X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השווקים הפיננסיים הטורקיים הופכים לפתע אופטימיים יותר ביחס לעתידה של טורקיה בראשות ארדואן
▪  ▪  ▪
טאיפ ארדואן

למרות איומים קודמים באמצעי התקשורת, בית המשפט לחוקה בטורקיה לא הורה על פירוק מפלגת הצדק והפיתוח ה-AKP השולטת במדינה. בעוד ש-10 מתוך 11 שופטים מצאו את המפלגה אשמה במעורבות בפעילות אנטי-חילונית, רק 6 מתוך 11 השופטים הצביעו בעד פירוק המפלגה, בנוסף, בית המשפט קבע קיצוץ של מחצית המימון הממשלתי, קרוב ל-20 מיליון דולר.
הדיון בבית המשפט היה קשור למאבק הכוחות המתמשך בין הממסד החילוני בהנהגת הצבא לבין המפלגה האיסלאמית השולטת במדינה, זו הקדנציה השנייה ברציפות. ניצחונה של המפלגה בבחירות ברשות ארדואן בתוצאה מדהימה אשתקד ובחירתו של עבדולה גול לנשיא טורקיה, הגבירו את המתיחות בין הכוחות הפוליטיים השונים במדינה. מפלגת הצדק והפיתוח שרדה את המשפט וחוזרת לשיגרה.
השווקים הפיננסיים הטורקיים הופכים לפתע אופטימיים יותר ביחס לעתידה של טורקיה בראשות ארדואן. מיד עם היוודע תוצאות הבחירות בטורקיה בחודש אוגוסט שעבר, הכריז ארדואן "אני מבטיח להמשיך בנחישות עד שנשיג את יעדנו להצטרף לאיחוד האירופי", והוסיף כי "נמשיך ברפורמות הדמוקרטיות ובפיתוח הכלכלי."
בפן הכלכלי, קשה להתעלם מהצמיחה הגבוהה ומהתוצאות החיוביות בכל הפרמטרים, שאחראית לה גם מדיניות הממשלה ברשות ארדואן, מאז נכנס לתפקידו, היקף ההשקעות הזרות הישירות (FDI) בטורקיה עלה מ-1.3 מיליארד דולר ב-2003 ל-22 מיליארד דולר ב-2007. מספר החברות הטורקיות שבהן השקיעו זרים עלה באותן שנים מ-6,700 ל-18,700.
החודש פורסם כי חברת קוקה קולה צפויה לפתוח את המטה האזורי שלה באיסטנבול. ידוע כי מיקרוסופט כבר מנהלת מטורקיה את פעילותה ב-79 מדינות, ורשימת המשקיעים הזרים שפועלים במדינה כוללת את המותגים המובילים בעולם.
שר התעשיה הטורקי, זעפר קאגליאן, התבטא בחודש שעבר בכנס משקיעים בינלאומי כי "בעשור הקרוב נראה השקעות ענק של יותר מ-100 מיליארד דולר בטורקיה... נפריט בניית אוטוסטרדות, בנקים ואת מפעל הסוכר הטורקי... היעילות הטכנולוגית והחדשנות שלנו משתפרים. היעילות עלתה בשנים האחרונות פי 4 לעומת היעילות ב-2000".
שבועיים גורליים
השבועיים האחרונים היו ללא ספק מהגורליים עבור עתיד טורקיה בכלל וראש הממשלה ארדואן ומפלגתו בפרט, אין ספק כי בהחלטה לנזוף בו ולקנוס את מפלגתו מתקציב המימון הממשלתי, יצא ראש הממשלה הנחשב לפופולרי בקרב בני עמו, בזול יחסית לתחזיות, וטוב שכך, תפקידו של ארדואן כרגע הוא להרגיע את הרוחות, להפחית שינויים חוקתיים המשנים את הסטטוס-קוו ולשלב יותר כוחות מחוץ למפלגתו למען יציבותה ושגשוגה של המדינה הזקוקה להמשך אמון השווקים.
באשר לישראל, למרות החשש מפני התחזקות האיסלאם, השילוב של המאמצים הרבים שמשקיעה ממשלה זו להצטרף לאיחוד האירופי עם קשיים רבים בדרך, יחד עם ביצועיה הטובים בתחומי ההפרטה, יציבות הכלכלה, פתיחת השווקים לתחרות, הבאת משקיעים זרים ועוד, מהווים סימן חיובי להמשך יציבותו וצמיחתו של המשק הטורקי, כל זאת, יחד עם הקרבה הגיאוגרפית אלינו, היותנו מדינות דמוקרטיות אמיתיות בודדות באזור הסובלות מבעיית הטרור, הקשרים הטובים בינינו בתחומי הביטחון, התיירות והמסחר מחזקים את הצורך להגברת שיתוף הפעולה הממשלתי והעסקי בינינו.

הכותב: מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים המקדם עסקים לחברות מישראל בטורקיה, דוקטורנט למנהל ציבורי בבר-אילן, לשעבר יועץ רה"מ שרון.
תאריך:  24/08/2008   |   עודכן:  24/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשבר חוקתי להמשך הצמיחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
shir  |  25/08/08 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
אם עמותת "אור ירוק" הורסת את כל העמותות הקדושות האחרות שרוצות לתרום משמעותית להפסקת הקטל בדרכים, וכאשר עמותה כזו עתירת כספים חוברת לממסד ומסדירה איתו את מהלכי ההתנהגות בתחום כה רציני - כולנו בצרות מוחלטות
נרי אבנרי
כמי שמשתדל לחשוב באופן רציונאלי, הדיבורים על ניסים, פלאים ואנרגיות על-חושיות, מחזקות אצלי את התחושה ש-לכל טמטום יש קליינטים. שורות אלה נכתבות בעיקר בגלל הבאז שייצר הראיון שנתן אורן זריף ל"לונדון וקירשנבאום"
מרדכי מילר
מדוע אין מחרימים את האולימפיאדה? לא עליכם הצופים תלונותי כי אם על העם היהודי ומדינתו, על המדינה האמריקנית ושאר האומות המעודדים את סין, המנהיגים הנפגשים יחדיו ולוחצים את ידי מנהיגי סין. ידיים מגואלות בדם, ידי שטנה ורשע, ידי רצח ועוולה
ד"ר אברהם בן עזרא
בפסק הדין אין ולו רמז למחדל זה של רשויות התכנון האמורות עתה לגלות מעט יעילות בעבודתן, בהליך האישור-מחדש בעקבות שגיאה אשר יש להן, לרשויות הרישוי, חלק נכבד בה
בועז מושקוביץ
מדוע מחמוד דרוויש, שמבחינה פוליטית היה ממוקם הרחק ימינה מ"כהנא חי", אומץ בחום רב על-ידי השמאל הישראלי הרדיקלי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il