X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ל"גלובס" נודע כי התלונה של אומ"ץ מסתמכת על מסמכים ונתונים מדויקים שסופקו לתנועה על-ידי מקור שהיה בעבר מקורב מאוד לברזילי
▪  ▪  ▪
ברזילי. תלונה משמעתית [צילום: פלאש 90]

תלונה משמעתית נגד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי. תנועת אומ"ץ הגישה הבוקר (ג') תלונה נגד ראש הלשכה, דורון ברזילי, רעייתו עו"ד ליאת ברזילי ובנוסף נגד עו"ד רלית עובדה-אביב, שעבדה בעבר כעוזרת אישית של ברזילי, וזאת בטענה שברזילי גרם ביודעין לכך שאדם אחר חתם במקומו על תצהיר שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני כשנה, בתקופת מערכת הבחירות ללשכת עורכי הדין. את התצהיר אימתה עו"ד עובדה-אביב, ואולם לטענת אומ"ץ, ברזילי לא יכול היה לחתום עליו מאחר שבאותו יום שבו הוגש התצהיר לבית המשפט, הוא שהה בסיור בחירות בדרום הארץ.
לדברי יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, התלונה מוגשת בשל הפרת כללי האתיקה לעורכי הדין, "תוך מעשי זיוף, התחזות, שידול, שבועת שקר, קשירת קשר להונות, בידוי ראיות, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט וכן סיוע לעבירות אלה". ל"גלובס" נודע כי התלונה מסתמכת על מסמכים ונתונים מדויקים שסופקו לתנועה על-ידי מקור שהיה בעבר מקורב מאוד לברזילי, ושאף עתיד להעיד במסגרת ההליך המשמעתי נגד ראש הלשכה, היה והתלונה תתגלגל לבירור בבית הדין המשמעתי.
מדובר בעתירה מינהלית שהוגשה על-ידי ברזילי ואנשי סיעתו לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב ביוני 2011, ימים אחדים לפני הבחירות למוסדות הלשכה. לעתירה זו צורף תצהיר שעליו חתום כביכול ברזילי. התצהיר אומת על-ידי עו"ד עובדה-אביב, ואולם לדברי אומ"ץ, "על-אף שמצוין בתצהיר כי עו"ד דורון ברזילי חתם עליו, הרי לא עו"ד דורון ברזילי הוא שחתם, וייתכן, כנראה, שמי שחתם בפועל, הייתה רעייתו, עו"ד ליאת ברזילי".
ביום הגשת העתירה המינהלית יצא ברזילי לסיור בחירות בדרום הארץ, כשהוא מלווה בעוזריו ואנשי מטה הבחירות. בשעה 11:42 בבוקר העביר עו"ד יותם בלאושיד, ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, שייצג את ברזילי בהליכים המשפטיים בתקופת הבחירות, את נוסח העתירה המינהלית והתצהיר, באמצעות הטלפון הנייד החכם של ברזילי, לחתימתו. לבקשת רעייתו, ליאת ברזילי, נשלח גם אליה עותק מהעתירה המינהלית והתצהיר. בשעה 13.54 שלח עו"ד בלאושיד את הנוסח הסופי של העתירה על נספחיה, כולל התצהיר כשהוא חתום כביכול על-ידי ברזילי. החתימה אומתה ע"י עו"ד עובדה-אביב, שכלל לא התלוותה אליו באותו יום.
אנשי אומ"ץ צירפו לתלונתם, שהוגשה לוועדת המשמעת המחוזית של מחוז תל אביב בלשכה, העתקים של מסמכים פומביים שיצאו מלשכתו של ברזילי לאורך השנים, ועליהם מופיעה חתימתו. יצוין כי צורת החתימה, כפי שהיא מופיעה על התצהיר, איננה דומה לחתימה המפורסמת של ברזילי. "אף שברור שעו"ד ברזילי לא חתם על התצהיר ולא יכול היה לחתום עליו", נכתב בתלונה, "הרי שבנוסף ניתן לראות בבירור כי חתימתו של דורון ברזילי בכל הפרסומים, שונה מהחתימה שעל גבי התצהיר".
מדובר לא רק בעבירת משמעת של עורכת הדין שאימתה את התצהיר, נטען בתלונה, אלא גם בעבירה של ברזילי עצמו, שכן "לא רק שכל אותה העת ידע עו"ד ברזילי כי העתירה מוגשת בתמיכת תצהיר הנושא את שמו, תצהיר חתום שלא הוא חתם עליו; ולא רק שעו"ד ברזילי ידע בוודאות כי נעשה שימוש בתצהיר מזויף, הרי למעשה הוא זה שגרם לכך, וביקש שהדבר יתבצע מבלי שהוא עצמו יחתום על התצהיר.
מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "הידיעה על התלונה הגיעה ללשכת עורכי הדין מידי התקשורת, ללא התצהיר המדובר או כל נספח התומך בתיאורים העמומים במכתב התלונה. לאחר בדיקה נמצא כי התלונה כלל לא הגיעה לוועדת האתיקה של המחוז ולא לוועדת האתיקה הארצית, ועל כן לא ראויה להתייחסות. נראה כי זהו עוד ניסיון לא מוצלח של מספר עסקניים פוליטיים ממוסדות הלשכה, שטרם הפנימו את תוצאות הבחירות ומוכנים לעשות כל דבר על-מנת להכפיש ולחבל בפעילות השוטפת ובמדיניות אותה מנהיג ראש הלשכה".
יצוין כי זו איננה הפעם הראשונה שוועדות האתיקה של הלשכה נאלצות להתמודד עם תלונות משמעתיות המופנות נגד ראש הלשכה. בקדנציה הקודמת, שבה כיהן כראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון, הוגשו נגדו כמה וכמה תלונות משמעתיות, בין היתר בנושא אי-סדרים בלוגו נייר המכתבים של משרדו, וכן בשאלת שותפותו בחברה משפחתית שעסקה בעבר בשיווק מודעות של מכוני ליווי וזנות. נגד גיא-רון התנהלה גם חקירה פלילית בפרשה אחרת, ובפרקליטות עדיין שוקלים אם להעמידו לדין.

פורסם במקור: גלובס
תאריך:  03/07/2012   |   עודכן:  03/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה נגד עו"ד ברזילי: "הפר כללי האתיקה תוך מעשי זיוף"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עורכדינים
לואיס ארמסרטונג  |  3/07/12 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עבודת אמנות של סלבדור דאלי שנגנבה מהגלריה לאמנות בשדרות מדיסון בניו-יורק בשבוע שעבר הוחזרה דרך הדואר
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך בסורוקה עולה, כי ילדים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה, סובלים יותר מהפרעות התנהגות ומהפרעות בתפקודי ניהול כגון: קשיים בתכנון פעולה, קושי בהתנהלות ובעיה בשטף הדיבור
מירב ארד
כך צופה חברת בואינג    מבהירה כי גורם עיקרי לגידול במסירות מטוסים חדשים ב-20 השנים הקרובות הוא צמיחת השווקים בסין, הודו וכלכלות מתעוררות אחרות
עופר וולפסון
דירקטוריון הבורסה החליט כי שיעור החזקות הציבור בחברות בורסאיות בהן נעשתה הקצאת מניות פרטית לא יפחת מ-10%, אלא במקרים של חברות מו"פ וחברות גדולות בהן שיעור החזקות הציבור יכול לרדת עד 7.5%
איתמר לוין
טוען שאורי לופוליאנסקי סייע ליזמי הולילנד לאשר את תב"ע ג' במקביל להעברת תרומות אלו    "ללופוליאנסקי היו הסתייגויות מהפרויקט, אבל הוא השתכנע ואחר כך הועברו תרומות ליד שרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il