את ילדי הגן מקובל כיום להכין היטב ובצורה הדרגתית לקראת המעבר לכיתה א', בין אם מבחינת שליטה בעיקרון האלפבתי: קריאת שמות אותיות, קריאת צלילי אותיות וקריאת צירופים של עיצורים ואותיות. בתחום הלוגי-מתמטי. מבחינה מוטורית - כתיבה, משחקי כדור. מבחינה רגשית - התמודדות עם תסכולים, דחיית סיפוקים וכו'. מבחינה חברתית - לקבל חוקים חברתיים וכו'.
את ההורים מי מכין? הורים עלולים לצפות להישגיות לימודית מופרזת מילדם, הם עלולים להפעיל לחץ מוגזם לא מתאים על הילד להגיע להישגים לימודיים. כאשר ילדים מנסים לעמוד בציפיות היתר של הוריהם, הם חווים מתח וחרדה העלולה להכשיל את הילד ולגרום לתוצאה הפוכה מזו שההורים ציפו - נסיגה לימודית.
מה כן אמורים ההורים להפעיל? הם אמורים להקדיש מחשבה לסגנון הלמידה המועדף של ילדיהם. סגנון הלמידה אישי מועדף כולל את הדרך שבה קולט היחיד מידע מעבד אותו ושולף אותו. כל אחד מהמרכיבים מהווה מכשול פוטנציאלי בזכירה של פרטים. על ההורים להיות קשובים ועירניים לדרך בה ילדם בוחר להתמודד עם המטלות הלימודיות ולהעצים אותו במקום שלו, האישי, הפרטי המועדף לו. עליהם לדאוג שדרך הלמידה של ילדכם מתאימה לצרכיהם ומאפשרת להם את מירב הריכוז.
איך זה מתבצע בשטח? איך משלבים בין שיטת אחידה בכיתה לרכישה הייחודית של ילדינו? התשובות הן לא רק מענה לכיתה א', הן מענה לחייו כלומד, כמפרנס כאיש משפחה ולחיים בכלל.
חוקרים מגדירים סגנון לפי מספר עמדות: סטרבר מגדיר כהעדפה ביכולות מסוימות, קורט לוין כדרך שבאמצעותה הלומד מאבד ומסנן גירויים שונים, דן ודן מתייחס לתנאים שהלומד זקוק לרכישת מידע חדש. הסגנון פועל על האדם איך הוא קולט את החומר, מעבד אותו, מאחסן אותו בזיכרון ושם הוא ישמר עד שנזדקק לו.
שיעורי בית של הילד במהלך תחילת השנה, הילד מגיע עם שיעורי בית: לגזור תמונות מז'ורנלים שונים אשר המילים מכילות הברות שנלמדו בכיתה: יש וילדך ימצא מייד את השתיים, שלוש תמונות הנדרשות ויש שילדך יתעקש לגזור תמונות נוספות אשר אינן מכילות את ההברה הנדרשת, אבל מרכיבות את הסיפור סביב ההברה הנדרשת. יתכן מאוד שלילדך סגנון סמנטי: הוא צריך כל דבר להסביר ושיסבירו לו, לספר את הסיפור מסביב ולכן הוא זקוק לתמונות הנוספות, מאחר ומסתייע כתומך זיכרון בדרך הרכישה של הקריאה במשמעות.
בשיעורי בית בחשבון נדרשים הילדים לפתור חמישה תרגילים בתחום ה-10 הכוללים חיבור וחיסור. הילד שאיתר את התמונות יפתור את התרגילים בסיוע אצבעות ו\או ציורי עיגולים הילד שגזר תמונות נוספות יספר לעצמו את הסיפור המתאים לכל תרגיל בחיבור: היו לי X סוכריות וקיבלתי עוד X סוכריות ובחיסור היו לי X בלונים V התפוצצו לי X בלונים. שני הטיפוסים הללו רוכשים מיומנויות קריאה וחשבון תקינות ויעילות, אך מפנימים אותה שונה.
בהעלאת מודעות של סגנון ההעדפה ההורה מצמיח את ילדו בכך שילדו מכיר את עצמו ואת תהליך הלמידה האישי שלו וכך נוטל יוזמה ואחריות לסיפוק צרכיו הלימודיים.