X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נילי   |  האגודה לזכות הציבור לדעת
כיום כ-35% ממחזיקי מקלטי טלוויזיה אינם משלמים אגרה, כך שנטל התשלום 'נופל' על חלק מהאוכלוסיה אשר מסבסדת את המשתמטים אזרח אשר מחזיק מקלט טלוויזיה ואינו משלם כחוק הוא עבריין; וחברות הכבלים והלווין אשר עושות מנוי לאזרח שאינו משלם אגרה, הינן אם כך, משתפות פעולה עם עבריינות
▪  ▪  ▪
טלוויזיה. מפיקה תנובה "משובחת" [צילום: עכבר העיר]

קל ופופולרי להיות נגד אגרת רשות השידור. מי רוצה לשלם מס, לא חשוב איזה? תחושת הזרות של חלק מהציבור, ביחס לתוצרת של רשות השידור, גם כן לא ממש מוסיפה למוטיבציה בנושא. אך בכל זאת כולנו משלמים. מי יותר ברצון ומי פחות - זהו מס ויש חוק. סליחה, תיקון: כולם? לא ממש. כיום כ-35% ממחזיקי מקלטי טלוויזיה אינם משלמים אגרה. וכך נטל התשלום 'נופל' על חלק מהאוכלוסיה אשר מסבסדת את המשתמטים. מצב לא שוויוני ולא הוגן.
היום (14/7) קיימה ועדת הכלכלה בכנסת, דיון בהצעה שמטרתה קידום השוויון בגביית האגרה. הצעת החוק שעמדה לדיון, מציעה לחייב את חברות הכבלים והלוויין להעביר את רשימות המנויים שלהן אל רשות השידור. זאת לצורך איתור אלה שמחזיקים בטלוויזיה אך מתחמקים מתשלום ובכך לייעל את גביית האגרה.
תשלום האגרה הוא אחד הדברים ההופכים את רשות השידור לציבורית. יותר מזה ופחות הסתמכות על תקציבים הנתונים בידי הממשלה, מקדמת הפחתת השפעות פוליטיות עליה. לשידור הציבורי חשיבות רבה וקצרה היריעה מלפרט. את התנובה "המשובחת" של השידור המסחרי אפשר לראות היטב בלוחות המשדרים של הקיץ. ואם למישהו יש ספק בחשיבותה של קיום אלטרנטיבה לשידור המסחרי, הרי הוא מוזמן להתעדכן בסאגה ציבורית המתחוללת בימים אלו סביב התוכנית "הפוליגרף".
נכון, כאמור גם התוצרת של רשות השידור רחוקה מלספק, האם אנחנו באמת רוצים להישאר רק עם שידור מונחה שיקולי רייטינג? תכנים המשקפים את המתרחש במדינת 'תל אביב' בלבד? בידור המטמטם אותנו לדעת?
בנוסף לשיפור השוויון בתשלום, קבלת המידע מחברות הכבלים והלוויין תאפשר לרשות השידור גם להקטין בצורה ניכרת את אגף הגבייה שלה, ולחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה. האלטרנטיבות האחרות לצורך העמקת הגבייה יקרות הרבה יותר: שימוש בפקחים לבדיקת הימצאות מקלט טלוויזיה בבתי האזרחים, העלאת שיעור התשלום של אלו שכן משלמים - שומרי החוק או מימון החסר מתקציב המדינה.
בדיון הנוכחי מדובר רק על העברת פרטי המנויים. אולם אם לחברי הכנסת היה האומץ, היה ראוי לשקול אפילו צעד נוסף - בסופו של יום, אזרח אשר מחזיק מקלט טלוויזיה ואינו משלם כחוק הוא עבריין. חברות הכבלים והלווין אשר עושות מנוי לאזרח שאינו משלם אגרה, הינן אם כך, משתפות פעולה עם עבריינות - נותנות לו שירות ואף נהנות מרווחים על כך. האמנם ראוי לתת להן להעלים עין וליהנות מלוקסוס כזה? בכל תחום אחר ספק אם שיתוף פעולה קרימינאלי כזה היה עובר. האם לא ראוי היה לאסור על חברות הכבלים ולווין לתת שירות לעוברים על החוק? נקודה למחשבה.
הכנסות רשות השידור מתשלום אגרה, ירדו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, עקב חקיקה בנושא. רק היום (14/7) התכנסה ועדת הכספים לדון במשבר הכלכלי בו נתונה הרשות, ובהתקדמות הרפורמה להבראתה. על-פי דיווחי יו"ר הרשות ונציגי ההסתדרות, לראשונה מזה זמן רב נראה כי יש אופק חיובי להסכמי הפרישה, אשר יהוו צעד ראשון בדרך לפתרון המשבר.
בניגוד לאינסטינקט הפופוליסטי - הגברת השוויון בגביית האגרה, הינו צעד ראוי, הגיוני ומתבקש לשמירת ציבוריותה של רשות השידור וחולייה חשובה בשרשרת ההצלה שלה.

תאריך:  14/07/2008   |   עודכן:  14/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא משלם אגרת טלוויזיה? - עבריין
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין ל"ת
מי זאת נילי???  |  14/07/08 21:10
2
מס הטלויזיה ארכאי - יש לבטלו! ל"ת
מומחה למומחים  |  14/07/08 21:18
3
אסור לשלם האגרה לקול הרעם של  ל"ת
אילה חסון ואולמרט  |  14/07/08 21:32
4
"האגרה מקדמת הפחתת השפעות.?
פוליטיות...  |  14/07/08 22:52
5
35% ?
יהורם  |  14/07/08 23:11
6
מצידי - סגרו את ערוץ השידור
לילית  |  14/07/08 23:51
7
חוק בולשביקי
בן שלמה  |  15/07/08 02:00
8
כנסו תקראו .סגרו את הערוץ הזה!
נתנאל  |  15/07/08 06:13
9
לסגור את ערוץ 1
עיניים פקוחות  |  15/07/08 07:57
10
נילי הציבור זה לא את ולא דעתך
שימי 1  |  15/07/08 09:03
 
- למה לסגור את הערוץ הפלשתינאי?
ע.ג1  |  15/07/08 12:34
11
פראייר מי שמשלם
אלי קופטר  |  15/07/08 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
מדינת ישראל לא צריכה לכבול ידיה מול טרור, כי כבילה זו באה על חשבון אזרחי ישראל המשלמים על כך בדם
עו"ד אברהם פכטר
עלילות אולמרט כפוליטיקאי הן בסיס לסרט הוליוודי או לפחות טלנובלה. אם בוראט לא יחטוף את הרעיון, מישהו יקדים אותו - אולי היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט המחוזי. מתברר שבכל הקשור להנאות, פינוקים, סיגרים, עטים יקרים + מעטפות, דירות, טיולי משפחות - הוא ללא ספק מוביל בגדול
ד"ר יובל ברנדשטטר
שנתיים לאחר המלחמה והאנשים שהובילו את צה"ל לתבוסה צורבת ממשיכים לייעץ לבאים אחריהם כיצד להמשיך במסורת התבוסה, הבריחה, ההינתקות וההתכנסות אל הגטו
ד"ר צ'לו רוזנברג
לא עברה שעה קלה וכל חומר החקירה או החומר שבו היו מעוניינים גורמים שונים, פורסם בכל כלי התקשורת. מומחים מהירי פה ותובנה מועטה לא עצרו לרגע כדי לחשוב מה המשמעות של מהלכים מסוג זה. האם כך מתנהלת מדינה מתוקנת?
גרשון אקשטיין
הגיעה העת ולאחר סיום עסקת שליט, לקבוע כללים ברורים ונוקשים למחיר שיש לשלם על-מנת להחזיר חיילים שבויים ואזרחים חטופים. יש לעשות מוקדם ככל האפשר בכדי למנוע לחץ הציבורי על מקבלי ההחלטות ולהישיר מבט למשפחות החטופים ולומר להם, זה המחיר, לצערנו, לא מעבר לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il