X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא ניתן לאסור ייבוא בעלי חיים ולא ניתן להגביל את מטרות הניסויים לשמם ייובאו - אך ניתן להטיל מגבלות על ייצוא חוזר וניתן לעודד מעבר ל"חוות רבייה" במקום ציד חיות בטבע
▪  ▪  ▪
החוק אינו מאפשר מניעת ייבוא לצורכי ניסויים [צילום: מתן פיליזר]

המדינה יכולה לבחון מדיניות אשר תאסור לייבא חיות בר לצורכי ייצואן החוזר לחו"ל, ואשר תאסור לייצא חיות בר שנולדו בשבי בישראל. כך קובע (יום א', 29.7.12) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במענה לפנייתו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, תוך שהוא משרטט קווים מנחים להחמרה אפשרית במדיניות הממשלתית בנושא חיות בר.
לדברי וינשטיין, אין מניעה משפטית לשקול מדיניות שלפיה יחויבו גורמי הסחר לעבור לפעול במתכונת של "חוות רבייה", על-מנת למעט ככל הניתן בייבוא חיות בר שניצודו בטבע. עם זאת, אין הצדקה לקבוע מראש איסור גורף על פעילותם של גורמים אשר סוחרים בחיות בר לפרנסתם.
לדברי ארדן, המדיניות הקיימת פוגעת ברווחת חיות הבר אשר משונעות, כאילו היו חפץ עובר לסוחר, ממדינות המוצא דרך ישראל למדינות אחרות. לדעתו, הסחר בחיות בר אינו עולה בקנה אחד עם הצורך להגביל, ככל הניתן, את השימוש האינסטרומנטאלי שעושים בני האדם בבעלי חיים בכלל.
וינשטיין אומר, כי תכליות המבקשות להבהיר בשער בת רבים, כי מדינת ישראל אינה מוכנה עוד לשמש מרכז סחר עולמי בחיות בר, הן בעלות ערך רב ומקדמות מגמות ראויות. עם זאת, כאמור, אין הצדקה לקבוע מראש איסור גורף על פעילותם של גורמים מתווכים אשר סוחרים בחיות בר לפרנסתם. במקום זאת זאת, ניתן לבחון, בכפוף לשימוע ולמגבלות נוספות, מדיניות אשר תאסור על גורמים מתווכים אלו לייבא חיות בר לצורכי ייצואן החוזר, ואשר תאסור עליהם לייצא מישראל חיות בר שנולדו.
עוד קובע וינשטיין, כי קיים קושי להגביל את מטרות הניסויים שלשמם יותר לייבא חיות בר לישראל, שכן הגבלה כזו אינה עולה בקנה אחד עם חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים). לעומת זאת, אין מניעה משפטית לשקול להטיל מגבלות על ייבוא חיות הבר מהיבט אחר, קרי: מדיניות שלפיה יחויבו גורמי הסחר לעבור לפעול במתכונת של "חוות רבייה", על-מנת למעט ככל הניתן בייבואן של חיות בר שניצודו בטבע.
עוד הובהר, כי לצורך שקילת החלת מדיניות מחמירה ועיגונה בדין, על ארדן לערוך הליך שימוע ובדיקה עם כל הגורמים אשר עשויים להיות מושפעים ממנה, ובראשם - גורמי הסחר. עוד ראוי לשמוע את גורמי משרד הבריאות, משרד המדע, המועצה לניסויים בבעלי חיים וגורמים מחקריים מרכזיים באשר להשלכות צמצום המדיניות על התחומים שבאחריותם. רק לאחר מכן ניתן יהיה להעריך את סבירותו ומידתיותו של המהלך.

תאריך:  29/07/2012   |   עודכן:  29/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין: אפשר להחמיר המדיניות בנוגע לחיות בר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נסו למנוע העמסת משקל על הרגל
איציק וולף
מסמכים שנחשפו לאחרונה מגלים כי בשנים האחרונות הגדילה סוריה את מאגרי הנשק הכימי שלה בסיוע האירנים    רכשה כימיקלים וידע מאירופה בכסות של שימוש אזרחי
מירב ארד
בחפירות בתל בית-שמש נמצא חותם שעליו חרוטים אדם וחיה גדולה בעלת ראש גדול וזנב ארוך התואם את הסיפור בפרק י"ד בספר שופטים, לפיו הצליח שמשון לשסות את כפיר האריות שבא לקראתו
איציק וולף
במודעה קטנה ממליצה החברה שלא לרכוש את המוצר
יפעת גדות
בקרב נשים שהיו ב-20% הגבוהים ביותר של העומס הגליקמי (כמות האינסולין שהגוף צריך כדי להעביר את הגלוקוז לתאים), היו 158 מקרים של סרטן שד, לעומת 111 מקרים בקבוצת הנשים באחוז הנמוך ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il