X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חבר המושבעים בארה"ב הכריע אמש באחד מהמשפטים המתוקשרים ביותר וקבע: סמסונג העתיקה מספר פטנטים מאפל מומחים מעריכים כי הניצחון יבסס את השליטה של אפל בשוק הסלולר ויפגע במכירות של סמסונג
▪  ▪  ▪
אפל. מתבססת בשוק הסלולר [צילום: AP]

בעוד מניית ענקית הטכנולוגיה כובשת שיאים חדשים בוול סטריט, אמש (יום ו', 24.8.12) אפל הצליחה להשיג ניצחון גם במלחמת הפטנטים הגדולה שהיא מנהלת מול המתחרה המרכזית שלה מדרום קוריאה - סמסונג. חבר המושבעים במשפט שניהלה החברה כנגד סמסונג, קבע כי סמסונג הפרה מספר פטנטים של אפל והעתיקה מספר מאפיינים הקיימים באייפון ובאייפד, ולכן חייבה לשלם לאפל סכום של 1.05 מיליארד דולר.
באשר לתביעת הנגד שהגישה סמסונג כנד אפל , חבר המושבעים קבע באופן חד-משמעי, שאפל לא הפרה כל פטנט הרשום תחת סמסונג, כגון פטנטים בטכנולגיית הוויירלס, שבהם האשימה הענקית הקוראנית את אפל כי העתיקה אותם למכשירים הפופלרים שלה.
מניית אפל, שהפכה השבוע לחברה הגדולה בעולם, במונחי שווי שוק, כבשה גם שיא חדש כאשר טיפסה למחיר של 675 דולר. כעת, נשאלת השאלה האם הניצחון יעניק לחברה רוח גבית נוספת לקראת ההשקה הצפויה של האייפון 5 בעוד כחודש? האם מניית החברה תגיע לרמת ה-1,000 דולר, כפי שמנבאים אנליסטים רבים? בראיין לאב, פרופסור למשפטים מארה"ב תיאר זאת כניצחון מוחץ לענקית הטכנולוגיה: "זהו התרחיש הטוב ביותר שאפל ייחלה לו".
לניצחון המשפטי של אפל, שהגיע מוקדם מהצפוי, עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת. מומחים מציינים כי מוצרים רבים של סמסונג פשוט יאסרו למכירה בארה"ב וייפגעו בתנופת הצמיחה של חטיבת הסלולר שלה. מנגד, הניצחון יבסס את השליטה של אפל בשוק הסלולר הרותח ועשוי להעמיק את קופת המזומנים שלה עוד יותר.
"אנו מודים לחבר המושבעים על כך השירות שלהם ועל הזמן שהקדישו כדי להקשיב לסיפור שלנו, וכעת אנו נרגשים לספר אותו לציבור", כך לפי הודעה שמסרה אפל לאחר הודעת הניצחון. "הררי העובדות שהוצגו במהלך המשפט הוכיחו שההעתקות של סמסונג היו עמוקות, אף מעבר למה שידענו. אנו מודים לבית המשפט שמצא בהתנהגות של סמסנוג מבישה וכי שלח מסר חד וברור לפיו גניבה היא אינה לגיטימית".
גם הענקית הקוריאנית שיחררה הצהרה בתום המשפט: "אין לראות בניצחון של היום כניצחון של אפל, אלא כהפסד של הצרכן האמריקני. הוא יוביל לפחות אפשרויות בחירה, פחות חדשנות ולעליית מחירים בשוק הסלולר. מצער מאוד לדעת כי כי חוקי הפטנטים יכולים להיות מוטים כדי להעניק לחברה אחת עוצמה של מונופול".
ניצחון חלקי לאפל גם בדרום קוריאה
אפל תבעה את סמסנוג בגין העתקה של מאפיינים עיצוביים ופטנטים טכנולוגים הרשומים על שמה. שתי הענקיות, המחזיקות בנתח שוק של יותר מ-60% בשוק הסמארטופנים והטאבלטים, התגוששו השנה בבתי המשפט במפר מדינות, תוך שהן מאשימות אחת את השנייה בהפרות פטנטים.
כך למשל, אפל הצליחה להשיג ניצחון משפטי (חלקי) גם במדינת האם של סמסונג - דרום קוריאה. מוקדם יותר ביום שישי, בית המשפט בדרום קוריאה קבע כי שתי החברות הפרו פטנטים ולכן אסר על סמסונג למכור 10 מוצרים שהיא משווקת בדרום קוריאה, כולל הסמסונג Galaxy S II. במקביל בית המשפט אסר על אפל למכור 4 מוצרים שהיא משווקת במדינה, כולל את האייפון 4.

תאריך:  25/08/2012   |   עודכן:  26/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סמסונג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: אפל תקבל מיליארד דולר מסמסונג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שר החוץ אומר כי המודיעין הישראלי ידע כבר לפני 11 שנים כי בכוונת האירנים לפזר את מתקני הגרעין שלהם ולמקמם עמוק מתחת לאדמה    "הפטפוט התקשורתי גבה מחיר. טיפסנו על עץ כה גבוה, שלהיעדר פעולה יהיה מחיר"
גיא קצוביץ'
בעלי אג"ח מסדרות ה' וכ"ה הצביעו נגד ההסדר, בעוד בעלי אג"ח מסדרה ד' הצביעו בעד    באם לא יימסר לנושים הסדר חדש ומשופר - צפויה השופטת ורדה אלשיך למנות מפרק לדלק נדל"ן ב-2 בספטמבר
עופר וולפסון
הצהובון הבריטי, בבעלותו של רופרט מרדוק, אמר כי פרסום תמונות העירום של הארי מהווה "מבחן הכרחי" לחופש העיתונות הבריטי    מאות בריטים לא הסכימו והתלוננו לגוף המפקח על העיתונות, אך דווקא בארמון המלוכה נותרו אדישים
עופר וולפסון
המתח בעולם ובישראל לגבי הפעילות הגרעינית של אירן עלתה שלב אחד נוסף, לאחר שמקורות דיפלומטיים מסרו כי אירן התקינה צנטריפוגות רבות נוספות להעשרת אורניום באתר התת הקרקעי בפורדו
עופר וולפסון
כעשרה בני אדם נורו מחוץ לבניין האמפייר סטייט בניו-יורק בשעת בוקר עמוסה    היורה נורה ונהרג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il