X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
עמותת צלול פנתה במכתב לרמטכ"ל בו התריעה על הוראות סותרות של פיקוד העורף בדבר התנהגות בעת אסון אמוניה ובעת רעידת אדמה באזור חיפה
▪  ▪  ▪

מכתב עמותת צלול לרמטכ"ל
במכתב שהופנה לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ נכתב כי: עמותת "צלול" מבקשת להתריע על-כי פיקוד העורף מסכן את חיי תושבי חיפה והסביבה, החיים בצילו של מיכל אמוניה ענק בנפח של 12,000 טון, בכך שהוא מספק גרסאות סותרות להתנהגות בעת אסון אמוניה וכן הוראות סותרות כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה העלולה להוביל לאסון אמוניה במפרץ חיפה. הוראות סותרות אלה עלולות לגרום לאסון המוני שיגבה חייהם של עשרות אלפים.
הדברים מתחדדים על-רקע אירועי החומ"ס שאירעו לאחרונה במפעל שטראוס, עכו, (2.3.12) ובמפעל אסם באזור תעשיה חבל מודיעין (24.6.12), במהלכם התנדפות כמות זעומה של אמוניה, ממיכל קטן, עוררה בהלה ציבורית רחבה. דליפה זו מדגישה את העובדה לפיה הציבור ומקבלי ההחלטות אינם יודעים כיצד לפועל במקרה של תאונת חומ"ס. בעכו התבקשו הקונים לעזוב את הקניון הסמוך למפעל, בחבל מודיעין התבקשו התושבים להסתגר בבתים. עתה לא נותר אלא לדמיין מה עלול לקרות בעת פגיעה במיכל שנפחו כ-12,000 טון.
עמותת "צלול" מבקשת להזכיר את תשובת מזכירת הפיקוד העליון, בח"ק כרמית זערור, למכתבה מיום 22.9.11: "הערכות פיקוד העורף בצה"ל שונות בתכלית מההערכות המוצגות אשר אליהן התייחסנו בעבר. כל זאת לאור מוכנות המרחב האזרחי בחירום. חבילת החירום כוללת פעילות משלימה כגון:
1. התרעה מיידית.
2. הסתגרות בבתים על-פי הנחיה.
בירור שערכה עמותת "צלול" העלה, כי "התרעה מיידית" אינה קיימת, וכי הציבור אינו מודע כלל לעובדה שעליו להסתגר בבתים בעת אסון אמוניה. הציבור בחיפה גם אינו מודע להוראות הכתובות באתר האינטרנט של פיקוד העורף, שכן לא כל הציבור מחובר לרשת האינטרנט.
לחוסר ידיעה זה נוסף לאחרונה גורם מבלבל נוסף, בדמות הוראת פיקוד העורף לפיה בעת רעידת אדמה על הציבור לעזוב מבנים בו הוא שוהה ולצאת אל השטח הפתוח. באם יציאה כזו אינה אפשרית ממליץ פיקוד העורף לציבור להיכנס לממ"ד ולהשאיר את דלתו פתוחה. מכאן, שבעת רעידת אדמה תושבי חיפה ינוסו אל הרחוב, שם יפגעו מאדי האמוניה הרעילים שיפרצו מהמיכל.
הוראות סותרות ולא ברורות אלה כמוהן כגזר דין מוות לתושבי חיפה והסביבה, החשופים לטילי החיזבאללה, לרעידות אדמה (שבר יגור) ולסכנה שיוצר מיכל אמוניה ענק, שהוקם לפני למעלה מ-25 שנה ואין לו היתר בנייה ורשיון עסק.
בשבועות האחרונים מקדם פיקוד העורף, בכל אמצעי התקשורת, הסברים בדבר התנהגות ראויה בעת רעידת אדמה: בבית, בבית הספר, בפארקים, בחוף הים ובאוטובוס, בהם הוא חוזר על קריאתו לצאת לשטח הפתוח. פיקוד העורף מתעלם לחלוטין מהאפשרות לפריצת חומרים מסוכנים ממפעלים ומכלים, כדוגמת מיכל האמוניה של חיפה כימיקלים, אינו מדריך את הציבור מה לעשות במקרה כזה, ובכך חושף את הציבור לסכנות איומות הנובעות מחומרים רעילים אלה.
עמותת "צלול" דורשת מהמטה הכללי ומפיקוד העורף, ליידע את הציבור באופן דחוף ומיידי באשר להתגוננות הראויה בעת אירוע חומ"ס בעת מלחמה ובעת רעידת אדמה, בכל הארץ ובעיקר באזור חיפה, וכן לשוב ולבדוק באופן יסודי ומעמיק את נושא ההתרעה.
לא יתכן מצב שבו לשכת ראש המטה הכללי סבורה שבידי פיקוד העורף אמצי הרתעה, כשאמצעים כאלה אינם קיימים בפועל. כשל כזה יעלה בסופו של דבר בחיים של רבים.

להלן:
הוראות פיקוד העורף במקרה של רעידת אדמה - [קישור]
הוראות פיקוד העורף במקרה של אירוע חומ"ס - [קישור]
תאריך:  15/07/2012   |   עודכן:  17/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צלול לרמטכ"ל: סתירה בהוראות פיקוד העורף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזכיר את חיים מרגוע - וידאו:
ערן ורד  |  18/07/12 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דרגן
פאלו אלטו נטוורקס הציגה מחקר המצביע על עלייה דרמטית בשיתוף קבצים ובהזרמת מדיה בעולם
אסף דרגן
קבוצת אורנוס מחברת את ספורטאי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון 2012 לאינטרנט
מיכל סדן
במרס 2012 קיבלו 'נשים מצלמות' הזמנה מאת אוצרת תיאטרון ירושלים, הגב' נגה ארד-אילון להציג תערוכת פורטרטים נשיים כתשובה לסוגיית הדרת הנשים שמטרידה רבים בציבור הישראלי. התערוכה הנה הגשמת חלום והתגשמות חזון, עבור היוזמות כמו גם עבור המשתתפות - האופן בו העשייה העמוקה ביותר מצליחה לפרוץ החוצה ולשלוח מסר אמיץ אל לב התודעה הציבורית.
יצחק רביחיא
משלחת דיפלומטים רוסים צעירים ביקרה בישראל וחבריה השתתפו בסמינר במכון טרומן באוניברסיטה העברית, הר הצופים, ירושלים
אסף מואב
דאסו סיסטמס בכנס השותפים הבכירים השנתי שלה בפריז: ממשיכים להרחיב את הגיוון והצמיחה בערוצים, תוך הכנת השותפים לאימוץ פלטפורמת ה-3DExperience
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il