X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הישועה לתעשיינים כבר לא תבוא מהמדינה - אם לא נדאג לעצמנו, איש לא ידאג לנו
▪  ▪  ▪
יונתן מלמד

לאחרונה קיימה הכנסת יום "הצדעה" לתעשיה, במהלכו קיימו כמה מהוועדות דיונים על השפעות המשבר הכלכלי העולמי על התעשיה הישראלית.
מליאת הכנסת קיימה "דיון על התעשיה" שכולו היה ברכות ותשבחות להישגי התעשיה בארץ והעומדים בראשה. שום דבר ענייני לא הועלה בדיון, לא הוצע דבר, לא נדון כל עניין, דבר לא הוחלט וכנראה בסופו של "דיון" גם הכל נשכח.
בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בהשתתפותו של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, סקר הנגיד את ההתרחשויות הכלכליות בעולם, השפעתן על כלכלת ישראל והקשר לשערי המטבעות, אלו המטרידים אותנו כיצואנים. ניתן היה להבין בבירור ש"בכלי הנשק הקלים" בהם מצויד הנגיד על-פי החוק קשה ואולי בלתי אפשרי להתמודד עם הבעיות הקיימות.
התעשיינים מצידם הציגו את המשמעויות הקשות הנובעות משערי המטבע הקיימים מול השקל. בדיון הועלו טענות קשות מול פקידי האוצר המנהלים את קופת המדינה כגזברים, על שאינם ממלאים החלטות וחוקים וגם בעיתות קשות כמו היום מקשים בכל דרך על התעשיה.
ומכאן למסקנה - "אם כתעשיינים לא נדאג לעצמנו, איש לא ידאג לנו". אנחנו בעיצומה של תקופה קשה שאיש לא יכול להבטיח מתי תסתיים ויותר מזאת איך תסתיים. מחירי הדלק ממשיכים להמריא וכל גחמה הנפלטת מפיו של שר ישראלי גורמת לזינוק נוסף. אגב, מומלץ לשרינו שיהיו קצת יותר זהירים בלשונם, גם כך ישראל איננה המדינה הנאהבת ביותר.
מה עלינו לעשות?
ראשית - יש "להחליף את הדיסקטים" ובמקום לדבר על מינוף לדבר על קיטון בחוב (גם אם בימים אלו זו משימה לא קלה). במקום לדבר על תשואה על הון לדבר על תזרים מזומנים ויתרות מזומנים.
בניגוד לעצות הנשמעות ממשרדי ממשלה - לא להזניח שווקים ולקוחות קיימים גם אם הקושי רב. לא לחסוך מאמץ לשמירה על הלקוחות שצעדו איתנו לאורך זמן ואיתם פיתחנו תעשיה למופת. אל נשכח לרגע שבניית שוק ורכישת אמונם של לקוחות לוקחת שנים, נטישת שוק לא תשכח לעולם.
יש לתת תשומת לב מרבית לסעיפי ההוצאות ולטפל בהקטנתם ככל האפשר - מוטב לבצע זאת מעמדה של כוח.
הכרחי לחזק את מבנה ההון של החברות התעשייתיות, אם הדרך לבצע זאת עוברת דרך הכנסה של שותף אסטרטגי או פיננסי, יש לבחון זאת בחיוב.
בימים אלו אנו מבחינים יותר ויותר בהאטה בפעילות במפעלי התעשיה בעיקר התעשיה מוטת היצוא. "גלי הצונאמי" של המשבר הפיננסי, עליית מחירי הקומודיטי והאינפלציה הגוברת מכים בחלק גדול מהתעשיות. אסור להניח שהמשבר יחלוף במהרה ושהבעיות הינן לטווח קצר בלבד, יש להתכונן למצב בו המשבר יתארך ואף יחמיר.
חלק מהסיבות הגורמות למשבר הכלכלי מקורם בשינויים המהירים בכלכלות סין והודו שבהן מתגוררת כשליש מאוכלוסית העולם. קצב הצריכה בהן מואץ וכך גם העלייה ברמת החיים. תושבי ארצות אלו הסתפקו בעבר במועט וכיום עם השינויים המואצים והאוכלוסיה העצומה מזעזעים את שווי משקלה של הכלכלה העולמית.
הפסימיים בינינו יכולים לצפות שחלק העולם שעד לא מזמן חי בצניעות וצפה מערבה בקנאה יעקוף את המערב הן בייצור והן בצריכה ושלא לדבר על העוצמות הצבאיות.
לנו - יש רק ארץ אחת, תעשיות רבות וטובות שהן יציר עשרות שנים של עשייה מרשימה ועליה (הארץ) ועליהן (התעשיות) עלינו לשמור מכל משבר וצרה.
כמובילי התעשיה היפה הזו - עלינו מוטלת המשימה בעת הזו.

הכותב הוא יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית.
תאריך:  25/06/2008   |   עודכן:  25/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם תשבוחות אי אפשר להחזיק תעשיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כזאת תשפוכת ל"ת
לא צריך תשבוחת  |  25/06/08 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסק דינו של בית המשפט העליון בעניין בן ארי מתיר בית המשפט ניצול הפסדים של חברה גם נגד הכנסת פעילות חדשה, ובלבד שהחברה בהפסדים הוחזקה על-ידי הנישום עוד במועד יצירת ההפסדים
דתיה יער
כאשר בגוף קיים מחסור באנזים, הלקטוזה אינה מתפרקת ומתעכלת, נוצר כר נוח להתפתחות חיידקים ומיקרואורגניזמים, אלה מהווים גורם ישיר לכל תופעות הלוואי כגון: כאבי בטן, שלשולים, גזים, ובטן נפוחה
קובי שמיר
עד כמה אנו באמת זוכרים לרחוץ ידיים אחרי שאכלנו, אחרי שביקרנו אצל הרופא, אחרי שלחצנו יד עם אדם או אחרי שהחלפנו חיתול לילד?    הידיים הן המקור הראשי להעברת זיהומים, לכן רחיצת ידיים, פעולה עתיקת יומין, היא קריטית לבריאותינו
שבתאי עזריאל
שוב ושוב מתגלה כיצד הפרקליטות הציגה בבג"צ מידע מסולף. שוב ושוב בג"צ מזהיר שמדובר ב"אירוע שאין להשלים עמו", מעין התראה אחרונה חמישית שאחרי האחרונה. נשיאת ביה"מ העליון, שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה נשאלו מדוע אינם שמים קץ לתופעה. כולם סירבו להגיב
יואב יצחק
ההסכם בין קדימה לבין העבודה מאפשר לאולמרט להמשיך ולכהן עוד זמן רב כראש ממשלה    מאופן התנהלותו של אהוד ברק ניתן ללמוד כי אין לסמוך עליו יתר על המידה בענייני המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il