X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
- כך אומר יזם האינטרנט יוסי ורדי רון חולדאי: "כדי לעודד, אנחנו דואגים לשיווק העיר בעולם כדי לעשות עסקים לצד פתיחת מתחם 'הספרייה' לסטארט-אפים, אספקת אינטרנט אלחוטי במרחב הציבורי ועוד"
▪  ▪  ▪
יוסי ורדי [צילום: שימי נכטיילר]

איך הפכה תל אביב לאחת הערים החדשניות בעולם ובכלל מה הופך עיר לכזו - זה הנושא שעמד במרכזו של הפאנל "חדשנות עירונית" בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", שהנחתה הילה אורן, מנכ"ל עיר עולם.
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הסביר כי מלבד איכות החיים ומתן שירותים בסיסיים לתושבים, נדרש גם הצטרפות של הרשות לגל. "כדי לעודד, אנחנו דואגים לשיווק העיר בעולם כדי לעשות עסקים לצד פתיחת מתחם 'הספרייה' לסטארט-אפים, אספקת אינטרנט אלחוטי במרחב הציבורי ועוד", אמר חולדאי. "אלה דברים טריוויאליים אבל משדרים שהעירייה בעד התעשיה הזאת. בנוסף, העברנו הקלות בארנונה לבתי תוכנה כדי לעודד את התעשיה בשלבים הראשונים שלה".
עוד הוסיף חולדאי כי העיר עצמה מנסה להיות מובילה בתחום הטכנולוגי בכל ההיבטים כמו מיזם אופניים, מיזם שיתוף רכבים עתידי ועוד.
ליז גאנס, עורכת בכירה ב-AllThingsD, ציינה כי "שיתוף בתחום התחבורה הוא דבר חשוב ואני יכולה להעיד על כך גם ממגוריי בסן פרנסיסקו. העיר פקוקה ומעבר ממקום אחד לשני הוא קשה במיוחד. לכן, מיזמים כמו שיתוף אופניים או רכבים זה משהו שהתפתח שם וסטארט-אפים נכנסים לתחום הזה. היום יש לי יותר אופציות מאשר לפני שנתיים כשחשבתי איך אני מגיעה ממקום אחד בעיר למקום אחר".
בפאנל השתתף גם מירקו וויטפילד, מנהל פיתוח עסקי של ועידת SXSW העולמית, והסביר כיצד הפסטיבל, שמארח מדי שנה אירוע רב-משתתפים בתחום המוזיקה, הסרטים והאינטראקטיב, הפך את העיר אוסטין בטקסס לכל כך חדשנית. "מה שהתחיל לפני 27 שנים כאירוע מוזיקה באוסטין, כשאף אחד לא רצה להגיע לטקסס לראות להקות מקומיות, הפך לפסטיבל מצליח וגדול. זה התחיל מכך שהרבה אנשים מלוס אנג'לס וניו-יורק עברו לאוסטין כי השכירות מאוד נמוכה ופתאום נרשמה כניסה של אנשים מאוד קריאטיביים. בנוסף, הם סגרו את נמל התעופה הישן ובנו חדש, מה שמצד אחד הביא ליותר אנשים שמגיעים לשם ובמקביל את הנמל הישן הפכו לאולפני וידיאו וסרטים, מה שדחף ליותר ויותר קריאטיביות".
יזם האינטרנט הוותיק, יוסי ורדי, הסביר שהחדשנות הטכנולוגית של היום והדור הצעיר מאפשרים להם לעבור ממקום למקום, כך שלא העיר היא החדשנית אלא האנשים והסביבה. "הצעירים היום פחות מתעניינים להיות בעלי רכוש ויותר מעניין אותם נגישות - באופניים, בשכירת מכוניות לפי שעה, בהתפרצות האדירה של שימוש בשרתים מרוחקים של אמזון".
"ב-1996 כשהקמנו את ICQ היינו צריכים לקנות שרתים, היום אתם מתחבר לענן ומקבל את כל המשאבים. האנשים האלה לא רוצים להיות מחויבים וקשורים. זה נותן להם ניידות עצומה והם יכולים לעבור ממקום למקום. הם לא צריכים לסחוב קונטיינרים עם ציוד ויכולים להיות איפה שהם רוצים בעולם - בלונדון, בסיליקון ואלי או בברצלונה. זה חלק מהאופי שלהם".
ג'ף פולבר, יזם ומשקיע סדרתי, שחי בארה"ב אך מבלה רבות בישראל, אמר שלדעתו הטכנולוגיה התקדמה מאוד אבל בסופו של דבר הדגש הוא באנשים ובמקום. "ה-דנ"א של תל אביב הוא העיר והאנשים ביחד והם יוצרים קוקטייל של חדשנות שאתה לא רואה במקום אחר. יש משהו מדהים ביצירת אנרגיות כאלה וזה לא גדל אם האנשים לא לוקחים חלק בזה. זה משהו שיהיה קשה לייצר במקום אחר בעולם".

לריכוז הידיעות מוועידת ישראל לעסקים
תאריך:  09/12/2012   |   עודכן:  09/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צעירים פחות מתעניינים ברכוש ויותר בנגישות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת ישראל לעסקים (2012)
אדריאן פילוט
נגיד בנק ישראל לשעבר בוועידת ישראל לעסקים 2012: "ב-1990 ייצרה אירופה כ-29% מהתמ"ג העולמי. זה שינוי דרמטי"
הדס מגן
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, דידי לחמן מסר: "מודלים עסקיים חברתיים יכולים לספק הרבה תשובות גם על-ידי פילנתרופיים וגם על-ידי יזמים"
איציק וולף
תקף את הממשלה: בשנים האחרונות מדיניות הממשלה מחזקת את הקיצוניות והחמאס ופוגעת בכוחות המתונים    על התוכנית הכלכלית של יחימוביץ': פופוליזם שטחי ובלתי אחראי
איציק וולף
נשיא המדינה אמר כי אינו שולל על הסף הידברות עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אם זה רק יסכים להידבר    "הוא מאוד חד-צדדי, הוא חי בעידן אחר של מוות ודם"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il