X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הבדיקות חינם במוסכים החברים באיגוד המוסכים המשתתפים במבצע
▪  ▪  ▪

במהלך מבצע "הכן רכבך לחורף" מטעם פורום ארגוני הרכב ובשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתבקשים בעלי הרכב לערוך לרכב בדיקת תקינות כוללת (בחינם) במוסכים החברים באיגוד המוסכים המשתתפים במבצע. כל רכב שעבר את הבדיקה מקבל מן המוסך את תווית המבצע הרשמית, המעידה על תקינות הרכב ומהווה אסמכתא לביצוע הבדיקה. בנוסף, בתאריכים 11.11 ועד16.11 יעמדו ניידות משרד התחבורה בעורקי תנועה ראשיים לרשות הציבור על-מנת לבצע בדיקות תקינות לצמיגים. בקרוב יוכל הציבור להתעדכן בפרטי המבצע באמצעות קמפיין שתעלה הרשות ברדיו.
במהלך חודש יולי 2012 פורסמו נתוניCECRA (הארגון האירופי לסחר ושרותי רכב) באשר לתרומת הכשל הטכני לתאונות דרכים עם נפגעים באירופה. מסקנות סקר הן כי ככל שתהיה העמקה של רמת בדיקת הרכב, הדבר יגרום לשקיפות רבה יותר של המצב המכני שלו, דבר משמעותי בעיקר כשמדובר בכלי הרכב שיש בהם סיכון. כך נגדיל את מספר כלי הרכב התקינים הנעים על הכבישים ונפחית את כמות הנפגעים בתאונות דרכים
החורף הישראלי, מצליח תמיד להפתיע את הכביש (ואת הנהגים). המרווחים הגדולים בין הגשמים גורמים לכך שהגשם הוא כמעט תמיד 'גשם ראשון', שמערבב בין שמן מנועים (שהצטבר על הכביש) לבין מים, תערובת חלקלקה ומסוכנת. כלי רכב לא תקינים, או 'כמעט תקינים', מתקשים להתמודד עם תנאים כאלה. הזנחה של מערכות בטיחותיות, כמו צמיגים, בלמים, או מגבים, יכולה להפוך גם את המכונית החדשה ביותר - למסוכנת בפוטנציה, לכן מחייב החוק משאיות, אוטובוסים, ורכב כבד בביצוע בדיקות תקינות לקראת החורף. לגבי רכב פרטי, האחריות הינה של הנהג. החוק אומנם מחייב את הנהגים לנסוע ברכב תקין כל ימות השנה, אך בתקופת החורף, הופך הנושא ליותר משמעותי לאור תנאי הכביש ומספר התאונות הגבוה בתקופה זו.
פורום ארגוני הרכב גיבש מפרט מקצועי מקיף לבדיקה אשר קיבל את אישור משרד התחבורה, והחלה פעילות הסברתית רחבת היקף לכלל העוסקים בתחום. פעילות זו הוכתרה בהצלחה ויבואני רכב רבים, מוסכים וסוכנויות, ארגוני תחבורה ואף חברות השכרה לוקחים בו חלק. אלו, יציעו ללקוחותיהם לבדוק את רכבם ולנהוג בטוח! לא כל נותני השרות בענף הרכב הסכימו לספק את הבדיקות בחינם (בעבר עלות הבדיקה עמדה על 40 ש"ח), אך למרות זאת, רבים נרשמו למבצע. זו השנה הרביעית בה המוסכים החברים באיגוד המוסכים לא גובים תשלום על הבדיקה, בשנה הקודמת הצליחו להעלות באופן משמעותי את מספר הבדיקות, אך לדברי נציגי הפורום זה לא מספיק.
לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: " הנתונים הרשמיים בישראל מצביעים על כך שרק 0.2% מסך תאונות הדרכים עם נפגעים הם תולדה של כשל טכני. זאת, כיוון שהמשטרה לא מבצעת חקירות עומק של תאונות ולכן אין בידיה נתונים מספקים. נקודת ההתייחסות שלנו כגורם המקצועי בתחום השרות והתחזוקה לרכב, מחייבת ראיה לאומית רחבה שהשיקול העיקרי בה הינו כיצד ניתן לצמצם את סיכוני הבטיחות ואת הכשלים הנובעים משימוש ברכב לא תקין ולכן גייסנו את המוסכים חברי האיגוד למבצע בו הבדיקות מתבצעות ללא תשלום, בבדיקות בשנה הקודמת 25% מהנבדקים נדרשו לתיקון כלשהו ברכבם".
לדברי רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "לנהיגה בחורף יש גם את כללי הבטיחות שלה שאחד מהם הוא לוודא כי הרכב תקין. בהתאם לכך אני מברך על המבצע החשוב ומודה לחברי איגוד המוסכים המשתתפים במבצע. אני קורא לציבור הרחב לממש את בדיקת הרכב במסגרת המבצע על-מנת שנוכל לעבור את החורף בשלום".

תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר שפיגל
גלי שעיבי
כיצד בני שישים יכולים לייצר קמפיינים סלולרים למשתמשים נורבגים ואפגניסטנים ולהתפרנס מכך, ואיך בעל בית קפה או תכשיטנית יכולים להגדיל הכנסות באמצעות הסלולר? מה המחזור הכספי של השיווק בסלולר בישראל? בכירי השיווק הסלולרי בישראל ובעולם יספקו תשובות ויחשפו הזדמנויות וכלים חדשים –בחשיפה עולמית ראשונה, כאן בישראל
עדי וילדר
תקשורת גלאי
טל שניידר ואבי בליזובסקי - זוכי פרס למצוינות בעיתונות הדיגיטלית מטעם אגודת העיתונאים ו-Google
עדנה דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il