X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור הבא על ועדת בדיקה התרחש שם, בישראמוז. אצלנו הרי זה לעולם לא היה יכול לקרות? (רגע, רגע, סימן שאלה או סימן קריאה?) אז בואו נצחק קצת על חשבונם
▪  ▪  ▪
לא מעלה על דעתו שאם לאדם נגרם עוול, זכותו לדרוש חקירה. מני מזוז [נועם שרביט]

להזכיר, מוז זה בננה וישראמוז זו המדינה התאומה שלנו ביקום המקביל, ובה מתרחשים אירועים... לא להאמין. בקיצור, צ'מעו סיפור ואפתח באזהרה. לא כדאי לקרוא את השורות הבאות נניח תוך כדי שתיית יין אדום כי מרוב צחוק הוא עלול להפוך ליין נתזים, ואם מולך יושב/ת מי שלובש/ת שמלה לבנה... אז נו, נו!!
נתחיל בכך שוועדת חקירה פרלמנטרית מטעם ועדת החוקה, החליטה פה אחד (שבעה ח"כים), שצריך לחקור את פרשת האזנות הסתר. אומרים שגם בישראמוז יש ביג-דיל חוק, ויש להם אפילו יועמ"ש בשם מוזז (תואם מזוז שלנו) שאחראי על אכיפת החוק המגוחך שלהם. אם מזוז שלנו היה שומע שמישהו מתנגד להחלטת ועדת כנסת, הוא על המקום היה מוציא לו דוח ציבורי. אבל מוזז...?! ההוא יוצא למסע צלב נגד החלטת הוועדה וכך הוא אומר "העובדה שהממשלה תמנה ועדה שתבדוק את מערכת אכיפת החוק היא בלתי נסבלת, מהווה שבירת כלים וחציית קווים אדומים ובכוונתי להיאבק בכל תוקף בנסיון הזה"..
ועכשיו, כדאי שתניחו שטיח רך על הרצפה כי אתם הולכים להתגלגל מצחוק. את המלים הללו המוזז השמיע בכנס של התנועה לאיכות משהו, שדוגלת יעני בשקיפות והיא - רגע, רגע, מה כתוב פה? - בעד מינהל תקין. ומה שישכיב אתכם לגמרי זה שעל הבמה גם היו מבקר המדינה ושופט עליון (בדימ.), וג'ינג'י כלשהו, ויו"ר הפאנל היה עיתונאי בשם ארי שביט, ואף אחד לא סגר לו את המיקרופון. אתם מאמינים שדבר כזה היה עובר אצלנו?!
ובשלב זה אנו מתחילים להגיע לרגעי השיא. מה אומר המוזז? שהוא בעצם בכלל לא מתנגד שתבוצע בדיקה, אבל שאנשים שלו יבדקו מה קרה אצלם ולא ועדה חיצונית בלתי תלויה, אחרת זו שבירת כלים. תופסים?! שאני אחזור? ומאחר ולא הייתי בקהל, שהרי זה ביקום מקביל, איני יודע אם היו מחיאות כפיים סוערות. כך או אחרת, תמיכה בדבריו הייתה גם הייתה. העובדה, שמפלגת 'האבודה' מתנגדת להקמת ועדה, למרות שח"כים שלה הצביעו בעדה בוועדת החוקה. מה אפשר לעשות? ישראמוז! ה'עבודה' שלנו טרם ירדה מהפסים ולעולם לא הייתה מקיימת כזו הצבעה.
ונמשיך עם המוזז. הוא יודע שזיילר כתב את המלים הבאות: "דברי רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב, שאמרה בשיחתה כי השופט ברנר קיים שיחות, שהייתה תקלה איומה, הסנגורים לא קיבלו את חומר החקירה, ושתקלה כזו תקרה לנו בתיק כזה - זה מזוויע, וזה בתיק של שר משפטים". עכשיו, מה אומר המוזז? שלא יתכן שרמון ינהל מסע צלב להקים ועדת בדיקה. למות מצחוק. טוב שמזוז שלנו הוא נבון וחכם ולא היה מעלה על דעתו, שאם לאדם נגרם עוול אז זו זכותו המלאה לדרוש שיחקרו את הפישול, אפילו אם הוא שודד דרכים.
מהפרוטוקול בן 48 העמודים תוכלו ללמוד שהוועדה הפרלמנטרית בישראמוז דנה בעניין ביום 3.6.08. פרידמן דיבר 13 פעמים וכנראה הלך לאחר מחצית הדיון. ח"כ מיקי איתן 130 פעמים. נורית אלשטיין 34 פעמים ולדור 109 פעמים. בכל זאת, מי שהותקף ביותר היה בכלל פרידמן. לדור דיבר ודיבר ועיצבן את כולם, ששוב ושוב חזרו ואמרו שלא מבינים אותו. איזה מזל. לפני מספר שבועות ניסיתי שלוש פעמים לקרוא את התגובה שלו לכך שבית דין לעבודה קבע שתצהיר שהגיש עומד בסתירה לדברים שאמר. חמישה עמודים ולא הבנתי כלום וחשבתי שאולי משהו משבש לי את החשיבה כשאני רואה לדור מול העיניים. עכשיו הבנתי שיש עוד כמה שחוטפים את אותו ההתקף. המונח המקצועי הוא "לתפוס דג מסובן" המשקף את יכולתך לתפוס את מה שהוא אומר.
זהו, אני מקווה שנהניתם, אבל אופס... עניין פעוט וכמעט שכחתי. מי שעלולים להיפגע הם בכירים שונים בפרקליטות ובמשטרה. אשתו של המוזז היא המשנה ליועץ המשפטי למשטרה. טוב שזה ביקום המקביל. אצלנו, זה לא היה קורה, כי שלי יחימוביץ' כבר הייתה הופכת עולמות, יחד עם אומ"ץ והתנועה לאיכות המשהו.

למאמר במקור
הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר 'נפגעי מס רכוש' (נמ"ר).
תאריך:  27/06/2008   |   עודכן:  27/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז דורש את זכות השתיקה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
גם כך האמון בשלטון 4 מתוך 10.
שלומי -כלכלן  |  27/06/08 19:26
2
כל מילה- מלמיליאן.
ט.ג.מ.  |  27/06/08 21:06
3
יכין ובועז. ל"ת
שפתיים ישק  |  27/06/08 22:16
4
חבורה שאבד פִּסחה
ע. סובול  |  28/06/08 10:54
5
לא נזוז בלי מזוז מנתיבות ובלי
ולדימיר ולדימירוב  |  28/06/08 21:44
6
הם מפחדים בפרקליטות
והמלקקים עימם  |  28/06/08 22:50
7
בנופיות הפרקליטות וביהמ"ש
העליון - הורסות   |  29/06/08 00:49
8
למה שהשירותים הוטרינריים ישתקו
שבתאי עזריאל  |  29/06/08 01:03
9
צודק, צודק, אבל עוד יותר מכך:
גיל רונן  |  29/06/08 10:49
10
מזל שזה לא אצלנו.
עוז שלום  |  29/06/08 11:41
11
קראתי על ישראזוז ופרצתי בצחוק
אזרח ישר  |  29/06/08 15:33
12
מזוז
גברוש  |  4/07/08 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז משה דורון
אלפי שנים מנסים בני האדם למצוא את המתכון לאושר ושמחה ואלפי שנים הם ממשיכים להתחבט, להתייסר ולהתמרמר    אם נוותר על תסביך השלמות, על הרצון באישורם התמידי של אחרים - אולי גם אנחנו נזכה לשוב אל תום הילדות, אל האושר האבוד של הדברים הפשוטים
טל רבינוביץ'
גשר המיתרים יצר כל-כך הרבה מהומות ומחלוקות - עד שנדמה כגדר הפרדה    עוד לפני שתחגוג ישראל 100 שנות עצמאות – יהיה בארץ ישראל רוב יהודי, יהיה כאן ראש ממשלה חרדי, רמטכ"ל חובש כיפה, בית משפט שלנשיאו פאות מסתלסלות ומפכ"ל משטרה עטור זקן    האם ניתן לגשר על הפערים או שלנצח תישאר חומה?
טובה ספרא
השבוע הקרוב מביא לכולנו הרבה אנרגיות וגם יכולת לקדם פרויקטים שנתקעו    יש קצת קשיים בתקשורת, בעיקר האלקטרונית, אבל הכוכבים מאפשרים לממש תקווה או לממש קשר עם מישהו שחלמתם עליו מזמן...
דני רשף
הטענה שישראל מפקירה שבויים מחוסר אכפתיות ותעלולים ציניים של פוליטיקאים היא עלילה מרושעת. עלילה שיכולה לבוא רק ממי שאין לו את האחריות או שלא אכפת לו ממנה. ישראל עושה שגיאות וטעויות אבל לא מפקירה שבויים
עו"ד יוסי דר
באתר האינטרנט הצבאי של איתור נעדרים יש שתי קטגוריות בלבד: חיילים נעדרים, וחללים שמקום קבורתם לא נודע    אך יש מצבים בהם מישהו כן יודע היכן נמצאת הגופה, אלא שאותו מישהו מחזיק בה לצרכי משא-ומתן או מסיבה אחרת כלשהי    נשאלת אפוא השאלה, אם נכון הדבר להכריז על אהוד גולדווסר ואלדד רגב כמי שמקום קבורתם לא נודע – זאת שעה שידוע היטב בידי מי הם מוחזקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il