X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההלוואות בסך 620 מיליון דולר נלקחו מיותר מ-13 גופים פיננסיים, ואם הצדדים לא יגיעו להבנות - עלולים תשובה ודנקנר לאבד את הקרקע
▪  ▪  ▪
דנקנר ותשובה. הארכה [צילום: AP]

בסוף השבוע החולף הצליחו בדקה ה-90 השותפים במגה בפרויקט התקוע פלאזה לאס וגאס - אי.די.בי פיתוח (25%) וחברה האחות נכסים ובניין (25%) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, וכן אלעד גרופ הפרטית של יצחק תשובה ¬ להגיע להבנות עם הגופים
המממנים את הקרקע של הפרויקט. הם קיבלו ארכה של חודשיים (החל מסוף השבוע) כדי לנסות ולהגיע להסדר חוב כולל.
ההלוואות בסך 620 מיליון דולר נלקחו מקונסורציום של יותר מ-13 גופים פיננסיים לצורך רכישת הקרקע ביוני 2007 בשטח של 140 דונם תמורת 1.24 מיליארד דולר מהמיליארדר פיל ראפין.
אף ששווי הקרקע מוערך כיום נמוך משמעותית באופן משמעותי פחות מקרן ההלוואה, הגופים הסכימו לארכה - מכיוון שבתקופה זו הם יקבלו את מלוא תשלומי הריבית המחושבים מתוך יתרת הקרן המקורית והלא מופחתת לשווי שוק הנוכחי שלה.
אם הצדדים לא יגיעו להבנות עם קונסורציום של למעלה מ-13 הגופים הפיננסיים הם עלולים לאבד את הקרקע, שכן מדובר בהלוואות נון-ריקורס (שהבטוחה היחידה בגינן היא (הקרקע עצמה) - ובעקבות כך למחוק את יתרת ההון העצמי (80 מיליון דולר) הרשומה בספריהם. כל אחד מהשותפים השקיע בפרויקט הון עצמי של 300 מיליון דולר ומחק כל אחד 260 מיליון דולר.
ההערכות בשוק ההון הן כי בכל מקרה גם אם הצדדים בסופו של דבר יגיעו להסדר חוב וישמרו על הקרקע, כל אחד מהם יצטרך להזרים הון עצמי של כמה עשרות מיליוני דולרים. מבין שלוש החברות המעורבות בפרויקטים מבחינה פיננסית, מצבה של נכסים ובניין הוא היציב ביותר, אך בעלי המניות של החברה חוששים שהחברה (גם אם היא מאמינה בפוטנציאל הטמון בלאס וגאס) תזרים "כסף טוב" אחרי "כסף רע" דווקא בתקופה כה תנודתית בשווקים.
הם חוששים שהתזרים של יותר מ 100 מיליון דולר שהתקבל בעקבות עסקת מימון מחדש מוצלחת בבניין HSBC יועבר ללאס וגאס.את ההלוואה העניקו בנקים זרים וקרנות גידור. המארגן של קונסורציום המלווים הוא הבנק השווייצי קרדיט סוויס (שבעצמו העניק חלק מהאשראי), שבו מחזיקה כור מקבוצת אי.די.בי ב-2.3%.
מתוך הסכום הכולל, שלושה גופים פיננסיים ישראלים גדולים חשופים להלוואה בסך 100 מיליון דולר במצטבר מתוך הסכום הכולל ¬ קבוצת הביטוח והפיננסים הראל (50 מיליון דולר במקור, כשעד כה נמחקה יותר ממחצית ההשקעה), בנק הפועלים (25 מיליון דולר) ומזרחי טפחות (25 מיליון דולר). הלוואה זו בנויה משתי שכבות. השכבה הראשונה, של ההלוואה בסכום של 445 מיליון דולר, נושאת ריבית שנתית בשיעור של ליבור פלוס 2.75%. השכבה השנייה, הנחותה לעומת הראשונה, בסך 175 מיליון דולר, נושאת ריבית שנתית בשיעור של ליבור פלוס 4%.
תשובה ודנקנר יוצאים מנקודת הנחה שכיום לא ניתן לפרוע את השכבה הראשונה של ההלוואה, ועל אחת כמה וכמה את השכבה הנחותה. לכן השותפים מנסים, בינתיים, להגיע להסדר חוב. ככל הידוע במסגרת המתווה המעודכן שגיבשו הציעו השותפים (שמחפשים במקביל להכניס שותף לקרקע) לקונסורציום המממנים חלופות המגלמות "תספורת" של עשרות אחוזים.
בהסדר למחזיקי השכבה הראשונה הוצעו שתי חלופות: הראשונה - החזר של 50 סנט לכל דולר של חוב - כלומר, תספורת של 50% המגלמת מחיקה של 220 מיליון דולר, כשפירעון יתרת הסכום יגיע באמצעות נטילת הלוואה חדשה של 150 מיליון דולר לפי שווי קרקע של 500-700 מיליון דולר, ובאמצעות הזרמת הון עצמי בהיקף כולל של 70 מיליון דולר.החלופה השנייה כוללת דחיית פירעון של מלוא החוב לעשר שנים (ככל נראה, תמורת שינוי ביטחונות וריבית) והכנסת מנגנון למקרה שבו הקרקע תימכר במשך תקופת ההלוואה.
לגבי השכבה שנייה, השניים יציעו למממנים 10 סנטים על כל דולר של הלוואה - כלומר, תספורת של ,90% ובתרגום לכסף: פירעון של 17 מיליון דולר ומחיקה של כ155- מיליון דולר. בתרחיש האופטימי, בשלב הראשוני שבו הבנקים מקבלים את הסדר החוב של השניים ולא מעקלים את הקרקע ששוויה כיום מגיע לכמה מאות מיליוני דולרים ובוודאי פחות מהחוב - יימחק חוב של 155 מיליון דולר בשכבה הנחותה מול חוב כולל של 620 מיליון דולר, ותחת הנחה שהשכבה העליונה של ההלוואה תיפרס לתשלומים ותפרע, כך שמדובר ב"תספורת" של לפחות 25%.לפי החלופה השנייה - כלומר, מחיקה גם בשכבה הראשונה, מדובר יהיה במחיקה של 370 מיליון דולר, המגלמת תספורת של כ-60%.

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  12/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארכה של חודשיים להסדר חוב בפרויקט לאס וגאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע הרסו
חכם חנוכה  |  12/08/12 04:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמירם ברקת
דקות לפני כניסת השבת פרסמה הכשרה אנרגיה הודעה במערכת המאיה של הבורסה ובה הגיבה לדיווח ב"גלובס"    "על-פי הערכות המפעיל, מטרות הגז נמצאות בעומק של 4,800 - 5,000 מטר"
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית נועדה עם שר החוץ הטורקי ודנה עמו בהקמת גוף משותף להתמודדות עם המצב בסוריה
איציק וולף
בצל הדיבורים אודות חלון ההזדמנויות ההולך ומצטמצם לתקיפה באירן יקיים פיקוד העורף בדיקה ארצית של מערכת ההתרעה הסלולרית מפני מתקפה על ישראל
איציק וולף
שני רעשי אדמה בעוצמה של 6.4 ו-6.3 בסולם ריכטר התרחשו אחר-הצהריים בצפון מערב אירן    לאחר מכן הורגשו כ-15 רעשי משנה
מערכת אתר ערוץ הספורט
אחרי איבוד הזהב, חלוץ העבר ירה: אני מקווה שזה היה משחקו האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il