X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעה טובה, בנכם או בתכם הקטנים נכנסים לכיתה א' לקראת כיתה א', האם מומלץ ללמד ילדים לקרוא לפני? מסתבר שכן את ילדי הגן מקובל להכין היטב ובצורה הדרגתית לקראת המעבר
▪  ▪  ▪
חשוב ללמד אותם עוד בגן [צילום: בוצ'צ'ו]

את ילדי הגן מקובל כיום להכין היטב ובצורה הדרגתית לקראת המעבר לכיתה א', בין אם מבחינת שליטה בעיקרון האלפבתי: קריאת שמות אותיות, קריאת צלילי אותיות וקריאת צירופים של עיצורים ואותיות. בתחום הלוגי-מתמטי. מבחינה מוטורית - כתיבה, משחקי כדור. מבחינה רגשית - התמודדות עם תסכולים, דחיית סיפוקים וכו'. מבחינה חברתית - לקבל חוקים חברתיים וכו'.
את ההורים מי מכין?
הורים עלולים לצפות להישגיות לימודית מופרזת מילדם, הם עלולים להפעיל לחץ מוגזם לא מתאים על הילד להגיע להישגים לימודיים. כאשר ילדים מנסים לעמוד בציפיות היתר של הוריהם, הם חווים מתח וחרדה העלולה להכשיל את הילד ולגרום לתוצאה הפוכה מזו שההורים ציפו - נסיגה לימודית.
מה כן אמורים ההורים להפעיל?
הם אמורים להקדיש מחשבה לסגנון הלמידה המועדף של ילדיהם. סגנון הלמידה אישי מועדף כולל את הדרך שבה קולט היחיד מידע מעבד אותו ושולף אותו. כל אחד מהמרכיבים מהווה מכשול פוטנציאלי בזכירה של פרטים. על ההורים להיות קשובים ועירניים לדרך בה ילדם בוחר להתמודד עם המטלות הלימודיות ולהעצים אותו במקום שלו, האישי, הפרטי המועדף לו. עליהם לדאוג שדרך הלמידה של ילדכם מתאימה לצרכיהם ומאפשרת להם את מירב הריכוז.
איך זה מתבצע בשטח? איך משלבים בין שיטת אחידה בכיתה לרכישה הייחודית של ילדינו? התשובות הן לא רק מענה לכיתה א', הן מענה לחייו כלומד, כמפרנס כאיש משפחה ולחיים בכלל.
חוקרים מגדירים סגנון לפי מספר עמדות: סטרבר מגדיר כהעדפה ביכולות מסוימות, קורט לוין כדרך שבאמצעותה הלומד מאבד ומסנן גירויים שונים, דן ודן מתייחס לתנאים שהלומד זקוק לרכישת מידע חדש. הסגנון פועל על האדם איך הוא קולט את החומר, מעבד אותו, מאחסן אותו בזיכרון ושם הוא ישמר עד שנזדקק לו.
שיעורי בית של הילד
במהלך תחילת השנה, הילד מגיע עם שיעורי בית: לגזור תמונות מז'ורנלים שונים אשר המילים מכילות הברות שנלמדו בכיתה: יש וילדך ימצא מייד את השתיים, שלוש תמונות הנדרשות ויש שילדך יתעקש לגזור תמונות נוספות אשר אינן מכילות את ההברה הנדרשת, אבל מרכיבות את הסיפור סביב ההברה הנדרשת. יתכן מאוד שלילדך סגנון סמנטי: הוא צריך כל דבר להסביר ושיסבירו לו, לספר את הסיפור מסביב ולכן הוא זקוק לתמונות הנוספות, מאחר ומסתייע כתומך זיכרון בדרך הרכישה של הקריאה במשמעות.
בשיעורי בית בחשבון נדרשים הילדים לפתור חמישה תרגילים בתחום ה-10 הכוללים חיבור וחיסור. הילד שאיתר את התמונות יפתור את התרגילים בסיוע אצבעות ו\או ציורי עיגולים הילד שגזר תמונות נוספות יספר לעצמו את הסיפור המתאים לכל תרגיל בחיבור: היו לי X סוכריות וקיבלתי עוד X סוכריות ובחיסור היו לי X בלונים V התפוצצו לי X בלונים. שני הטיפוסים הללו רוכשים מיומנויות קריאה וחשבון תקינות ויעילות, אך מפנימים אותה שונה.
בהעלאת מודעות של סגנון ההעדפה ההורה מצמיח את ילדו בכך שילדו מכיר את עצמו ואת תהליך הלמידה האישי שלו וכך נוטל יוזמה ואחריות לסיפוק צרכיו הלימודיים.

מחברת המאמר הינה מאבחנת דידקטית ומורה 30 שנה במשרד החינוך
תאריך:  09/07/2008   |   עודכן:  09/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללמד את ילדי הגן לקרוא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרדף אחר הישגיות שטחית
חנטרישניק  |  10/07/08 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מושיק קוברסקי
רדיו לווייני קיים כבר במדינות רבות בעולם, ורק בישראל עוד מקצים תדרים כמו במאה הקודמת    ההתערבות הממשלתית מיותרת, ועוד לא אמרנו אף מילה על רשות–השידור
עמי דור-און
מי שחושב שאהוד אולמרט באמת מתכוון לפנות את מושב ראש הממשלה - אם יוגש נגדו גיליון אישום או אם יבחר מישהו במקומו לתפקיד יו"ר קדימה - אינו מכיר את "הסחורה"
אלישע האס
הפיגועים בישיבת מרכז הרב ופיגוע הטרקטור, מעלים את השאלה מדוע היססו השוטרים בשטח לפעול?    התשובה פשוטה: הם קיבלו מן המנהיגות הבכירה, האמורה להציב דוגמה אישית, מסרים כי חיי איש הביטחון מותרים מזה של האזרח וכי יש להגיב בשקט על כל התקפה
עו"ד יוסי דר
קדימה מוחזקת כיום כבת ערובה בידיו של אולמרט, שמקרב אותה במהירות לאחוז החסימה    הבעיה של קדימה היא שאין מספיק דבק בין אנשי ההנהגה שלה כדי שתוכל לשרוד איכשהו
יוסי דגן
צבא ההגנה לישראל, שבכיריו מרבים להתאונן ולקונן על ירידת המוטיבציה, מעביר את מאות צעירים שהתנגדו לתוכנית ההינתקות - הצעירים בעלי המוטיבציה הרבה ביותר לגיוס - במסלול ייסורים והשפלות    האם מערכת הביטחון סבורה שהתנגדות לגירוש יהודים מבתיהם היא מחלה נפשית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il