X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבקר המדינה סבור שמאמרי מערכת בעיתונות החרדית הם תרומה אסורה למפלגות. אדוני המבקר, את התקשורת הישראלית - שמאלנית חילונית ליברלית אתה מכיר? כן זו שקוראת במשך כל השנה להצבעה בכיוון מאוד - מאוד מסוים, בין על-ידי האדרת שמו של מועמד מסוים וכיסוי על מחדליו ובין על-ידי הכפשת היריב שאיננו רצוי אדוני המבקר איפה אתה חי?
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. איפה הוא חי?

בישיבת ועדת החוקה בסוף המושב שננעל בשבוע שעבר עסקו בנושא שלא ניתן להגדיר אותו בתואר אחר מאשר "שיא הצביעות". ישיבת הוועדה עסקה בשאלה האם מאמרי מערכת וכרוזים המתפרסמים בעיתונות החרדית הקוראים במישרין או בעקיפין להצבעה במפלגה מסוימת, דהיינו ש"ס או יהדות התורה, נחשבים כתרומה למפלגה.
הדיון התקיים לבקשתו של ח"כ משה גפני בעקבות הערות מבקר המדינה בדוחות שהגיש לאחר הבחירות האחרונות, ולפיהן ישקול להגדיר תכנים מסוימים המתפרסמים בעיתונות הדתית כתרומה למפלגה. לא מדובר סתם באיזו הערה זניחה של מבקר המדינה אלא בזיקה ישירה לחוק מימון מפלגות הקובע תנאים מי יכול לתרום למפלגה לסיעה או רשימת מועמדים ומי לא וכמובן את גובה הסכום.
אגב, מי שיעיין בחוק מימון מפלגות יגלה חוק מעניין מאוד. החוק הזה אומנם אוסר על תאגיד לתרום למפלגה, אבל באותה נשימה החליט בסעיף 8 א' שקיבוץ שתורם בשם חברי הקיבוץ זה לא נחשב כתרומה אסורה מתאגיד. אבל למה להיות קטנוניים? נחזור לעיקר. מבקר המדינה סבור שמאמרי מערכת בעיתונות החרדית הם תרומה אסורה למפלגות. אתה יודע מה מר לינדנשטראוס? אני בכלל לא בטוח שאתה יודע איפה אתה חי אבל אני הולך איתך. את ערוץ 2 אתה מכיר? את אמנון אברמוביץ' אתה מכיר? את התקשורת הישראלית - שמאלנית חילונית ליברלית אתה מכיר? כן זו שקוראת במשך כל השנה להצבעה בכיוון מאוד - מאוד מסוים, בין על-ידי האדרת שמו של מועמד מסוים וכיסוי על מחדליו ובין על-ידי הכפשת היריב שאיננו רצוי. אדוני המבקר איפה אתה חי?
בעיתונות החרדית כידוע לך לא מתחפשים לעיתונות אוביקטיבית, הם לא מנסים להיות כאלה. בשפה שאתה מכיר קוראים לזה שקיפות. הכל ברור וידוע. לעומת זאת התקשורת הישראלית המכנה את עצמה "כללית" אומנם מתימרת להיות כללית בעוד היא תומכת במפלגות ידועות ובקו פוליטי מוגדר וברור. ובמילים פשוטות תעמולת בחירות מזוקקת וטהורה. התחפושת הזו לעיתונות אוביקטיבית אינה אלא הונאה רבתי של האזרחים הישראלים. התהליך הזה של הטיית דעת הקהל שמאלה (במשטרים אחרים היית קורא לזה - שטיפת מוח) וניתובה למפלגות ידועות ומסוימות מאוד ולעיתים למועמדים, לא נעשית במדורי הדעות אלא ב"תחקירים" מטעם ובמדורי החדשות שכוללים פרסום ידיעות הכתובות בסגנון משתלח ומעודד שנאה וניכור המלוות בתצלומים משפילים (רמז: הם אף פעם לא קיבוצניקים או מאוניברסיטת תל אביב).
ועכשיו אני מגיע לעיקר. אם מאמרי מערכת בעיתונות החרדית הם תרומה למפלגה, הרי שמה שנעשה בתקשורת הישראלית למען המפלגות הרצויות להם, זה לא פחות מרכבת אוירית של מטוסי גאלקסי עמוסים בשטרות כסף, שנוחתים מדי יום שנה אחר שנה בנמל התעופה בן-גוריון היישר לכיסיהן של המפלגות (עוד רמז: לא לליכוד לא למפד"ל ובטח לא לש"ס ויהדות התורה).
השופט הנכבד לינדנשטראוס, אתה יודע שבימים אלה ממש מחממים רוב אמצעי התקשורת את מנועיהם ועובדים במשנה מרץ לקראת הכתרתה של ציפי לבני לראשות הממשלה, דבר שהם עוסקים בו כבר חודשים ארוכים. האם שאלת את עצמך כמה כסף זה שווה? יש לי עצה בשבילך אדוני המבקר, תרים טלפון ליועצי התקשורת של השרה ליבני ותשאל אותם כמה כסף של תעמולת בחירות הם חוסכים בעזרת כל המאמרים/ תחקירים/ תמונות/ סקרים הללו, כסף שבמפלגות החרדיות והדתיות אפילו לא חולמים עליו.

התעמולה של "הגוש השלישי"

הדיבורים על אפשרות של הסכם מדיני עם סוריה שמחירו כמובן הוא נסיגה מהגולן העלו מחדש את עניין משאל העם. אלא שהפעם עוסקים בנושא ברצינות רבה. ועדת הכנסת בשיתוף ועדת החוקה התכנסה למרתון של כמה שעות שעסק במגוון הנושאים הקשורים לכינונו של משאל עם בישראל, וכל זה בשבוע הראשון של הפגרה. הנושא הראשון שעלה לדיון הוא כמובן הכסף. מנין יבוא המימון למשאל העם מקופת המדינה? מתרומות ואם מהמדינה אז לאן, למפלגות או גושי מפלגות או שמא לגושים של ימין ושמאל שיורכבו מעמותות וגופים חוץ פרלמנטריים? ואם תרומות אז כמה ומהיכן, האם להגביל את התרומות או לא ולידי מי להעביר אותן, למפלגות או לעמותות.
היו מומחים וח"כים שטענו כי יש לתת מימון ציבורי אל המפלגות שאם לא כן יוחלש כוח המפלגות שמעמדן בציבור חלש ממילא. מולם טענו ח"כים אחרים שקיים חשש שכסף עבור משאל עם שיועבר למפלגות שיש להן גירעון אדיר בקופותיהן ישמש לצורך כיסוי הגרעונות הללו. וכך לגבי מימון מחו"ל של גורמים בעלי עניין, כמו שהגדיר אותם ח"כ יולי אדלשטיין תוך שהוא מכוון למקורות המימון של חלק מארגוני השמאל בארץ, "אני רואה בעיני רוחי מודעות גדולות של האיחוד האירופי". בדיון אפילו הועלה חשש מפני מצב שבו ח"כ שמסוכסך עם ראש הממשלה אומר לו: "תמנה אותי לשר ואם לא אני אעבור לגוש שמתנגד לך" או תיאוריו של ח"כ יצחק לוי שהתנגד למימון ישירות למפלגות, "זה יהיה פוליטיקה, כל אחד ירצה להופיע בתמונות בראיונות, הרי אין ספק שיתלווה לעניין רווח פוליטי וכל אחד ירצה לומר הנה אני השפעתי". נו, מסתבר שהח"כים כבר מכירים היטב את החבר'ה שלהם.
נחסוך מכם את הפלפולים העמוקים שהצליחו להרגיז גם את ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו שביקש להזכיר לנוכחים שמשאל העם על הגולן הוא למעשה מאבק על הבית של תושבי הגולן שנותרים חשופים מול הממשלה וכוחה האדיר. "עם כל הכבוד", אמר ח"כ רותם, "נושא חיזוק המפלגות לא עומד לנגד עיני, אם ניקח את הזכות של הגנה על הבית אל מול הזכות לחיזוק המפלגות זכות ההגנה על הבית גוברת, כ"כ מפחדים מהמבקר ושוכחים שעוקרים אנשים מבתיהם". "לא יתכן שהממשלה תחליט על מהלך ולא תאפשר מימון ציבורי", אמר ח"כ מולא. את הדיון בשאלה הזו חתם ח"כ לשעבר ואיש רמת הגולן יהודה הראל בחיוך: "אם תתגשם ההצעה להעביר את תושבי ואדי ערה לרשות הפלשתינית, לא יעלה על הדעת שעיריית אום אל פאחם לא תוכל להתנגד לכך במסגרת משאל עם ולא תוכל לקבל מימון ציבורי".
תרשו לי לומר שכל הדיון הזה במימון מפלגות, על אף חשיבותו העליונה, מתעלם באופן מוזר ותמוה ממה שכבר הזכרתי בקטע הקודם – חלקה של התקשורת הישראלית בעידוד ובדחיפה לכיוון חשיבה ולדפוסי הצבעה של שמאל חילוני ליבראלי. במקרה של משאל עם הדבר יהיה חמור פי כמה וכמה. כאן במקרה של משאל עם זה בדיוק המקרה שבו הנטיה הפוליטית תקשורתית תטה את תוצאות ההצבעה מול מחנה שהתקשורת בד"כ נגדו – כי לא מדובר בהצבעה לאנשים/מפלגות אלא לנושא ולרעיון שגם קל "למכור" אותו תקשורתית. כל זה שווה כסף. אפילו הרבה מאד כסף. וגם אם נניח לשאלת הכסף, קיימת סוגיית התעמולה נטו. כדי שהציבור יוכל להחליט הוא צריך לקבל לידיו את מלוא המידע, את כל הפרטים ובצורה שקולה ומאוזנת. די אם ניזכר בהתגייסות התקשורת בסוגיית החזרת החיילים אודי גולדווסר ואלדד רגב הי"ד.
"תחזירו אותם!" זעקו כותרות העיתונים, שלא התביישו לתת פקודות לממשלה כאילו היו מעל הרשות המבצעת וכאילו מישהו הסמיך אותם לבטא את דעתו של העם, תוך התעלמות בוטה מכל הסוגיות האחרות הקשורות בנושא, ובכך מעלה בתפקידה. אז נכון, תושבי רמת הגולן אינם חרדים או מתנחלים ואי אפשר להסית נגדם בקלות, לכן הכותרות הצפויות יהיו בנוסח "חבקו אותם!" כל יום תופענה כתבות על מדוע לא מתקדמות כהלכה העבודות של ישובם מחדש בגליל והאווירה התקשורתית תהיה בנוסח "כולנו אתכם", ו"מחיר השלום" וכיו"ב , אבל ברור היטב שכתבות עומק, תחקירים ומאמרים העוסקים בהשלכות הנסיגה ובכוונות הצד הסורי לא נמצא, ודאי לא בעמודים הראשיים. הנה כך יכשירו את הלבבות לפינוי הבלתי נמנע כביכול ויטו את תוצאות משאל העם עוד בטרם יפתח.
כאילו כדי לאמת את מחשבותיי דברה נציגת הערוץ השני, עו"ד ניבה כובשי, שאמרה כי "רק 15% צופים במשדרי התעמולה", במילים פשוטות מי שקובע ומי שמוליך את דעת הקהל זה משדרי האקטואליה, החדשות והעיתונים, שכולם יודעים לאן נוטה דעתם. אז לפני שמתחילים להתפלסף על מאיפה יבוא המימון ואיזה גושים יהיו וממה יורכבו, חשוב לתת את הדעת על הבעיה הזו של "גוש התקשורת" כמכשיר תעמולה מובהק העומד לצד גוש השמאל-מרכז וכיצד להתמודד מולה. הרי כל אמצעי המימון כאלה ואחרים הם בדיחה לעומת המנגנון הכספי האדיר ויכולת התעמולה העוצמתית של התקשורת, שמשפיעים קודם כל על מקבלי ההחלטות וחברי הכנסת שתלויים בהם וזקוקים להם.
בימים אלה ממש, ערב ט' באב, "סוגרים" עקורי גוש קטיף שלוש שנים של טלטול יאוש, עוני ומפח נפש. קמפיינים גדולים וחזקים וגם לא מעט כסף הושקעו במאמץ למנוע את העקירה, אבל גורלם נחרץ מראש. להם לא היה כל סיכוי מול הקו והטון האחיד שהשליטה העיתונות הישראלית.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  07/08/2008   |   עודכן:  08/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדוני מבקר המדינה - איפה אתה חי?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
האם אדוני שמע......
י.ש  |  7/08/08 23:03
2
מאמר מאיר עינים ונבון ביותר ל"ת
א מ רול  |  7/08/08 23:10
 
- אולי אדוני ירד מיציע המבקר
י.ש  |  8/08/08 11:10
3
מה עם תרומות שאר העיתונים ל"ת
למפלגות השמאל???  |  8/08/08 09:00
4
ניתוח מדויק
מארי אל כניס  |  8/08/08 10:51
5
הימין האימפוטנט
רחמים  |  8/08/08 11:56
6
מילים כדורבנות - יישר כח ל"ת
קורא ותיק  |  8/08/08 13:03
7
לאסור תרומות-תעמולה רק בTV
הצבי  |  1/11/08 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ופניארסקי
מאמן הכדורסל משה ופניארסקי בטור מיוחד ל"קקטוס": על הרכז החדש קרלוס ארויו עם שכר המיליונים, הזרים, הישראלים והסיכויים
עו"ד משה גולדבלט
מי שיקנה אחד מהרכבים הללו יעשה עסקה מעולה. מכונית יוקרה, יד ראשונה משופט עליון, עם קילומטרז' נמוך. משום מה נדמה לי שאני לא היחיד שחושב על כך
גורי גרוסמן
אנחנו החילונים, שהתנדבנו לוותר על אבל החורבן לטובת הדתיים, ראוי שנלמד מתורתו של ברל כצנלסון, מבכירי מנהיגיה של תנועת העבודה
אביתר בן-צדף
שר הכדורגל נסע לבייג'ין לשבועיים    לא הגיע לטקס הנפת דגל ישראל בכפר האולימפי    גם הנשיא שימון הראשון כבר נמצא בסין    עונת הנסיעות על חשבוננו - בעיצומה
ידידיה ארגמן
אתה, רלף קליין, נתת להורי את הרגעים המאושרים. את תחושת הגאווה. את השמחה הכנה והאמיתית. חבל שלא הייתי שם כדי להתרגש. חבל שאני צריך לנסות רק לדמיין את השמחה הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il