X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדה ממשלתית צפויה להמליץ לפרוס את חובות ערוץ 10, המסתכמים ב-64 מיליון שקל, לכחמש שנים המלצות נוספות של הוועדה: יוסדר מבנה השליטה של הערוץ, כך שרון לאודר יהפוך לבעל המניות העיקרי בו
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי ערוץ 10 [צילום: פלאש 90]

הוועדה שהוקמה על-ידי משרדי ראש הממשלה והאוצר במטרה למצוא פתרון לסוגיית ערוץ 10 צפויה להמליץ לפרוס את חובות הערוץ לכחמש שנים. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה לכל המאוחר לאחר הסוכות. המסקנות יתקבלו רק לאחר שיוברר כי קיימת היתכנות עסקית להמשך פעילות ערוץ 10 תחת רישיון, וכן כי במסגרת ההזרמה שלה התחייב רון לאודר יוסדר מבנה השליטה בערוץ.
הוועדה הוקמה כדי למצוא פתרון לחובות הערוץ בהיקף של 64 מיליון שקל (45 מיליון שקל נטו, לאחר החזרים שצפוי הערוץ לקבל) וכן חובות של זכיינית ערוץ 2 רשת בהיקף של כ-24 מיליון שקל. החובות נצברו בגין אי-תשלום דמי זיכיון ודמי תמלוגים עד 2006. הוועדה הוקמה ב-30 באוגוסט, כמה ימים לפני שהרשות השנייה אמורה הייתה לחלט את ערבויות הערוץ ובכך להביא לסגירתו.
הוועדה אמורה הייתה להגיש מסקנות בתוך 45 יום שמסתיימים מיד לאחר חג הסוכות. חברי הצוות הם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר; הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ; והחשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו.
בשבועות האחרונים נפגשו נציגי הוועדה כמה פעמים עם אנשי ערוץ 10, ובהם יו"ר הערוץ אבי בלשניקוב והדירקטורית מיכל גרייבסקי, וכן עם ליאו מלמוד, נציגו של יוסי מימן בדירקטוריון. מטעם הנהלת ערוץ 10 נפגשו עם הוועדה המנכ"ל בפועל יואב הלדמן וסמנכ"לית הרגולציה דבורה קמחי. פגישה נוספת בין נציגי ערוץ 10 לאנשי הוועדה צפויה היום. גם נציגי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, נפגשו עם הוועדה.
מקורב לוועדה אומר כי במפגשים שררה אווירה חיובית ומקצועית, וכי לוועדה היה את המנדט לקבל החלטה בנוגע לפריסת החובות. עיקר עבודת הוועדה היה לוודא כי קיים לערוץ 10 מודל עסקי שיבטיח את המשך פעילותו בשנים הקרובות ואת החזר חובו למדינה.
מקורבים לוועדה אומרים כי אחת הדרישות שהעלתה הייתה כי ערוץ 10 יציג תוכנית בנוגע לעתידו, הכוללת הזרמה של כ-60 מיליון שקל מצד הבעלים ב-2013, וכן קיצוץ בעלויות השוטפות של הערוץ כדי לשפר את יכולת הישרדותו.
הוועדה גם דרשה כי לאחר ההזרמה יוסדר מבנה השליטה בערוץ, כך שלאודר ייהפך לבעל המניות הגדול בערוץ. כיום מחזיק לאודר 25% ממניות ערוץ 10, בעוד שמימן מחזיק 51% וארנון מילצ'ן 24%. לאחר שמימן הפסיק להזרים לערוץ כסף, נהפך לאודר לבעל הבית דה פקטו בערוץ - אך לא עלה בשיעור המניות שלו. כעת דורשת הוועדה כי לאודר ייהפך לבעל הבית באופן רשמי ואנשיו יהיו הכתובת לכל פנייה בנוגע לערוץ. אנשי לאודר הצהירו בעבר כי לאחר הזרמה משמעותית לאודר אכן יגדיל את שיעור אחזקותיו בערוץ.
רישיון ב-2013
לצד זה, ערוץ 10 הבהיר כי המשך פעילותו תלוי בביטול תשלום דמי הזיכיון של כ-20 מיליון שקל בשנה, זאת לאחר אישור הצעת החוק לאיחוד גורמי הרגולציה בין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין. שר התקשורת, משה כחלון, הודיע כי ינסה להעביר את הצעת החוק בעניין עד סוף 2012 לאחר שזו אושרה בוועדת השרים.
בנוסף, המודל העסקי העתידי של ערוץ 10 מותנה גם בשינויים בתשלום דמי התמלוגים של הזכייניות למדינה. התמלוגים הופחתו אומנם במשך השנים עד לכ-1% מההכנסות ב-2013, אך בזכייניות דורשים כי הם יושוו לאלה של HOT ו-yes, שבוטלו כליל. אם אכן שני תנאים אלה ימולאו, בערוץ 10 הציגו תוכנית שתאפשר לו לקבל רישיון שידור ב-2013 והמשך פעילות לאחר מכן.
עם זאת, באוצר דורשים מערוץ 10 כבר כיום לפרוע מיידית חובות אחרים שצבר בהם תשלום של כ-12 מיליון שקל דמי תמלוגים שלא שולמו ב-2011 וכן השלמת דמי הזיכיון השוטפים שלא שולמו ב-2012 בסך כ-12 מיליון שקל נוספים.
אם אכן תמליץ הוועדה על פריסת החובות, יידרשו שינויי חקיקה כדי לאפשר את המהלך. במקרה כזה, ייתכן כי שינויי החקיקה ישולבו בהצעת החוק לאיחוד הרגולציה ויאושרו עד סוף השנה. עם זאת, קשת מנהלת בימים אלה עתירה בבג"ץ ודורשת התנהלות שוויונית במקרה שערוץ 10 יקבל פריסה חובות כך שיוחזרו לה כספים ששילמה בעבר. הוועדה תיאלץ להתחשב בדרישות קשת כך שההחלטות הנוגעות לערוץ 10 ורשת יביאו בחשבון גם את דרישותיה של קשת.
משרד האוצר, ערוץ 10 ובלשניקוב סירבו להתייחס לידיעה.

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון לערוץ 10: לאודר יזרים 60 מלש"ח
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מיליארדרים יקרים
יהוידע  |  27/09/12 11:21
2
חבל על הכסף!!!!
שוקי טבריה  |  27/09/12 13:34
3
תיקשורת חייזרית
נקעה הנפש  |  27/09/12 16:34
 
- לא ברור
קוראה  |  27/09/12 21:39
4
החלטה נבונה - הערוץ הטוב ביותר ל"ת
יפתח  |  30/09/12 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משרד התקשורת הסיר את הצורך בהליכים ביורוקרטיים, שהקטינו את מגוון המכשירים המשווקים בישראל    יבואני מכשירי סלולר יזכו לפטור מרישיון סחר, ובלבד שעמדו בחובות הדיווח והרישום
מוטי פשכצקי וטליה סלנט
דרמה בהפועל ת"א. אבי לוזון אישר שעוזרו של גוטמן יגיע לחודורוב
עידן יוסף
ההעלאה - מ-1 בנובמבר    מחירי הקפה והחטיפים יתייקרו ב-6%, מחירי המטרנה ללא שינוי    במוצרים שיתייקרו: טבעול וסלטי צבר    אסם: אין לנו ברירה, ההתייקרות תכסה רק חלק מהעלויות
אביתר בן-צדף
נחקר על קיום יחסי מין בכפייה, על ניאוף, על קיום יחסי מין עם חיילות, שהיו תחת פיקודו, על אחזקת חומרים פורנוגרפיים, על שימוש לרעה בכרטיסי טיסה, שהעמדו לרשותו, ועל שתייה לשוכרה בתפקיד
יפעת גדות
השימוש בפייסבוק במטרה לעקוב אחר האקס שלנו עלול לפגוע ביכולת לרפא את הלב השבור ולהמשיך הלאה בחיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il