מו"לית של העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווחה היום (ה') על הצטמצמות ההפסד הרבעוני הנקי שלה ברבעון השני, ל-88.1 מיליון דולר, לעומת 119.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. הכנסות החברה צמחו ב-0.6% והסתכמו ב-515.2 מיליון דולר. עם זאת, העיתון חווה ירידה של 6.8% בהכנסותיו מפרסום, עליהם פיצתה עלייה של 8.3% בתפוצה.
את הירידה בהכנסות מפרסום הובילה ירידה של 17.1% במודעות הנדל"ן המסווגות, וירידה של 12.5% במועדון הרכב המסווגות. ההכנסות מפרסום במהדורה המודפסת ירדו ב-8%, אך גם בהכנסות מפרסום דיגיטלי נרשמה ירידה של 4%. ההכנסות מפרסום דיגיטלי כאחוז מסך ההכנסות מפרסום היו 23.9%, לעומת 22.7% ברבעון השני של 2011.
ניו-יורק טיימס, ששינתה בשנה שעברה שוב את האסטרטגיה הדיגיטלית שלה, וחזרה לגבות תשלום על מנויים מקוונים, דיווחה כי מספר המנויים המשלמים שלה באינטרנט עלה ב-13% במהלך הרבעון, והגיע ל-532 אלף.
ניו-יורק טיימס עבר בשנה שעברה למודל המאפשר לאנשים לגלוש בתפריטי התוכן של אתר nytimes.com, ולקרוא עד 20 כתבות בחודש ללא תשלום. אולם, מנויים המעוניינים לקרוא יותר ממכסה זו, נדרשו לשלם. ברבעון שעבר החליטה החברה לצמצם את מספר הכתבות בחינם ל-10. אף שבקלות ניתן לעקוף מחסום זה - באמצעות העתקת הכותרת למנוע החיפוש וכניסה דרך גוגל או בינג למשל - החברה מדווחת כי שינוי זה תרם לגידול במספר המנויים שלה.
אם ניו-יורק טיימס תצליח לשמר מגמה זו, לחזור לרווחיות ולהגדיל בהדרגה גם את הכנסותיה מפרסום, היא תשיג את מה שעיתונים ברחבי העולם שואפים לו: מעבר מוצלח לעולם דיגיטלי. עיתונים רבים מנסים כיום מודלים שונים ומגוונים, אך עד כה נראה כי אף אחד מהם לא מצא שילוב מנצח בין המהדורה המודפסת לדיגיטלית, בין תוכן בחינם לתוכן בתשלום.