X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עבר בראשו של נשיא גאורגיה כשהחליט להיכנס למסלול התנגשות עם הרוסים? אחת המפסידות הגדולות מהעימות בקווקז תהיה ישראל ומה היה חלקם של היועצים הביטחוניים הישראלים בהחלטה הגאורגית התמוהה?
▪  ▪  ▪

גאורגיה של הנשיא סקאשווילי פעלה בשנים האחרונות להתקבל לברית נאט"ו. בתחומה של גאורגיה עובר צינור הנפט מבקו באזרבייג'ן, על הים הכספי, לטורקיה ולים השחור המאפשר לעקוף את רוסיה. למרות מצבו העדין בצל הדוב הרוסי הצליח סקאשווילי להפריח את גאורגיה ולגבש את זהותה הלאומית.
אכן גאורגיה נמצאת במצב עדין. כוחות "שלום" רוסיים חנו, על-פי הזמנה רשמית של הנשיא הקודם אדוארד שווארנדזה, בשני חבלים פורשים: אבחזיה המוסלמית, במערב המדינה על חוף הים השחור, ואוסטיה הדרומית, המאוכלסת ברוסים במרכז צפון המדינה. הרוסים שמשטרו הפרו מערבי של סקאשווילי היה לצנינים בעיניהם רק חיכו להזדמנות להיפטר ממנו. הוא ידע זאת, המערב ידע זאת וכמובן רוסיה עצמה. אם היה לו מה ללמוד מישראל זה לא השימוש בכוח אלא כיצד לחיות עם חזון מוגשם רק בחלקו, במצבים ללא פתרון מהיר בצל אינטרסים מעצמתיים חובקי עולם.
קשה להבין מה עבר בראשו של סקאשווילי כשהחליט ביום חמישי לפני שבועיים להתנגח ישירות ברוסיה הששה אלי הזדמנות להיפרע ממנו. בכל מקרה המלחמה החלה בהפגזה גאורגית חסרת אבחנה של אלפי טילי קטיושה על בירת דרום אוסטיה צחינוולי.
ההפגזה נועדה לגרש את האוכלוסיה הרוסית וגרמה להרג חסר אבחנה של אזרחים, על-פי הרוסים כאלפיים, במציאות כנראה כמה מאות. משהגיעו הכוחות הרוסיים התנהג הצבא הגאורגי כמילצייה סוג ד' ונס על נפשו. התקשורת העולמית החופשית, האמונה אלי כתבות ענק בכל מיקרה של הרג פלשתינים חפים מפשע, מיעטה להתייחס לאירוע ומיהרה לתייג את סקאשווילי כבחור המסכן הטוב - לא כמטומטם הכפר שזרק אבן אחת לאגם שאפילו חכמי נאט"ו ויועצי ארה"ב לא יודעים כיצד למשותה חזרה. ללמדנו שהתקשורת, כמו במלחמת עירק ב 2003, מועלת בתפקידה הבסיסי לחשוף את האמת ומשתפת פעולה ברצון עם השקר כשהוא של "הטובים".

מלחמה קרה מרוככת וה'תרומה' הישראלית

כרגע דוהרים שני הגושים למלחמה קרה מרוככת. פולין חתמה על הסכם עם ארה"ב להצבת מטריית טילים נגד טילים בשטחה וסביר לנחש שהתגובה הרוסית המיידית תהיה אספקת חימוש משוכלל יותר לסוריה ולאירן. שיתוף הפעולה הצולע, אבל הקיים, בנושא הגרעין האירני והצפון קוראני, החיוני לשלום העולם בכלל ולישראל בפרט, ניכנס להקפאה עמוקה ומרוץ חימוש עולמי חדש כבר ניבט מעבר לאופק. האו"מ כבר נכנס לשיתוק חלקי שבו רוסיה וארה"ב מנטרלו אחת את רעותה וכל המדינאים שתמיד יש להם מה להגיד בזכות האיפוק, כשמדובר באיפוק של אחרים, דוהרים בעיניים פקוחות לעימות חזיתי בגלל הילד המופרע בקווקז ששכח שלהיות צודק זה מאד סובייקטיבי וממש לא מספיק.
ישראל היא אחת המפסידות הגדולות מהמלחמה בגרוזיה. אספקת נשק ושפע של קציני צה"ל לשעבר, שהתעשרו מייעוץ לצבא המגוחך של גאורגיה, סיפקו לרוסיה עילה נהדרת לחמש את סוריה מחדש ואולי גם את אירן. התמוטטות ההבנות החלקיות בין רוסיה לארה"ב בסוגיית הגרעין האירני משחקת לידי אירן ומגבירה מאד את החשש שלבסוף ובלית ברירה ישראל תצטרך לפעול נגד אירן צבאית ולבד במחיר נורא לעצמה.
אין לדעת איזו השפעה בדיוק הייתה ליועצים הישראלים בהחלטתו הנמהרת והאסונית של סקאשווילי לצאת למלחמה. בכל מקרה היועצים הישראלים פעלו בסתירה מובהקת לאינטרסים של ישראל ושיקפו את מסד הערכים האמיתי שלהם כשהיו בשרות והפליאו מכותיהם בחיזבאללה - מסד ערכים של שכירי חרב וסוחרי נשק לתפארת מדינת ישראל.

תאריך:  22/08/2008   |   עודכן:  22/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזו מלחמה נחמדה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה פובלציסט או עכו"מ..... ל"ת
י.ש  |  22/08/08 11:42
2
ארצה"ב הידיחה את גיאורגיה
אף אחד  |  22/08/08 13:54
3
אם לא שמת לב לעניין הצבאי
מרק טווין  |  22/08/08 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
תמונת הכוכבים לשבוע 22.08.08-28.08.08    השבוע, אל תוותרו על ההומור
משה ניסנבוים
גדולות ונצורות פועל הרב חיים דרוקמן מהמגזר החרדי בנושא הגיור. עמדת החרדים בנושא האומרת כי אין להכניס על-פי חוק השבות יהודים "גויים" לארץ האבות נחרצת ונכונה. האם כל אותם גרים "גויים" עולים לארץ כי עכשיו טוב?
נסים ישעיהו
אז מה היה לנו עד כאן - הייתה השכחה מכוונת שכדי להצליח בה עסקו בהכחשה של אמיתות התורה. וכעת התוצאה משתי אלה, היא החשכה בה אנחנו מתהלכים כבר שנות דור לפחות
אפרים הלפרין
אני משתדל שלא לנצל את האתר הזה לתועלתי האישית, אך הפעם אני מספר סיפור אישי כואב אשר תועלתו לכלל הציבור, לדעתי, מאד מאד גדולה
ראובן לייב
הסניף החדש של רשת "קפה קפה", בשכונת נווה אביבים בתל אביב, איכזב אותנו הן בארוחה המוגשת בו, הן בשירות הניתן לסועדיו, והן בעיצוב העלוב שלו. מסתבר שהזיכיון איננו, בהכרח, פיתרון אידיאלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il