X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקיילקס הבהירה שאחזקה של פחות מ-26% בפרטנר תאפשר לבעלי האג"ח להעמיד אותן לפירעון מיידי החברה תנסה להימנע מכך בעזרת הסכם שליטה עם גוף שאת זהותו לא ציינה
▪  ▪  ▪
בן דב. מה סיכויי ההתתממשות [צילום: פלאש 90]

לפני כשבוע וחצי הודיע דירקטוריון חברת התקשורת פרטנר, שבשליטת אילן בן דב, על ביטול מדיניות הדיבידנד הקיימת ל-2012 - שלפיה פרטנר הייתה אמורה לחלק לפחות 80% מהרווח הנקי. בעקבות ההודעה דרשה רשות ניירות ערך מהחברה האם סקיילקס (44.5%) לפרסם הבהרות לגבי השפעת ההחלטה על יכולתה של סקיילקס לעמוד בהתחייבויותיה עד סוף יוני 2014, כדי להימנע מהצמדת הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים על-ידי המשרד המבקר בריטמן אלמגור זהר.
כך, לאחר שפירסמה ביום שני שורה של הנחות המבוססות על תרחישים עתידיים שסיכויי התממשותם אינם ודאיים בקשר לדוח תזרים המזומנים האחרון שלה מסוף אוגוסט, שיגרה סקיילקס ביום חמישי האחרון בערב דיווח נוסף.
מהדיווח עולה כי על-פי שטרי הנאמנות של האג"ח שהנפיקה החברה (סדרות א'-ד', ו'-ט', וסדרה 1 בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד שקל), קיימת למחזיקים זכות להעמיד את האג"ח הללו לפירעון מיידי אם שיעור אחזקתה של סקיילקס בפרטנר יהיה פחות מ-26%. בין המשקיעים הפוטנציאליים שהוזכרו בעבר נמנים חיים סבן, קרן פימי וכן קרנות זרות. ואולם בשלב זה, לא ידוע על הסכמות כלשהן.
בעוד בדוח תזרים המזומנים החזוי הניחה סקיילקס כי עד סוף יוני 2014 תממש 28.8% מפרטנר ותיוותר עם אחזקה של 15.7%, בדוח שפירסמה ביום שני הניחה תחת הנחת קיצון כי אם פרטנר לא תחלק דיבידנדים כלל, היא תיאלץ למכור 41% מפרטנר ולהיוותר בסוף יוני 2014 עם אחזקה של כ-3.5% בלבד, כך שבכל מקרה אחזקתה של סקיילקס תהיה פחות מ-26% בפרטנר. ואולם סקיילקס מספקת פתרון גם לסוגיה זו וטוענת בדיווח מיום חמישי כי הניחה על בסיס פרשנות משפטית כי אם תחול ירידה בשיעור האחזקות הישירות בפרטנר מתחת ל-26%, והדבר יקרה במקביל להתקשרותה של סקיילקס עם צד ג' (שזהותו אינה מצוינת) בהסכם שליטה משותף בפרטנר, הדבר מבטיח שלסקיילקס ולצד ג' תהיה אחזקה משותפת של לפחות 26%, ולכן שלא תתגבש עילה לפירעון מיידי של יתרת איגרות החוב.
אם פרשנות זו של החברה לא תתקבל, טוענת סקיילקס, תקום הזכות להעמיד לפירעון מיידי את היתרה הלא מסולקת של האג"ח בסוף רבעון שני של 2014, הצפויה להסתכם בכ-760 מיליון שקל, לפי תחזיותיה. כך, לאחר שתפרע התחייבויות של כ-2.2 מיליארד שקל, תיוותר סקיילקס עם 3.5% מפרטנר ועם אחזקה של 51% בפעילות היבוא, השיווק והמכירה של מכשירי סלולר מדגם סמסונג, ששוויה מוערך ב-400-500 מיליון שקל. המחזיקים המוסדיים הגדולים באג"ח של סקיילקס הם פסגות, אי.בי.אי (שהמנכ"ל החדש של קרנות הנאמנות שלו, אורי בן דב, הוא אחיין של הבעלים , מ"ר), מיטב, הראל פיא, אקסלנס וילין לפידות. מרבית הגופים מחזיקים גם באג"ח קצרות וגם בארוכות.
בסקיילקס לא מתייאשים גם במצב זה וטוענים כי בידי החברה יש מקורות אפשריים לגישור על הפערים בין הסכום שיועמד לפירעון מיידי לבין המקורות של החברה באותה עת. לפי סקיילקס, היא תוכל למכור את מניות פרטנר במחיר הגבוה משמעותית מ-27.4 שקל למניה, זאת בהתאם למחיר בעת מימוש מהיר שנקבע בהערכת שווי לפרטנר שהזמינה סקיילקס מפרופ' אמיר ברנע. הנחה זו מבוססת על כך שרווחים שייווצרו בפרטנר ולא יחולקו כדיבידנדים יביאו לעלייה במחיר מניות פרטנר בעת מימושן.
בנוסף מציינת סקיילקס כי השווי הנכסי הנקי נטו (NAV, המודד את הפער בין שווי נכסים לשווי התחייבויות), כפי שנבחן על-ידי דירקטוריון החברה לפני פרסום דוח תזרים מזומנים החזוי ולפני פרסום הדוח הנוסף של החברה, הוא חיובי - זאת בהנחה שמחיר מניית פרטנר לא יהיה פחות מ-34.5 שקל למניה ושווי פעילות סמסונג יהיה כ-565 מיליון שקל.
ה-NAV הסחיר של סקיילקס נע כיום סביב מינוס 600-750 מיליון שקל. ההערכה מתבססת על שווי שוק נוכחי של האחזקה בפרטנר, המזומנים שבקופתה של סקיילקס ואחזקתה בסמסונג, ובניכוי חוב של כ-3 מיליארד שקל - הכולל חוב של כ-1.2 מיליארד שקל להאצ'יסון, ש אמור להיפרע בתשלום אחד בסוף אפריל 2014. כנגד חוב זה מחזיקה האצ'יסון בשעבוד על כ-12% מפרטנר, ששוויו 390 מיליון שקל.

תאריך:  30/09/2012   |   עודכן:  30/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנסה לחבור לצד שלישי ולהימנע מהעמדת האג"ח לפירעון מיידי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איש מגעיל
נחומק'ה  |  30/09/12 10:51
2
ואני יכול ,למצוא עו"ד /רו"ח
שיתן חווד דעת :  |  30/09/12 12:42
3
איך מדינה מרשה לעצמה דבר כזה
אמנון מהמרכז  |  30/09/12 17:25
4
שיילוקים וחמדנים אמרנו.....
אחד מפשוטי העם  |  1/10/12 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ביקורת רבה על הצעד הזה, שאמור היה לפגוע בכוננות החיל, ולהחלישו    בכל אחד מכלי-השיט האמורים משרתים מאות ימאים, נגדים וקצינים, והוצאתם משירות תגרור קיצוצים משמעותיים במצבת אנשי החיל
אביתר בן-צדף
קרול, אלמנתו, תשיק את הספינה הראשונה, שתישא את שמו, ותיכנס לשירות בשנת 2014
עידן יוסף
נשיא אירן מאשים בראיון טלוויזיוני: "איומיהם לתקוף אותנו מבוססים על טענות מומצאות"    קרא להעניק לפלשתינים עצמאות אך סירב לענות לשאלה האם יכיר במדינה ישראלית לצד פלשתינית
איתמר לוין
חברת תום אבטחה, המפעילה את "סיירת המושבה", מנעה מעובדת לעבוד בסיורים רכובים    ביה"ד: ייתכן שהייתה זו דרישה של עיריית פ"ת, אך חברת האבטחה היא שתשלם את הפיצוי
יפעת גדות
במסגרת מחקר, דובדבנים הורידו את הסיכון להתקפי הכואבים והקשים של השיגדון - מעין מחלת פרקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il