X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה היה קורה לו חבר כנסת מהימין או מהמפלגות החרדיות היה משווה באנלוגיה כזו או אחרת את השמאל, או כוחות הביטחון והמשטרה במפורש או במשתמע לנאציזם?
▪  ▪  ▪
"תסלחי לי הגב' גלאון, פעם גירשו אותך מהבית?". פינוי גוש קטיף (צילום ארכיון: פלאש 90)

באמת שאינני סבור כי יש איזושהי חובה מוסרית להעלות את הגיגיה האינטליגנטיים של חברת הכנסת זהבה גלאון, ואפילו לא להתווכח אתם. אלא שהפעם הדבר נדרש למען הזיכרון. השבוע עלה חוק החנינה למתנגדי ההינתקות של חברי הכנסת ראובן ריבלין וצבי הנדל לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. במהלך הדיון התפתח ויכוח שהפך חיש קל למהומה, כאשר השוותה את הימין הישראלי לנאצים ולאויבי הדמוקרטיה.
"התפקיד שלנו, של כנסת ישראל, זה ללמוד מלקחי קריסת רפובליקת ווימאר", אמרה ח"כ גלאון והמשיכה, "אני מזכירה לכם שהדמוקרטיה בווימאר קרסה בגלל שהיא אפשרה לימין הקיצוני לנצל אותה ולנצל את המנגנונים שלה".
אינני מבין את ההתחסדות וההתפלספות והניסיונות לומר שהיא לא השוותה את הימין לנאצים. "אני רוצה שחברי הכנסת ילמדו היסטוריה", אמרה הח"כ המלומדת לאמצעי התקשורת לאחר הסערה. היסטוריה אני לא יודע, אבל ניתוח פשוט של אנלוגיה לא מסובכת אני חושב שאני מסוגל להבין. בואו נבדוק. ההשוואה היא של הכנסת לפרלמנט של רפובליקת ווימאר. כמו שאותו פרלמנט לא מנע מהיטלר, נציג הימין הקיצוני, לנצל את הדמוקרטיה והכללים הדמוקרטיים ולהשתלט על גרמניה, כך הפרלמנט הישראלי אינו מונע מהימין הקיצוני להשתלט על הכנסת והדמוקרטיה הישראלית באמצעות שימוש בכללים הדמוקרטיים. במילים פשוטות ימין קיצוני הוא הנאצים של ימינו. תרגיל חשיבה: מה היה קורה לו חבר כנסת מהימין או מהמפלגות החרדיות היה משווה באנלוגיה כזו או אחרת את השמאל, או כוחות הביטחון והמשטרה במפורש או במשתמע לנאציזם.
והערה לח"כ זבולון אורלב שזינק ממקומו וצרח לעבר ח"כ גלאון בקול ניחר "נטרפה עליך דעתך". הבעיה היא, ח"כ אורלב, שאתה טועה באופן קיצוני. דעתה לא נטרפה כלל וכאן טמונה הבעיה. מדובר בקו חשיבה מסורתי של השמאל הקיצוני המשוכנעים ש"הדמוקרטיה זה אני", על-פי קו זה, מי שאיננו מתיישר עם דעתם הוא אויב הדמוקרטיה במקרה הטוב ולפעמים הוא נאצי. תזכירו לי איך הם קוראים לזה? משהו שמתחיל בה'... אה! הסתה. נדמה לי גם שיש להם עוד כינויים כמו "שימוש בזכר השואה", "זילות השואה", וכמובן רק בימין משווים יהודים לנאצים. לגזור ולשמור.

ההודים באים (באניות)

בכנסת יש הרבה שדולות, כמעט לכל עניין. לאחרונה נוספה שדולה חדשה למען הספנות הישראלית בראשות ח"כ משה כחלון, שאף טרח וערך ישיבה מיוחדת של ועדת הכלכלה לרגל 75 שנה ללשכת הספנות הישראלית במטרה לדון בבעיות של ענף הספנות בישראל.
את הישיבה פתח יו"ר לשכת הספנות, ראובן צוק, שהבהיר כי 95% מהיצוא והיבוא בישראל נעשה באמצעות חברות ספנות ישראליות דרך הים, כאשר למדינת ישראל אין אף אלטרנטיבה של שימוש בנמלים שכנים, עובדה שהופכת את הענף לקריטי ביותר עבור הכלכלה הישראלית, בייחוד שכל המטענים מגיעים בשל יזמות עסקית של יזמים ישראלים. "אין מצב", אמר יו"ר לשכת הספנות, "שיזם שרוצה לא יקבל מענה ספני לכל מקום ומכל מקום". לדבריו, הסחר הימי בישראל עולה בקצב של כ-7% מדי שנה וכך נוצר מצב ש"בכל עשר שנים צריכים להכפיל תשתיות כמו הגדלת רציפים ופיתוח הנמל". הוא ציין בצער שפיתוח הרציפים החדשים היה צריך להסתיים כבר מזמן.
לצד הבשורות היפות האלה עבר לדבר על נמל אילת. "יש החלטת ממשלה", אמר צוק, "שנמל אילת הוא נכס אסטרטגי, אבל בפועל לא השקיעו כמעט כלום. הנמל התכווץ וקיומו העתידי מוטל היום בספק". ככה זה הולך במדינה, מר צוק; הרי ידוע לכל שאם מכריזים על משהו כנכס יקר וחשוב סימן ואות הוא שלא יעשו איתו כלום, שאם לא כן היו משקיעים בו ומוציאים כסף בלי החלטות והצהרות, ואז לא היה צורך בהצהרות שתמיד מורות את ההפך. מיד לאחר מכן הגיע נשיא הלשכה לנושא הרגיש: "אנחנו רוצים לראות נמלים מופרטים!" אמר צוק, תוך שהוא מתייחס לשביתות הנמלים בתגובה לניסיונות ההפרטה בזמן כהונת נתניהו כשר אוצר, "אבל, וכאן מגיע אבל גדול מאד, אנחנו לא יכולים לעמוד בשביתות נוספות". מכאן ואילך נשמע יו"ר לשכת הספנות יותר מיילל ומתמסכן מאשר כיו"ר לשכת הספנות הישראלית. "אנחנו פשוט לא נעמוד בזה", המשיך צוק ואז התבהרה בכיינותו, "כל מהלך של הפרטה חייב להתבצע בהסכמה עם העובדים! את ההפרטה יש לבצע עם העובדים או שלא לבצע אותה בכלל!" מדהים, פשוט מדהים וכל מילה מיותרת.
אגב, במהלך הדיון כאשר הועלתה הדרישה לעבודה של שבעה ימים בשבוע בנמלים, אמר ראש עיריית אשדוד כי "נמל אשדוד הוא הנמל היחיד בעולם שאיננו עובד בשבת". ח"כ הלפרט הנרגש, שכנראה לא הבין שהדברים לא בדיוק נאמרו כדי לשבח את שמירת השבת בנמלים, התלהב ואמר: "נמל סלוניקי לא עבד בשבת בגלל היהודים הרבים שעבדו בו", ח"כ כחלון ענה לו: "לצערי הנמל הזה כבר עובד בשבת, אבל ותיקי הענף יאשרו את הערתך".
היבט מעניין נוסף שעלה בוועדה היה ענין כח האדם באניות של חברות הספנות הישראליות והקשיים באיתור מועמדים להכשרה מקצועית. "יש לנו חוסר בקציני מכונה", אמר יו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, "אבל לא בקציני סיפון, כנראה זה נחשב למקצוע קצת יותר אלגנטי". לוי הפנה אצבע מאשימה למשרד החינוך, "בשנים האחרונות בוטל החינוך הטכנולוגי... אנחנו מכתתים את רגלינו בכל המדינה ולא מוצאים ואנחנו עוד לא גובים שכר לימוד"; הוא עוד היה עדין כי לאחריו דיבר מנהל האגף להכשרה מקצועית, שלום בן משה, שאמר: "עוד שלוש שנים לא יהיו קצינים ישראלים", וסיפר כי המצב חמור כל כך וההכשרה כל כך לא יעילה עד ש"כבר כיום שמונה אניות מורכבות כולן מעובדים זרים". "חברות הספנות הן שמכשירות היום את העובדים שלהן", אמר בן משה, "הולכים להודו ומכשירים שם עובדים".

ומי היה מפטר את אחאב?

כמו שכבר כתבתי כאן פעמים רבות, זירת הצעות האי אמון מספקות בדרך כלל חומר משובח שלא היה מבייש אף תיאטרון רפרטוארי מהזן שמכבד את עצמו, ואכן מה הפלא שכל כך הרבה פנסיונרים וגם סתם אנשים שעיתותם בידם עוקבים אחר דיוני המליאה? השבוע הגיע תורה של ח"כ ליה שמטוב מישראל ביתנו במסגרת הצעת אי אמון של מפלגתה. "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה", התפייטה ח"כ שמטוב, שסיפרה עד כמה היא מתביישת בראש הממשלה היוצא ובא מחקירה לחקירה וכל זה במקום לתת מענה לבעיות הביטחון ולדאוג לשלומם ולרווחתם של האזרחים. "תקשיב לי טוב אדוני ראש הממשלה", קראה ח"כ שמטוב, "אני לא קוראת לך להתפטר - אני מפטרת אותך".
אז ח"כ ליה שמטוב מתביישת בראש הממשלה ובממשלה כולה, אבל ח"כ אלדד הוא כבר הביישן הלאומי: "היום זו בושה להיות ישראלי", זעק ח"כ אלדד מעל הדוכן, והאשים את ראש הממשלה ושריו בכך שגרמו לאזרחי ישראל להתבייש במדינה שלהם. "בארץ הזו חיים מיליוני אזרחים ישרים שמשלמים מיסים והולכים למילואים", ציין ח"כ אלדד והוסיף בעקיצה, "וגם הילדים שלהם משרתים בצבא, אבל ראש הממשלה ומקורביו סופרים תיקים". ח"כ אלדד לא שכח ללעוג למפלגת האם של ראש הממשלה כאשר אמר כי שוחד פירושו "דמי קדימה". אחר כך הראה ח"כ לעולם שלא רק ח"כ שמטוב יודעת לצטט מהתנ"ך (בכלל חברי כנסת אוהבים מאוד לצטט פסוקים, אם כי לא תמיד בהקשר הנכון), ולכן ערך השוואה פרשנית מענינת בין המלך אחאב לבין ראש הממשלה. "לאחאב הייתה רק פרשת שחיתות אחת אבל לאולמרט כבר יש שש או שבע פרשיות". מזל שאיזבל לא הייתה ציירת.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  31/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק להם מותר
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לשמאל אין חזקה רק על הדמוקרטיה
הניה  |  31/07/08 23:38
2
נגד הומניות לשמאל המפגינים עם
הפוך על הפוך  |  1/08/08 00:13
3
לאט לך
duducohn  |  1/08/08 01:12
4
מה לעשות
ע.ג1  |  1/08/08 06:48
 
- לילד ה-פ.פ.ק שלא למד היסטוריה
שרון ר.  |  1/08/08 11:22
 
- תגובה אופינית
ע.ג1  |  1/08/08 13:00
 
- זביניו, זה אתה כתבת שקרניניו
שרון ר.  |  1/08/08 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גרנות
שיחה עם הרצל ובלפור חקק - 7.7.2006    לקוח מתוך הספר 'שיחות עם סופרים" מאת משה גרנות [הוצאת קווים, 2007]
איתן אלחדז
לרבים מאתנו אוריגמי מתחיל ונגמר בקיפול מטוס מנייר והטסתו אל קצה הכיתה אי שם בסביבות בית הספר היסודי; אך יש מספיק אנשים שלוקחים את העניין ברצינות ומקדישים לכך שעות בפיתוח סגנון ועיצוב של דמויות מורכבות
רותי ברקן
צירוף המילים ויטמינים ומינרלים נשמע כמו מתכון לבריאות ולאריכות ימים    למעשה מדובר בחרב פיפיות, שכן אותם ויטמינים ומינרלים שכה חיוניים לגוף עלולים גם לגרום למחלות ואף לקיצור החיים
עו"ד אברהם פכטר
אילו היה מתפטר שלושה חודשים קודם או אחרי "ועדת וינוגרד", היה זוכה באהדת הציבור, בתמיכתו, בסימפטיה שלו, ואפילו במחיאות כפיים. ההתפטרות כיום מתפרשת כתוצאה של לחץ התקשורת, הציבור ומפלגתו
ד"ר אברהם וינברג
תחום הכירורגיה הפלסטית-אסתטית הפך בשנים האחרונות פרוץ ופרוע תוך ניצול ציני של חוסר ידע, תמימות    חשוב לקבל מידע מלא על הניתוח המתוכנן ולוודא שהניתוח ייעשה במרכז רפואי מאושר ומצויד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il