X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לזהבי לא קל להפנים שישראלי אוטוטו משנה כתובת, ובמידה רבה בועט בכל היקר והקדוש לבוהמה
▪  ▪  ▪
החליט ללמוד תורה. השדרן אלי ישראלי [צילום: בוצ'צ'ו]
הקב"ה מטהר אותנו, אותם, באותם מים טהורים, שאינם אלא תורה, בבחינת מי מטהר אתכם? אביכם שבשמיים.

   רשימות קודמות
  גיבור של גרגרים
  בר-און את דיכטר, על הכביש
  ילדים שרע להם
  עניי עירך קודמים

לפני למעלה מ-25 שנים לערך חזר בתשובה אחד מגדולי האמנים בישראל בשיא הקריירה שלו, מי שעד היום מוערך בקרב קהיליית הבוהמה בישראל כקולנוען מספר אחד - אורי זוהר. היום הרב אורי זוהר, אחד מגדולי מזכי הרבים של הדור, איש שעושה ימים כלילות כדי לקרב צעירים לאביהם שבשמיים.
שיבתו של הרב זוהר אל חיק היהדות, יצרה טלטלה עצומה בקרב מי שנשאו בידם את דגל ה"תרבות הישראלית", ומי שמתיימרים להוות סוללי החשיבה והדרך של האג'נדה הלאומית. הם חטפו סטירה מצלצלת בפרצוף ולא כל כך ידעו איך להגיב. חציית הקווים לעבר העולם החרדי לפני 25 שנה, נחשבה כאקט רב עוצמה, שאילץ רבים וטובים לעשות חשבון-נפש. האמת ניתנת להיאמר, שהרב זוהר לא היה הראשון, הקדימו אותו כמה מפורסמים ובעלי שם מתחום עולם הציור, הפיסול והמוזיקה, אך הוא היה המפורסם שבכולם, כוכב שדמותו ריצדה כמעט מדי יום מעל גבי מרקעי הטלוויזיה, והוא היווה אב-טיפוס של "מצליחן" שראוי להתקנא בו.
חשבון-הנפש של הבוהמה הישראלית לא היה עמוק ושורשי מדי. ספק אם בכלל היה כזה. סאטיריקנים ועיתונאים מהר מאוד הפכו את ההלם לציניות לוליינית של מילים עוקצניות. הם לא פירגנו לזוהר ולחבריו, וגם לא הייתה שום סיבה שיפרגנו, שהרי כל תמיכה ועידוד כלפי הצעד שלהם, עלולים לערער את עצם קיומם של התרבוניקים הקלאסיים. הצגות רבות וסרטים, תוכניות טלוויזיה ללא סוף תיעדו מחד, וביזו מאידך את מסלול החזרה בתשובה, שתואר ברוב המקרים כתהליך חשוך ומאיים, המבוצע על-ידי רבנים מתוחכמים המצליחים בחלקת-לשונם לתעתע גם באנשים משכילים. זה הסגנון, חבל.
עד היום התקשורת איננה מפסיקה לזנב באידישקייט, אם כי השפעתה על התעצמות התהליך היא כמעט בלתי מורגשת. קהיליית החוזרים בתשובה בישראל, התעצמה לממדים שקשה לאמוד, כמעט בכל ערי הארץ במרכז ובפריפריה. לא מעטים מנושאי דגל היהדות, הם רבנים צעירים שלא מזמן עוד היו רחוקים מעולמה של תורה, וכיום הם מרביצים תורה ויראת השם, בקצב שראוי להתקנא בו.
קשה להבין ולהסביר באמצעים הגיוניים כיצד יעלה על הדעת שנוער שהתחזק ללא מידע מינימלי על יהדות, ללא ערכים של תורה וללא ניצוץ של אמונה, נוטש בהמוניו את אתרי הבילוי והספורט ונוהר בהמוניו לבתי המדרש. היעלה על הדעת שנערים מנוערים, החשופים לתחלואי האינטרנט וערוצי התקשורת יזנחו את הטרוף הזה ויעלו על הרכבת העולה במסילה אל בית השם?
אין כמעט ספק, שהקב"ה מטהר אותנו, אותם, באותם מים טהורים, שאינם אלא תורה, בבחינת מי מטהר אתכם? אביכם שבשמים.

חזרה אל בית אבא
נתן זהבי. מתקשה להפנים

"היה חשוב לי מאוד שמיכאל הנכד הבכור שלי יראה את סבא מתפלל, כמו שאני ראיתי את סבתא חיה שלי מתפללת. זה ממש חשוב לי ואני מרגיש את זה"

בתקופה האחרונה עוברת הבוהמה הישראלית טלטלה חדשה, זעזוע אולי קטן בסולם אורי זוהר המיתולוגי, אבל בהחלט מדובר ברעידת אדמה בעוצמה מורגשת. שדרן הרדיו הפופולרי אלי ישראלי, שקולו מוכר היטב למיליוני ישראלים, החליט להניח כיפה על ראשו, ולגשש את דרכו חזרה אל בית אבא. השדרן ישראלי, הוא מונומנט די משמעותי בבוהמה הישראלית, המעורב ומעורבב עם עיתונאים, שחקנים ושאר מובילי תרבות. חציית הקווים שלו עדיין איננה טוטאלית, אך מי שמבין ומכיר תהליכים אלו יודע, כי קצרה הדרך אל קיום המצוות קלה כבחמורה, בעיקר כאשר מר ישראלי החליט ללמוד תורה.
נתן זהבי הוא עיתונאי חד לשון, אשר מעת לעת חוטא בדיבורי נבלה ונאצה כלפי ערכי היהדות, והוא לא פחות ולא יותר חבר אישי של ישראלי. השניים מלווים איש את רעהו רבות בשנים, ומרבית ההווי הישראלי נרקם לו בין הכיסאות והשולחן בבית הקפה שהם יושבים שם מדי שבוע, עם חבריהם למקצוע. לזהבי לא קל להפנים שישראלי אוטוטו משנה כתובת, ובמידה רבה בועט בכל היקר והקדוש לבוהמה. אלא מה, בשלב הביניים הזה, שבו ישראלי עדיין לא חזק מספיק, הוא מעטר פדחתו בכובע מצחייה, ונוטל ידיים בביישנות, מטפל בו זהבי בידיים עדינות יחסית.
כותב זהבי: "הזכרתי לאלי כמה שמות שהיו איתנו בשנות השישים ואנחנו איתם. היינו פחות או יותר באותם בתי ספר, באותן תנועות נוער. הייתה לנו חשיבה דומה ואורח-חיים דומה. השחקן אורי זוהר, הזמר פופיק ארנון, הצייר יורם לוקוב, האמן איקא ישראלי ועוד. כולנו בערך באותו גיל. גם הם עשו מעבר חד לדת, "האם מיצינו את החיים החילוניים הבוהמיינים עד כדי כך שכמה מאיתנו הלכו לצד השני וכעת אתה מצטרף"? שאלתי, אלי מהסס בתשובה...
"לא חשבתי על זה. יכול להיות שכן... פתאום אני שואל את עצמי מה התכל'ס? את מי אני מבלף? את הבנות שלי? את ההורים? את החברים? ... יש לי שלוש בנות ושלושה נכדים. היה חשוב לי מאוד שמיכאל הנכד הבכור שלי יראה את סבא מתפלל (!!! ק.ל.), כמו שאני ראיתי את סבתא חיה שלי מתפללת. זה ממש חשוב לי ואני מרגיש את זה. אני הולך כמעט בכל יום בבוקר לשמוע שיעורים ומשוחח ראש בראש עם הרב שלי. אצל אנשים טובים אני לומד... הם באים מתוך אהבה. יש להם אהבה לכל יהודי באשר הוא. הם אומרים: אתה יהודי אתה אחי".
נתן זהבי הרחוק, הציני, מתאר די בארוכה את השיחה שלו עם ישראלי השדרן המחליף תדר, וקשה לו מאוד לסכם את החוויה. והנה הפלא ופלא זהבי מתעלה על עצמו ומסיים את מאמרו במילים הבאות: "אם הייתי צריך להמר איך ייראה ומה יעשה אלי ישראלי בעוד חמש שנים, הייתי מתחמק מההימור. מה שבטוח, שהוא חזק בתהליך של שינוי גדול בחייו. הוא עושה זאת יפה, בענווה, בלי רעש וצלצולים, וגם אם בסופו של תהליך יחליט ישראלי לעזוב את שולחננו האהוב ביום חמישי, אני נשבע שאעשה לו את כל הכבוד הראוי, כי אני מאמין לו ולעובדה שהוא בן אדם מאמין. באמת מאמין". כך זהבי.
ואני חושב לעצמי מדוע זהבי ממרומי גילו, שחווה כבר נטישה לא אחת ולא שתיים של הטובים מידידיו לעבר הבית היהודי, אינו עושה את חשבון נפשו – אולי גם אני טועה, אולי אני מבזבז את זמני בהבלי העולם, עוד כתבה פחות כתבה, עוד ארוחה פחות ארוחה. מדוע הוא לא משקיע קצת זמן בליבון הסוגייה שהיא עורק החיים ממש – תורה אמת או לא.
בהחלט כואב הלב, שאנשים מלומדים בעלי ניסיון, רואים במו עיניהם תהפוכות רוחניות, מכבדים זאת, מעריכים זאת אבל לא מתעוררים. פשוט לא מתעוררים.

נושאי דגל היהדות. הרב אורי זוהר, בהרצאה בפני בני נוער
פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  03/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוהמיינים בזעזוע חדש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ליצנים. הקב"ה אוהב בוהמיינים
בעיקר קשישים....  |  3/07/08 10:05
2
הגאולה כבר כאן-הנבואה מתגשמת
רוי  |  3/07/08 10:27
3
דת מול דעת
ע. סובול  |  3/07/08 11:28
4
ישראלי בורח מהמציאות החיים
שושפ....  |  3/07/08 11:29
 
- התקשורת שטפה לך את המח
רוי  |  3/07/08 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרדכי קידר
שילוב של שרות בצה"ל כמקור פרנסה ועיסוק בהברחות כמקור הכנסה נוסף אינו נראה בעיני הבדואים כניגוד, ולכן יש משפחות רבות שבניהן עוסקים בשני העיסוקים, זה בצד זה
דרור מרום
היועצת המשפטית
השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס
מדיניות חדשה במשרד מבקר המדינה: ביקורת בזמן אמת; פרסום שמות מבוקרים; הטלת אחריות אישית ודרישה למסקנות אישיות    אחריות אישית חלה על עובדי ציבור נבחרים ועובדים מן השורה כאחד, ואין להפריד ביניהם
איתמר לוין
מתן וילנאי ואבי דיכטר מוכיחים שלשונם עובדת הרבה יותר מהר ממוחם, וששיקולים פוליטיים גוברים אצלם על השכל הישר. והשניים הללו היו ונותרו מהאחראים הבכירים לבטחון המדינה
נרי אבנרי
הסיטואציה שבה החוטפים לא מנדבים אפילו גרגיר מידע אודות החטופים, ובכל זאת ישראל מנהלת איתם מו"מ, היא חולנית והזויה. יותר מאשר זה מעיד על האכזריות של נסראללה, זה מעיד על הטמטום והחולשה של אולמרט. ההתנהלות מול חאלד משעל, לא יותר חכמה. אילו אני ראש ממשלה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il