X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קובי ברדה דוקטור להיסטוריה פוליטית אמריקנית. גאוסטרטגיה. מנחה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עמותת מלר"ז הוכרזה כזוכה באות "המעסיק המצטיין" מטעם אקים-איקאה לשנת 2012 על הפרויקט בניינים ירוקים
▪  ▪  ▪
בניינים ירוקים [עצמי]

העמותה הסביבתית הראשונה בישראל –מלר"ז הוכרזה כזוכה באות "המעסיק המצטיין מטעם אקים-איקאה לשנת 2012.
בשנת 2010 אקים הובילה יוזמה בשיתוף עם חברת איקאה ישראל להענקת אות המעסיק המצטיין לעסקים המעסיקים אנשים עם מוגבלות. הוקרת חברות המעסיקות ממנפת ומקדמת העסקת אנשים עם מוגבלויות ומהווה הוקרה על פעילותם ומתן מקור גאווה לחברה ולעובדיה.
האות הוענק על תחום "בניינים ירוקים עם הפנים לקהילה" המהווה את גולת הכותרת בפעילותה של עמותת מלר"ז. מדובר בפרויקט חברתי, תעסוקתי וכלכלי מיוחד במינו המהווה יוזמה חדשנית וייחודית של מלר"ז, שמטרתו לספק פתרון לאיסוף פסולת למחזור בד-בבד עם פתרון לבעיית העסקה של אנשים עם מוגבלויות בסביבה נורמטיבית. הפרויקט מאפשר לאזרחים בעלי נכויות או מוגבלויות להתפרנס בכבוד, תוך כדי עשייה למען הסביבה באמצעות איסוף פסולת משרדית למחזור (כמו נייר וקרטונים, מיכלי דיו של מדפסות, מיכלי משקה ברי פיקדון, בגדים למחזור, פסולת אלקטרונית וסוללות משומשות להטמנה).
התחום פועל מזה כ-10 שנים (משנת 2002), ומאפשר לאנשים עם מוגבלויות - כולל אנשים בעלי פיגור שכלי שלא עבדו בעבר, נפגעי נפש, פגועי הלם קרב וכד' - להשתלב במעגל העבודה, להשתכר (מעל שכר המינימום הנקבע ע"י התמ"ת) במקום להיות לנטל על החברה, ובתוך כך גם לתרום לאיכות הסביבה. אנו מספקים להם: שכר הוגן, החזר נסיעות מלא, תנאים סוציאליים (קרן פנסיה וכדומה), ביגוד, השתתפות מלאה בכל פעילות הפנאי של כלל העובדים בעמותה, בית חם, תמיכה וליווי פרטני לאורך כל הדרך. עקב הטיפול המיוחד עובדינו מועסקים ברציפות שנים מספר ובדרך כלל לא מתחלפים או נוטשים! יתר על כן, הפרויקט נושא את עצמו מבחינה כלכלית, ובנוסף חוסך למדינה את עול התמיכה בעובדים אלו מעבר לקצבת הנכות.
הפרויקט מופעל כיום בעשרות מגדלי משרדים, מתחמים ומוסדות ציבור בגוש דן. העובדים המועסקים בפרויקט משתלבים בין עובדי המשרדים והבניין/מתחם בו הם עובדים, ועבודתם בסביבה בריאה ונורמטיבית מקנה להם תחושת גאווה. מצד שני, גם עובדי המגדלים הנחשפים לפעילות לומדים להעריך את עובדי מלר"ז, ואף עוזרים להם באיסוף הפסולת המשרדית. בכך יש לפרויקט תרומה חברתית נוספת, בד-בבד עם העלאת המודעות למחזור וחשיבותו בקרב עובדי המשרדים. כלומר, פרויקט בניינים ירוקים תורם תרומה כפולה - לאיכות הסביבה ולקהילה.
עלותו השנתית של הפרויקט היא 300,000 ש"ח, מתוכם 80% מופנים לשכר לעובדים. ההכנסות הן ממכירת הפסולת הנאספת למחזור ומתשלום סמלי של כל בניין שבו פועלים, כך שלראשונה בעולם פרויקט מסוג זה המתנהל אך ורק ע"י נכים קשים ובעלי מוגבלויות מקיים את עצמו ואינו נתמך ע"י שום גורם מוסדי.
האות עצמו יוענק למלר"ז ושני גופים נוספים ב – 6.6.2012.
חיליק רוזנבלום – יו"ר עמותת מלר"ז: "אנו גאים להיות מעוטרים באות של אקים –איקאה לשנת 2012. השילוב שבו העובדים המדהימים שלנו פועלים באיסוף חומרי יחזור למען הסביבה והחברה בארבעים פרויקטים -בלי שום תמיכה כלכלית ממשית, הופכת אותנו לפרויקט ייחודי .בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות לכל מנהלי הבניינים, ראשי התחומים בחברות השונות, מנכלים וכל השותפים לדרך, המאפשרים לעובדינו לעבוד אצלם ואפילו להרוויח בכבוד וליהנות!"

מלר"ז - "המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל" - היא העמותה הסביבתית הראשונה בישראל. העמותה הוקמה לפני 50 שנה במטרה לקדם הנושאים הבעייתיים של איכות החיים והסביבה, וביניהם רעש,זיהום אוויר,קרינה,זיהום ממפעלים ועוד.
תאריך:  31/05/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שוימר
נטלי מור אלמליח
Grant's True Tales הנו קמפיין מספרי סיפורים בינלאומי למותג גרנטס אשר מגיע בימים אלו לישראל. בקמפיין הישראלי, הנקרא "סיפורים אמיתיים", חשפו את סיפורם האישי: גיא גיאור, ירמי קפלן, עדי נוימן, גלעד כהנא ועוד
מלכה שחם
מעמד מרגש במיוחד של 'קבלת התורה' חוו השנה ילדי 'סולם' בעלי הצרכים המיוחדים מסניפי 'סולם' השונים מירושלים, בית שמש וטלז-סטון ומשפחותיהם
יצחק רביחיא
אוסף עבודות קרמיקה של האומן משה קסטל התגלה השנה - העבודות ייחשפו בתערוכה חדשה מה-10 ביוני במוזיאון קסטל
עדנה דור-און
פסיכיאטרים בכירים מקזחסטן עברו השתלמות אינטנסיבית במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il