X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טען שהדיון הנוסף בעבירת הגניבה בידי מורשה בה הורשע, קבע הלכות המחייבות הענקת משפט חוזר ריבלין: פרי גנב סכומי עתק מלקוחותיו וכל טענותיו לגבי היקף הגניבה כבר נבחנו פרקליטי פרי: "דחיית הבקשה נעשתה מסיבות טכניות בלבד"
▪  ▪  ▪
פרי. 320 מיליון מארק, עשר שנות מאסר [צילום: פלאש 90]

ישראל פרי לא יזכה למשפט חוזר על הרשעתו בעבירת גניבה בידי מורשה בפרשת הפנסיה הגרמנית. כך קבע (יום ג', 28.8.12) המשנה בדימוס לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין.
פרי הורשע בגניבת 320 מיליון מארק מלקוחות הארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי, אותו הקים ובראשו עמד, ונדון לעשר שנות מאסר. פרי והחברה גבו מהלקוחות סכומים תמורת ביטוח חיים, כנגד הלוואות שהסדירו להם מבנק גרמני לצורך רכישת זכויות בדיעבד בפנסיה מממשלת מערב גרמניה. ואולם, בפועל הועברו חלק מן הפרמיות לחברות שהיו בשליטת פרי.
ערעורו של פרי על הרשעתו נדחה בבית המשפט העליון, אם כי מעונשו המקורי הופחתו שנתיים מאסר. הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון דן שוב בשנת 2010 בשאלת הגניבה בידי מורשה, קבע שקיומה מחייב פגיעה באינטרס רכושי ממשי ושב והרשיע את פרי בעבירה זו.
פרי טען, כי קביעות אלו חוללו שינוי משפטי מהותי בעניינו ולכן יש הצדקה למשפט חוזר בעבירה זו. לטענתו, לא נגרם ללקוחותיו חסרון-כיס ממשי, שכן הפרמיות שגבה והעביר לחברות שהיו בבעלותו - היו נמוכות מאלו שהיו גובות חברות ביטוח אחרות. עוד נטען, כי הגבייה בפועל הייתה נמוכה מהסכום בו חויבו הלקוחות בספרי החברה, שכן פעמים רבות היא מחלה על חלק מהחובות, ולכן ספק אם נגרם להם נזק רכושי. פרי הסתמך על חוות דעת של פרופ' אמיר ברנע, ד"ר צבי ליבר, פרופ' יאיר באב"ד ואחרים, לפיהן הסכומים שגבה בפועל היו נמוכים מאלו שהיו גובות חברות ביטוח אחרות.
בדחותו את הבקשה קובע ריבלין: "עבירת הגניבה בשליחות יד התקיימה בכל פעם שבו שלחו המבקשים [פרי והחברה] את ידם בכספו של לקוח בודד. למותר לציין כי גביית חסר מלקוח אחד אינה מתקנת את העוול שבגביית היתר מלקוח אחר. המבקשים לא הציגו בפנינו חוות דעת המתארת את סך הגבייה מכל לקוח ולקוח, ומוכיחה כי הסכום שנגבה מכל אחד מן הלקוחות היה זהה לזה שהיה נגבה אילו היו עומדים המבקשים בהסדר הביטוחי אליו התחייבו. יתרה מכך, המבקשים כלל אינם טוענים כי הפחתות החוב בוצעו בחשבונם של כל הלקוחות, וממילא מודים כי ביחס לחלק מהלקוחות, בהנחה שהחיוב בפרמיות היה מופרז, הרי שגם הגבייה הייתה מופרזת".
עוד אומר ריבלין, כי פרי והחברה רכשו בפועל ביטוחים בחברות הסנה ושמשון במחירים נמוכים מאלו שגבו מלקוחותיהם. "בשליחת ידם בסכום העודף על זה שהועבר לחברת הביטוח, הפרו המבקשים את יחסי האמון עם הלקוחות שסברו כי מדובר בתשלום עבור פרמיות ביטוח, ופגעו באינטרס רכושי שלהם", הוא קובע. אם העודף לא היה נותר בכיסו של פרי, מסביר ריבלין, היו הלקוחות מקבלים סכומים גדולים יותר, או פורעים מהר יותר את חובם לבנק שמימן את רכישת הכיסוי הפנסיוני.
ריבלין מסכם: "המבקשים ביצעו עבירה של גניבה בידי מורשה, גם על-פי ההגדרה שהותוותה בדיון הנוסף שנערך בעניינם, וכל שהם מבקשים להוכיח היום הוא כי סכום הגניבות נמוך יותר. אלא שגם טענה זו כבר נבחנה בכל הערכאות השיפוטיות האפשריות". את פרי ייצגו עוה"ד צבי אגמון, פרופ' מרדכי קרמניצר ישראל וולנרמן ופרופ' עמרי ידלין.
מעורכי הדין של ישראל פרי נמסר:
מערכת המשפט הישראלית הבינה לראשונה כי ישראל פרי לא גנב מאות מליוני מארקים מלקוחותיו ומחקה 93% מההרשעה. ההחלטה על דחיית הבקשה נעשתה מסיבות טכניות בלבד וזאת מאחר שלדעת השופט לא נערך חישוב פרטני המוכיח כי לא נגנבו כספים מאף לקוח.
אנו מאמינים כי בהצגת חישוב אמיתי על-ידי גורם חיצוני נוכיח כי אפילו האחוז הנותר מההרשעה יימחק כלא היה והצוות המשפטי של ישראל פרי יקח את הערת השופט לתשומת ליבו בבואו להגיש את הבקשה המתוקנת.

תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה שוב בקשת ישראל פרי למשפט חוזר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחד מהעוולות הכי גדוולות
מישהו  |  29/08/12 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על-רקע כוונתה לחדש את הצעת החוק לגילוי עניינים של נבחרי ציבור, חושפת יו"ר העבודה את חסכונותיה - דירה בשוק הכרמל ותוכניות חיסכון שונות
עכבר העיר
איטן גרינברג, אור טרגון ואניטה גסין העפילו לשלב הסופי של עונת העשור לריאליטי השירה של הזכיינית קשת
עידן יוסף
כלי רכב פלשתיני הוצת ואחרים רוססו    בקבוקי תבערה הושלכו על עמדת צה"ל    אבנים יודו על אוטובוס ישראלי
מירב ארד
שני פסלונים שהתגלו, בדמות איל ובקר בר, מעידים על קיום פולחן באזור בתקופת האבן החדשה    ייתכן ששימשו כפסלי מזל להצלחת הציד
אלעזר לוין
ההפסד היה צפוי בשל הפחתות של 892 מיליון שקל בשווי הנדל"ן ברוסיה    החברה "בוחנת אפשרות לשינוי מבנה הבעלות על מפעל הפלדה שלה ברוסיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il