X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לינדנשטראוס הוא מגלומן מעורער, גם ירון זליכה, אורי מסר, טלנסקי, נהג השליחויות בניו-יורק – כולם מטורפים. רה"מ אולמרט הוא גם סמל להיתדרדרות באופן התנהלות השיח הציבורי בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪
אולמרט. תגרן פוליטי [צילום: פלאש 90]

בשנות השמונים הבשיל הדור הצעיר בליכוד ותפס את מקומו בזירה הפוליטית-תקשורתית, איש איש בתדמיתו היחודית. מרידור מיתג עצמו כמשפטן הטהור, קצב כמודרני-מסורתי, בגין כבגין, שטרית כשמאלן ומילוא כשמרן חדש. ח"כ אולמרט, עדיין עו"ד פעיל, בית"רי להוט ונאמנו של רה"מ שמיר, מיתג עצמו כרטוריקן.
רטוריקן לשיטתו ולמעשה תגרן. תפקידו היה כשל רוני בר-און לפני כניסתו למשרד האוצר הממלכתי, או תפקידו של חסון, או אפילו אייל ארד – להגיע לאולפן בימים בהם אף אחד לא מוכן להגן על הפטרון, ולהילחם באופן... לא ספורטיבי. גם אולמרט כבר ממלכתי ומחויך מאז ימיו העליזים באוצר. הזיכרון הציבורי קצר.
היה זה אולמרט שנדרש שוב ושוב להגן על מר יצחק "לא" שמיר מפני מחנה השמאל שהיה אז בשיא נעוריו. כפרקליט ממולח ידע אולמרט להתקיף את המרואיינים מנגד בנקודות הכי לא נעימות. האווירה אכן הייתה הופכת לא נעימה כשבא תורו להתנגח. לרוב, טיעוניו האלימים היו מזכים אותו בזמן הדרוש לשלוח את מסריו הימנים-קיצוניים. אך משהרגיש שהבימה חומקת לו, לא היסס להשתמש בכל שיטות חטיפת המיקרופון. תחילה בנימוס אצילי ואחר כך בוולגריות הולכת וגוברת. זכורים גם מקרים בהם משלא נכנע לו המנחה - פשוט החל בצעקות ופוצץ את הדיון.
מעבר לידידיו הנדבנים והמשפיעים הביא אולמרט לרה"מ שרון גם את תגרנותו. אריק "זה הבנים" שרון, בעצמו פוליטיקאי מקצועי ביותר, הבין היטב את הצורך באולמרט לצדו בזירה. אלוף ב(מיל.) שרון גם ידע את אשר צפוי לו מול הימין ומול שוחרי הדמוקרטיה, וגייס למערכה את הלוחם הפצוע מתחתית הרשימה. ואכן אולמרט לא הכזיב. יום יום הופיע בכל האולפנים ונלחם. שרון, למשל, בחר באולמרט להפריח לראשונה בלון ניסוי בנוגע להתכנסות (הכוללת), והשאירו לבדו בזירה שבועות לפני שהוא עצמו חשף את ההינתקות.
קשה לחשוב על אזרח ישראלי שמעטים יותר סיכוייו לצאת פראייר מאהוד אולמרט. הוא ידע לגבות את המחיר ולזכות כמעמדו כמחליפו הפוטנציאלי של שרון. במהלך תקופה זו התרבו כמובן ידידיו הנדבנים והמשפיעים.
כזה הוא אהוד אולמרט. אנשים לא משתנים. כראש ממשלה רק רבו אויביו, כמו גם חייליו. הוא עסוק תדיר בתגרנות פוליטית, ומהסוג הנחות שבהן. אין כל צורך במהות, בקידום מדיניות כלשהי. עיקר פועלו הוא בשלילת האחר, ולרוב באופן לא הוגן. תגרן פוליטי, ומהאלימים, הציניים והמניפולטיביים שידענו, לטעמי הגדול בהם.

תאריך:  18/06/2008   |   עודכן:  18/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט כסימפטום (3)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראש מֶמְשָלָה סְמַרְטוּט
אלכסנדר  |  18/06/08 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
גם שיקגו כבר לא שיקגו
פרופ' עמירם גונן
כל כלי המדיניות שישראל מפעילה ממשיכים, פחות או יותר, לקיים את מטרופולין תל אביב כקטר הראשי של הכלכלה הישראלית וגם של החברה והתרבות הישראלים    כל שלושת המטרופולינים האחרים - חיפה, ירושלים ובאר שבע - נשרכים רחוק מאחורי תל אביב
רו"ח שי באטון
השילוב בין מסחר ממונף לדרישה נמוכה של בטחונות כספיים לצורך מסחר, הופכת את המסחר בפורקס אידיאלי עבור הסוחרים הקטנים    טיפים למסחר נכון
איתמר לוין
המעילה הגדולה ביותר בתולדות הבנקאות הישראלית התרחשה בלאומי שווייץ. כעת מספרים לנו על מעילה של עשרות מיליונים בסניף המרכזי של הבנק. מה זה אומר על הניהול של גליה מאור?
דרור מרום
ענף הבלדרות הבינלאומית מציג צמיחה של 25% בשנה והוא נאמד בשנת 2007 בהיקף כספי של כ-150 מיליון שקל    באחרונה הצליחה החברה, בדרכים מתוחכמות, להעביר משלוח מתושבי הארץ לאחותם האובדת באירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il