X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נבחרי ציבור מתנתקים מן הציבור וחיים בבועה זוהי ההינתקות הכי מסוכנת לציבור בישראל
▪  ▪  ▪

שי ברק, משפטן ושליח ציבור
בית דגן, טל' 054-2499908
אתר: www.barak4u.co.il דוא"ל: shai@barak4u.co.il
מתנתקים הביתה
נבחרי ציבור מתנתקים מן הציבור וחיים בבועה. זוהי ההינתקות הכי מסוכנת לציבור בישראל.
מאת: שי ברק
4.6.08
הבוקר מוגש כתב אישום נגד שר אוצר לשעבר בישראל בגין גניבה. כן, גם אברהם הירשזון, הינו בחזקת חף מפשע, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.
על ראש הממשלה אולמרט וטלנסקי ומסר וזקן וכרמיה ומרכז ההשקעות נכתבו מילים שצירופן ארוך מאורך הגלות. גם הוא, אולמרט, חף מפשע כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.
והיה לנו את שרון, וסימני שאלה בקשר לאי היווני ובמהלכם, תוכנית ההינתקות, שיש מי ששאל האם יש קשר בין השניים.
הינתקות מעזה והפינוי הכואב של המתיישבים, אירעו בקיץ 2005. ישנם הסבורים כי ההינתקות, הייתה מהלך ראוי וישנם הסבורים כי היה בה כדי לדרבן את החמאס ולסייע בהגברת ירי הקסאם.
אבל, נדמה כי גם אלה וגם אלה יסכימו איתי כי לא מתקבל על הדעת ששלוש שנים לאחר הפינוי, עדין חיים אנשים בתנאים זמניים. נכון, תמיד אפשר לתרץ, כי המתפנים לא רצו כך ולא רצו אחרת, אבל בבני אדם מדובר, באזרחי המדינה ובאנשים שלא חטאו נגדה.
היעלה על הדעת כי מדינה שידעה התמודדויות כה קשות ומסובכות לא תדע להתמודד עם בניית סביבת חיים נאותה למפונים?
לפני למעלה משנה, זעקה הארץ עם מחאת ניצולי השואה הנזקקים. רבבות מאזרחי המדינה לקחו חלק במחאה, בהם צעירים, זקנים, ניצולי שואה וכאלה ששפר הגורל על משפחתם ולא סבלו מיד הצורר הנאצי, כמו עבדכם הנאמן.
שר הרווחה, החדש אז, הרצוג הקים ועדה ראויה שבתוך חודש הגישה דוח המפרט את הבעיות, הצרכים, והפתרונות שיסייעו לנזקקים מבין ניצולי השואה. חלפה למעלה משנה ועדין, עדין לא באה הבעיה על פתרונה. אולי גם במקרה זה, הזמן אינו דוחק בממשלת אולמרט. אולי, כמו במקרה של "הזקנה מן המסדרון" עליה, דיבר ברק, הבעיה נפתרה כשהזקנה נפטרה. בכל חודש הולכים לעולמם עוד ועוד ניצולי שואה שחיים במצוקה.
מישהו עוד זוכר את שביתת המורים? ההשכלה הגבוהה, מקבלת את היחס הראוי? שדרות, אשקלון ושאר נפגעי הרקטות? רק לאחרונה נודע לי כי בהצעת תקציב 2009 ישנה כוונה לפגוע משמעותית בתקציבי מחקר ופיתוח. בטווח הקצר, תושג המטרה של שמירה על תקציב מאוזן. בטווח הארוך, מדינת ישראל כורתת את הענף שאנו יושבים עליו. אבל, כבר נכתב במקורות "נעשה ונשמע" אז היום זה הפך לנעשה ו... נראה מה הלאה.
דוגמאות לאוזלת היד של הממשל לא חסרות. השחיתות הפכה למחלה ממארת ולציבור נמאס מן המערכת הפוליטית.
נכבדי, יותר מן השחיתות, מסוכנת ההינתקות. לא, לא זו מעזה, כמו זו, של נבחרי ציבור מן הציבור!!!
הנורמות המוסריות, הלויאליות, האחריות, אינן משחקות תפקיד אצל המתנתקים. אולמרט בפיו, הודה ואישר כי קיבל כספים מטלנסקי, הוא לא הכחיש כי הללו נמסרו במזומן. מבלי להתייחס למישור המשפטי, הפלילי, בעיני, מדובר במהלך דברים שאינו תקין. נבחר ציבור שנוהג כך, לא ראוי לאמון הציבור.
באחד הראיונות האחרונים שנתן ראש הממשלה לשעבר, שרון, שאל אותו אלי יצפאן, מה דעתו על התוכנית הכלכלית של בנימין נתניהו. שרון השיב, "חסרה בה חמלה".
לא חמלה, אלא גישה. לציבור החלש בישראל מגיעה התייחסות אחרת, כזו שסייע לו לצאת מן המצוקה ולסייע לעצמו. זו לא חמלה, זהו צדק. כפי שאומר אחד האנשים הכי ראויים שהיו בכנסת, אילן גלאון: "הבעיה שיותר ויותר מקבלים פחות ופחות ופחות ופחות מקבלים יותר ויותר". העיוות הזה, בנפשנו ומזיק ויזיק לכולנו.
ביל קלינטון, זה שרעייתו הפסידה לברק אובאמה, אמר בהתמודדות שלו לכהונה שנייה כנשיא ארה"ב, בערך כך: בפעם הראשונה, בחרתם בי על סמך קרדיט שנתתם להבטחות שלי, הפעם אני מבקש את אמונכם על סמך רקורד העשייה שלי.
המיאוס מן הפוליטיקאים המנותקים, מוביל חלק מהציבור לוותר על זכותו להצביע, אחרים להצביע הצבעות מחאה וישנם גם רבים שנותנים שוב ושוב, הזדמנויות לאלה שהפרו את אמונם. מצב זה יוצר ואקום, אליו עלולים להיכנס מי שכשלו או זלזלו בנו, הציבור, או אילי הון המבקשים לזכות בשלטון.
הבחירות הקרובות, הן הזדמנות של הציבור, עוד בטרם תיקון שיטת הבחירות, לעשות מעשה. לומר "מתנתקים הביתה". בואו ננהג ברוח המבחן של קלינטון, נבחן את רקורד העשייה של מי שזכה לאמוננו.
בואו נחליף את המתנתקים בנבחרים איכותיים, חדשים. בלי מעטפות ובלי עמותות ובלי הובלות. לאלה מבינינו שישאלו, ומה עם החדשים יכזיבו? אומר, אם נראות לכם ההבטחות, תנו קרדיט ואמון, אם יכזיבו, אל תמשיכו לתת אמון, להבא. אלה שהכזיבו והתנתקו, אינם ראויים לאמון.

תאריך:  04/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנתקים הביתה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי רוצה קשר עיצורים כאלה?
שמאלן על הזמן  |  5/06/08 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז גאון
"חלקת אלוהים הקטנה", כך קרא אבי למקום הזה שבו אני גר בזכותו. שלושה שבועות לפני שנפטר עמדתי בחוץ והוא הביט לעברי. העצים וציוצי הציפורים כבר לא עניינו אותו. רק אני. לעולם כבר לא יביטו בי כך, בכזו גאווה אבהית
קובי לירז
האם בן-גוריון היה מוכן לדון עם ערבי שהתחייב שלעולם לא יוותר על החזרת כל פליטי 48' לכל יישוביהם? האם רבין היה מוכן לוותר על רגב מירושלים?    הציונות לאן
יהונתן דחוח-הלוי
אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלשתינים מטעם האו"ם חורגת מסמכותה ומאמצת גישה פוליטית אנטי ישראלית מוצהרת    על ישראל לעקוב מקרוב אחר קשרי אונר"א עם חמאס ולמנוע את ניצול הסוכנות כפלטפורמה של ארגוני הטרור הפלשתינים
ראובן לייב
במסעדת "דוזאן" שבחיפה שמים דגש לא רק על שילוב של אוכל לבנוני, צרפתי ואיטלקי, אלא גם על-דו קיום תרבותי בין יהודים וערבים
מיכל בוקר
הספר עוסק בריפוי והחלמה מסרטן בעזרת דמיון מודרך    זהו מדריך מעשי, פשוט לשימוש ומובן לכל אחד, המציג שיטה ייחודית ומוכחת לריפוי ולהחלמה מסרטן, בעזרת מדיטציות בשיטת דמיון מודרך, משפטי חשיבה חיובית, ריפוי בצבעים, ומציאת הסיבה הרוחנית והנפשית להתפרצות המחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il