X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדי, אתפטר מתפקידי", כך אמר אולמרט במוצאי יום העצמאות האחרון. אולמרט מתחייב להתפטר - לא עם הגשת כתב אישום נגדו, אלא בשלב מוקדם יותר: ברגע שמזוז רק "יחליט" להגיש כתב אישום. מה קרה מאז? זו כבר היסטוריה...
▪  ▪  ▪
אולמרט-טלנסקי: המסייע והמסתייע [AP]

בפתח הדברים מובא כאן ציטוט מלא ומדויק של דברי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לרבות התחייבותו, כפי שנשא אותם בפני המצלמות והמיקרופונים במוצאי יום העצמאות האחרון. הדברים מעניינים גם על-רקע ההתפתחויות המאוחרות יותר בפרשות אולמרט, שחלו בחדשים האחרונים מאז שנשא אולמרט את דבריו ועד היום. הנה הדברים:
"אזרחי ישראל, ימים לא קלים עוברים על הציבור הישראלי, על הקרובים אלי ועלי. זה למעלה משבוע שהארץ שטופה בחרושת שמועות. כיבדתי את צו איסור הפירסום, ונמנעתי מלמלא את חובתי, שהיא להתייצב בפניכם ולהסביר במה המדובר. שתיקתי, לצערי, לא רק שלא תרמה להרגעת הרוחות, אלא אף העצימה את הסערה.
"הערב, עם צימצום צו איסור הפירסום, אני מתייצב כאן בפניכם כדי להציג את הפרטים לאשורם, כפי שמצופה ממני כראש ממשלת ישראל. אעשה זאת כמתאפשר בנסיבות העניין, בהתחשב בכך שהחקירה עדיין בעיצומה.
"בשנת 1993 נוצר קשר ביני ובין תושב חוץ, מר משה טלנסקי, אשר עיסוקו הוא גיוס כספים. באותה עת התמודדתי לתפקיד ראש עיריית ירושלים, ומר טלנסקי סייע לי בגיוס תרומות למערכת הבחירות. בשנת 1998 התמודדתי בשנית על תפקיד ראש העיר, ושוב סייע לי מר טלנסקי בגיוס תרומות למערכת הבחירות. גם בשנת 1999, כשהתמודדתי לתפקיד יושב-ראש תנועת הליכוד, סייע לי טלנסקי בגיוס תרומות למערכת הבחירות. בשנת 2002 התמודדתי במערכת הבחירות המקדימות בליכוד, ושוב, כמו בפעמים קודמות, סייע לי מר טלנסקי בגיוס תרומות. כמו כן, הוסיף וסייע לי גם לאחר מכן בגיוס הגרעונות שנוצרו במערכות הבחירות בהן נטלתי חלק.
"התמודדות פוליטית במדינת ישראל, בוודאי ברמה הארצית, עולה כסף. המחוקק מכיר בכך ומאפשר גיוס תרומות, לפני מערכת הבחירות ולאחריה. לא היה כל פסול בתרומות שגוייסו עבורי - לא כאשר התמודדתי בשתי מערכות בחירות לראשות העיר ירושלים, לא כאשר התמודדתי לתפקיד יושב-ראש תנועת הליכוד, ולא כאשר התמודדתי בבחירות המקדימות בליכוד.
"כספי התרומות שגוייסו הועברו לעורך דין אורי מסר, אשר ריכז עבורי את הטיפול בעניינים הכספיים הכרוכים במערכות הבחירות הרלוונטיות בהן התמודדתי. אין בליבי ספק כי עורך דין מסר ניהל את הכספים לפי מיטב כישוריו המקצועיים, וחזקה כי עשה כן בהתאם למגבלות החוק. כל כספי התרומות שימשו להוצאות השונות של מערכת הבחירות בהן השתתפתי ולכיסוי גרעונות שנוצרו במערכות בחירות קודמות. נחקרתי בעניין זה בחשד לקבלת כספים שלא כדין.
"אני מביט בעיניים של כל אחד ואחת מכם, ואומר: מעולם לא קיבלתי שוחד; מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי; נבחרתי על ידכם, אזרחי ישראל, כדי לעמוד בראש ממשלת ישראל, ואינני מתכוון להתנער מאחריותי זו. יחד עם זאת, ולמרות שהחוק אינו מחייב כך, אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדי, אתפטר מתפקידי. אני מקווה ומאמין שלא נגיע לשלב זה, אך אם חלילה יוחלט כך, לא אהיה זקוק לדירבון או הטפות מאיש.
"ראש ממשלת ישראל - כל ראש ממשלה - עוסק בסוגיות מהותיות, רגישות וחשובות הנוגעות לקיומנו כעם וכמדינה. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומם של תהליכים קריטיים לעתידה ובטחונה של ישראל. אני משרת את הציבור הישראלי בתפקידים שונים למעלה משלושים שנים מתוך אמונה גדולה בו, בעברו ובעתידו. צר לי על הטלטלה העוברת על הציבור, על קרובי ועל הסובבים אותי. אני מקווה כי גם סערה זו תחלוף באותה מהירות שבה הוצתה. תודה רבה לכם".
עד כאן הציטוט של דברי ראש הממשלה.
יודגש, שאולמרט קרא את דבריו מן הכתב - משמע שהדברים נאמרו לאחר שיקול דעת.

אולמרט: "לא אהיה זקוק לדירבון"

System.String[]

תאריך:  25/07/2008   |   עודכן:  25/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתחייבות של אולמרט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ליואב יצחק, תמשיך בדרכך. העם,
ריטה  |  25/07/08 13:18
2
אל תהיה תמים !
ישמעאל  |  25/07/08 20:59
3
תפשו חזק מאד את אלוקים בביצים
דורי   |  25/07/08 22:42
4
למתפרת התיקים של מזוז ולדור אי
למתפרת התיקים של   |  26/07/08 01:54
 
- אולמרט גמור, אולמרט שולי
m.s  |  26/07/08 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
מי מסוגל לצפות את האירועים והמצבים בעתיד כדי לקבוע קריטריונים שהם כה רגישים?    מה יקרה אם חלילה אזרח ייחטף ולא חייל? האם מחיר חייל גבוה יותר או נמוך יותר מאזרח?    הממשלה הנוכחית פועלת מתוך לחץ של הציבור או של העיתונות, ואלה לא בדיוק המצבים שבהם ניתן לקבל החלטות נבונות
ד"ר אברהם בן עזרא
ד"ר יובל ברנדשטטר
כאשר צחי הנגבי מריח ששעת ההכרעות החשובות באה, אין הוא רוצה להיות אבא של הכישלון, הוא רוצה לחלוק את האחריות עם הגורמים הפוליטיים שמראש אמרו אל תעשה נבלה בישראל    אם הוא רוצה איחוד לאומי, אדרבא, שימליץ על בחירות מוקדמות, ליתן לציבור היהודי לומר את דברו, דברו של הציבור הערבי ידוע מראש
נסים ישעיהו
זה מה שקורה לנו בינינו ובין עצמנו, וגם עם הפלשתינים ובכלל    אנחנו כל הזמן מדברים, ולא טורחים לעצור ולו לרגע, כדי להקשיב להם    והם למדו שכאלה אנחנו, ולזכותם ייאמר שהם יודעים לנצל זאת היטב הם כאילו עובדים עלינו בעינים כל הזמן, אבל יודעים את האמת - שאנחנו עובדים על עצמנו
אפרי הלפרין
אם גורמי המינהל או שאר הרשויות לא מקבלות החלטות, ההחלטות נזרקות לפתחה של מערכת המשפט, והיא נדרשת להחליט בהם. מערכת המשפט לא יכולה לטמון ראשה בחול או לומר - זה לא עניין שלנו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il