענים לפריצה אסטרטגית כביכול, מול סוריה.
האמור לעיל לא בא לפסול את המו"מ עם סוריה אבל בא להתמודד עם תעשיית האשליות המתפתחת בארץ שבה אנחנו משכנעים את עצמו בדברים למרות שאין עובדות לאושש אותם. עוד יאשימו את תושבי הגולן שבגללם סוריה היא חלק מציר הרשע, שבגללם סוריה השתלטה על לבנון, שבגללם החמאס מפגיז בעזה ובגללם הסורים הזרימו אלפי מתאבדים לעירק.

תאריך:  25/05/2008   |   עודכן:  25/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
זיכוי צה"ל מאשמת רצח מוחמד א-דורה לא גרם לפרומיל אחד של הכותרות והמלל שפוצצו את הפרשה כאשר הזיוף הפרימיטיבי והמרושע צץ על המרקע    משמעות הלקחים חורגת רחוק מהשאלה מה באמת אירע בצומת נצרים
נרי אבנרי
תחת הכותרת "כשל אליטות", מכוון ארי שביט למצחם של ארזים ננסיים דוגמת נחום ברנע ודורון רוזנבלום: "אולמרט שרד כראש ממשלה מפני שזרמים מרכזיים באליטות העניקו לו חסות". ויש לו הסבר לחסות הפסולה הזאת: "חשבתם שהשלום מצדיק הכל, חשבתם שהחשש מפני ביבי מלבין הכל"
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
תושב ישראל המוכר נדל"ן הממוקם במדינה זרה, חייב להגיש לפקיד השומה בתוך 30 יום מיום המכירה, דוח המפרט את חישוב רווח ההון או הפסד ההון שהיה לו כתוצאה ממכירת המקרקעין בחו"ל וכן את חישוב המס בגין עסקה זו
עו"ד יוסף פנדריך
לדעתי, יש מקום לקבוע בחוק שראש הממשלה חייב לצאת לחופשה אם נפתחת חקירה פלילית נגדו, וכל עוד נמשכת החקירה
אפרי הלפרין
לאחר הבחירות, התעקש ראש הממשלה שלא לתת את תיק האוצר לשותפה הקואליציונית הבכירה, עכשיו אפשר כבר להבין למה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il