X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ההינתקות" הארורה, שהמליכה את החמאס על הפלשתינים, שהביאה איום אסטרטגי על הדרום, שהנחילה מפלה לצה"ל במלחמה, גם המרידה רבים וטובים בנוער הדתי-לאומי נגד השלטון וחוללה חילוקי דעות בקרב המתנחלים
▪  ▪  ▪
הינתקות כואבת

כל מילת שבח שהעתיר כאן (30.7.08) איתן הבר על זאב חבר-"זמביש", למשל - "אם יש היום 300,000 תושבים יהודים ביו"ש, זמביש הוא שהביא אותם לשם" - מוצדקת. אני מתבייש שבעירי, קריית ארבע, פרחחים התנכלו לו ואני מקווה שהאיש הזה, הגדול מן החיים, לא ילך מאיתנו. למרבה הצער, גם הבושה הזאת היא פרי מורעל שצמח על עץ "ההינתקות", גידול פרא של מחלוקת אידיאולוגית על צורת ההתנגדות המותרת לציבור שהשלטון גזר עליו כליה. ובבסיס המחלוקת - תפיסות יסוד של ממלכתיות ודמוקרטיה.
עמוס עוז, בסוגיית "הטרנספר" לערבים, סימן "את הקו האדום המוסרי" ("על דמוקרטיה וציות"): "יש מעשים שאם הימין הישראלי ינסה לעשותם, הוא יגרום להתפרקות המדינה. לא ניתן להם לגרש את הערבים - אפילו אם נצטרך לפלג את המדינה והצבא. אפילו אם נצטרך להשתטח תחת גלגלי המשאיות. לפוצץ את הגשרים..."
ונחום ברנע ספד לגוש קטיף ("השיבה הביתה", 26.8.05), כך: "... מה הייתה הדרך האפקטיבית ביותר. (ש)המתנגדים לפינוי היו צריכים לאמץ? ייתכן שרק באמצעות מאבק אלים, עד הסוף, עם כוחות הביטחון, יכלו להגיע לצריבת התודעה שהייתה מונעת נסיגות נוספות... עסקני מועצת יש"ע והרבנים המתנגדים לפינוי... מתקשים להיות רדיקלים באמת... הציבור שלהם נוכח במפלתם: הם לא הביאו את הסחורה".
להתנחל בלבבות
אכן, ברוח רעיונותיהם של עוז וברנע האשימו רבים בציבור הכתום את הסיסמאות "להתנחל בלבבות" ו"באהבה ננצח" באסון הגירוש, מפני שבגללן נשללה האופציה הלוחמנית. דחו גם גישת אנשים כזמביש - "לא רצינו לנצח את צה"ל", שמשמעותה עדיף הרס היישובים על סכנת ההתפוררות הצפויה למדינה, שאינה יכולה לאכוף את מרותה. מצאו, שבתורה הזאת בדיוק הזינו הפסיכולוגים את צבא הרובוטים של הגירוש, והיא הייתה הרקע ל"תיאום" בין מטות המגרשים והמגורשים ששלח הביתה רבבות בכפר מימון שהתכוננו לפרוץ את הגדר - "לצרוב את התודעה", נוסח ברנע.
בתגובה, לא חיכה הציבור הכואב והרותח הזה לברנע להגיע למסקנה דומה: לא עוד אהבה נכזבת למי שהתייחס למחזות הגירוש קורעי הלב באדישות, אם לא בלעג. לא עוד "ממלכתיים" אף יותר מהרבה מהממונים על הממלכה בעצמם, המעדיפים את חשבונותיהם הפוליטיים ו/או הפליליים על שיקולים לאומיים. להיות קיפוד, שאינו רוצה להיראות יפה אלא רק לשרוד, ולשם כך הצטייד בדורבנות ארוכים, חדים ומכוערים. וכמו החרדים, שעשו עסקה כדאית עם הממלכה: ולו תשנאו אותנו, העיקר שלא תעזו לפגוע בנו ובקדוש לנו, אפילו זאת עצם אדם קדמון על תוואי כביש 6!
גם בערבים מקנאים הכתומים, איך הצליחו באיומים נוסח עוז ומחנהו למחוק מן המילון הפוליטי כל אופציה של טרנספר לערבים, בעוד הטרנספר ליהודים עומד בראש סדר היום הלאומי. "זהו רעיון בלתי אפשרי", אומר על כך עמוס עוז, "מפני שאנחנו לא ניתן לכם" - ובמחנה המתנחלים שואלים, מדוע אינטרס יהודי חיוני אינו מצדיק ג"כ לומר לממלכה: "אנחנו לא ניתן לכם"?!
על הרקע הזה צמחה ההתנגשות האלימה בעמונה, התנחלו צעירים "בניגוד לחוק" בחורבות היישוב חומש בשומרון, והתחוללו מהומות בשומרון.
"ההינתקות" הארורה, שהמליכה את החמאס על הפלשתינים, שהביאה איום אסטרטגי על הדרום, שהנחילה מפלה לצה"ל במלחמה, גם המרידה רבים וטובים בנוער הדתי-לאומי נגד השלטון וחוללה חילוקי דעות בקרב המתנחלים.

תאריך:  06/08/2008   |   עודכן:  06/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגעי ההינתקות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הטעות של המתנחלים שהם טרם הפני
קורן נאוה,טבריה  |  6/08/08 16:01
2
תודה,ניסוח מעולה של תאור המצב.
שרה.א  |  6/08/08 16:25
3
כן ירבו התנתקויות
ע.ג1  |  6/08/08 17:41
 
- עג/1 מביא אותה הפוך על הפוך!
מב"י  |  6/08/08 21:10
4
הדור טרם הפנים את משימתו
ירון זכאי  |  6/08/08 18:57
5
אבל מה דעתך אתה, ל"ת
רן ג  |  7/08/08 01:07
6
הפגע הוא: תפיסת עולם גלותית
הניה  |  7/08/08 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל בן עזרא
השאלה הנשאלת ברורה כשמש: מדוע חוק כל כך פשוט - שניתן לסכם אותו בשלוש מילים; "נהג, סע בימין"- לא מיושם בארצנו - למרות האכיפה המאיימת תוצרת משטרת ישראל?
ראובן לייב
ה"נובוטל", לשעבר ה"פורום" היוקרתי, הוא מלונם של מרבית הישראלים המשתכנים בבירת-פולין. צריך רק להסתגל למנטליות הקשוחה והמוזרה, נוסח ימי מסך הברזל, של צוות המלון ולזובור שהוא מבשל לאורחיו
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
כפסיכולוגית קלינית בכירה תהיתי האם קיים קשר בין מבחני כישורים רפואיים לבין ערכים? כאזרחית תהיתי אם התחמקות משירות צבאי או לאומי כבר איננה בבחינת ערך מוסכם
שלמה ברום
העימות האלים שהתחדש בין חמאס ופתח ברצועת עזה לאחר פיצוץ מכונית של פעילי חמאס ב-25 ביולי הביא לחיזוק משמעותי של שליטת תנועת החמאס ברצועת עזה ולחיסול כמעט מוחלט של נוכחות תנועת הפתח ברצועה
רותי ברקן
למה חשוב כ"כ לאדם השמן ללמוד להיות אסרטיבי?    כי כל פעם שאני מוותר למען האחר אני פוגע בעצמי    אני מפחד לפגוע במישהו ולכן אני פוגע בעצמי
רשימות נוספות
משפחות המפונים: נחזור ללא אישור לגוש קטיף  /  איציק וולף
ועדת חקירה ממלכתית תבדוק את הטיפול במפונים  /  עידן יוסף
חנינה למתנגדי ההינתקות  /  רותי אברהם
מחקר דעת קהל בקרב מפוני גוש קטיף 2008  /  פרופ' יצחק כ"ץ, פרופ' ברוך מבורך, ד"ר אמיר הורקין
כותרת מחליאה בידיעות אחרונות  /  גורי גרוסמן
מסורב גיוס  /  יוסי דגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il