X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הפסלת דינה מרחב, שפסלי הענק שלה מוצבים בשטחים ציבוריים בארץ ובעולם, מנהלת כבר כעשר שנים "רומן" אמנותי עם סין. בתערוכה "ציפורים בסינית", מציגה דינה פסלים, דגמים ותצלומים של עבודותיה בסין
▪  ▪  ▪
פסל טוטם בביג'ין, סין [באדיבות דינה מרחב]

ציפור גן עדן  [באדיבות דינה מרחב]
הפסלת דינה מרחב בתערוכת פיסול מיצירותיה ברחבי סין
בית האמנים תל אביב, 1 בנובמבר 2012
הפסלת דינה מרחב, שפסלי הענק שלה מוצבים בשטחים ציבוריים בארץ ובעולם, מנהלת כבר כעשר שנים "רומן" אמנותי עם סין. פסלי הברזל שלה מוצבים בערים סיניות רבות, בהן: בייג'ינג, שנגחאי, גווילין, צ'אנגצ'ון, אורומצ'י ועוד.
בתערוכה "ציפורים בסינית" שתיפתח בת"א, מציגה דינה פסלים, דגמים ותצלומים של עבודותיה כפסלת ישראלית, המוצבות במרחב הציבורי הסיני.
"ציפור גן העדן", פסל המתנשא לגובה של כתשעה מטרים, מרקיע לשחקים ומשקיף על נוף עוצר נשימה בפארק הפיסול בשנחאי הוא הראשון מבין חמישה-עשר פסלים שהעמידה דינה מרחב בסין. התערוכה "ציפורים בסינית" שתיפתח ב-1 בנובמבר בבית האמנים בתל אביב (19:00) היא מסע המתעד באמצעות פסלים, דגמים וצילומים חלק מאותם הפסלים שהאמנית יצרה והציבה בסין, מאורומצ'י שבצפון ועד לגווילין בדרום. אוצר התערוכה: דורון פולק, טקסט ד"ר אירית מילר.
לראשונה ביקרה דינה מרחב בסין ב-1992 והתאהבה. "נראה שהייתי סינית בגלגול הקודם" אומרת מרחב, ספק בהומור ספק ברצינות. הצלחתה של מרחב בסין עשתה לה כנפיים, פסליה מוצבים בין היתר בפארק האולימפי בבייג'ינג, בצ'אנגצ'ון, בשנגחאי, בפארק הפיסול הבינלאומי YUZI PARADISE סמוך לעיר גווילין בדרום סין ועוד.
התערוכה מתמקדת בדימוי של הציפור, שהוא אחד מהמוטיבים החוזרים בחלק גדול מקונסטרוקציות הברזל שהקימה מרחב בסין. אלה הן ציפורים פנטסטיות המציתות את הדמיון: ציפור גן עדן, מבנה ציפורים דמוי טוטם, וקבוצות ציפורים מחוברות למרכבות ולעגלות. בחלק מפסלי הברזל נחשף המרקם החלוד בגווני אדמה המעניק להם תחושה קמאית, ראשונית וקדם-אנושית. לעומתם, בפסלים אחרים מוסתר הברזל על-ידי שכבת צבע בגווני וורוד וכתום עזים. הציפורים של מרחב הן ציפורים של שלום ופיוס, של בשורה ותקווה, ובמיוחד הן מביעות העדר גבולות, חופש, מעוף והתחברות ליקום האינסופי.
במהלך כעשור של יצירה בסין זכתה מרחב בשני פרסים יוקרתיים, האחד בתערוכת "אמנות החלום"(2008) בבייג'ין על פסלה "טוטם" (Totem) המורכב משלושה דמויים של חיות אחת על גבי השנייה, ובהמשך אף הוצב בפארק הפיסול האולימפי הבינלאומי של בייג'ין. בשנת 2011 זכתה בפרס נוסף על פסלה "הרמוניה שמימית" בתערוכת הפסלים הבינלאומית בעיר Wuhu בדרום סין.
פסלי האבן והברזל שלה, המתנשאים לגבהים של 8-15 מטר, קיבלו את השראתם מהסביבה התעשייתית. בפשטותם ובישירות שלהם מביעות עבודות אלה מבט אופטימי מלא אנרגיה ועצמה ומהוות סוג של אלטרנטיבה לנוף התעשייתי.
על האמנית דינה מרחב: דינה מרחב בוגרת האקדמיה לאמנות בצלאל, לימדה עיצוב גרפי ופיסול במכללת הדסה ויצ"ו קנדה לעיצוב בחיפה, בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה ובלימודי החוץ בטכניון. מאמצע שנות השמונים היא עוסקת בפיסול. מרחב מוכרת בארץ בעיקר בזכות פרויקט חלוצי לפיסול סביבתי שעשתה במפעל "נשר". רבים מפסליה מוצבים במרחבים ציבוריים בערים רבות בארץ ובעולם, בפארקים וגנים ציבוריים, באזורים אורבניים ותעשייתיים. מרחב הציגה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות. עבודותיה נמצאות באתרים ציבוריים ובאוספים פרטיים בכל רחבי הגלובוס, בהם: מומביי-הודו, ג'נבה-שווייץ, בקנדה, בארה"ב ואירופה.
מרחב היא דור רביעי למשפחה של אנשי ברזל, אך היא הראשונה שרואה בו כלי יצירה אמנותית ולא כלי עבודה. "אני מאמינה שלברזל ישן יש נשמה, ונהנית להעניק חיים חדשים למכונה שסיימה את תפקידה בשירות האדם."
היא ילידת יוגוסלביה. בשחר ילדותה בתקופת השואה, כמו גם בגיל הנעורים, חוותה מעברים חדים ורבים של ארצות, שפות, בתי ספר ותרבויות.
"ציפורים בסינית" – דינה מרחב, בית האמנים ת"א, רח' אלחריזי 9. אולם ע"ש דני ושי דנון
טקס פתיחה ב-1 בנובמבר, התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד 25 בנובמבר 2012.
אוצר: דורון פולק
טקסט: ד"ר אירית מילר

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל איתן
השפית טלי פרידמן, הוזמנה השבוע לחתום על עותקים מספרה "ירושלים: הסיפור הקולינרי" במלון ענבל
אורי מאירוביץ'
אייל ליאור מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות בפנינסולה פיננסים, חברת האשראי החוץ בנקאי לעסקים קטנים ובינוניים המובילה בישראל
אביב ויצמן
קוואלקום, פרויקט RAY והספריה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים משיקים את המכשיר חכם - Ray
מיכל סדן
בתערוכה מוצגים ספרי אמן של נשים ויצירות הקשורות לספרים אלו. התערוכה מגוונת ומראה היבטים שונים של השיח הפמיניסטי מנקודת ראות נשית רוחנית
עדי וילדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il