X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובתה של עליזה גרשון, מנהלת ארגון "צו פיוס", לעצומה נגד הצבת קרוונים לשימוש החינוך החרדי בלב שכונת קריית יובל
▪  ▪  ▪
העיר של כולם

השבוע נשלח אי מייל בהול לתושבי ירושלים הקורא לחתום על עצומה נגד הצבת קרוונים המיועדים לשימוש החינוך החרדי, בלב השכונה המעורבת, קריית יובל. התושבים חוששים שהדבר יפגע באופי השכונה ויחבל במרקם החברתי הקיים בה.
הפנייה נפתחת במשפט: "שכונת קריית יובל בירושלים, שכונה מעורבת וסובלנית, נמצאת בסכנת השתלטות חרדית". משפט זה יוצר תחושה לא נוחה כיוון שאם שכונת קריית יובל באמת הייתה סובלנית כפי שנכתב, אולי תושביה היו מגיבים בצורה פחות מתלהמת ומתסיסה, ובוחרים בדרכים אחרות. דרכים יותר סובלניות.
מן הצד השני, נראה כי עיריית ירושלים ביצעה את המהלך מבלי שהובא לידיעת התושבים או המנהל הקהילתי, וללא כל פרסום מוקדם, דבר הנתפס כניסיון מחטף. ונדמה לי שאין ויכוח לגבי חובתה של הרשות העירונית לדאוג לכלל תושבי העיר, כל אחד על-פי צרכיו.
חבל ששני הצדדים בחרו לנהוג בכוחניות במקום במתינות. באותה מידה, ניתן היה לקיים מפגש ענייני ולחפש ביחד פתרונות יצירתיים לצרכים המשתנים של תושבי קריית יובל, שכונה החווה שינויים דמוגרפים משמעותיים בשנים האחרונות. ניסיוננו ב'צו פיוס' ומעורבותנו בפרויקטים משותפים רבים לחרדים, דתיים וחילוניים, לימד אותנו כי הדרך הנכונה לפתרון משברים וחילוקי דעות היא דרך ההידברות, ובכלל זה גם האפשרות להיעזר בכלים מקצועיים כגון גישור קהילתי.
שינויים דמוגרפיים
המקרה הזה הוא רק סימפטום לבעיות הנוצרות בעקבות השינויים הדמוגרפים המתחוללים בעיר הבירה, כאשר מצד אחד ישנו גידול מובהק במספר החרדים המעוניינים לגור בה ומנגד, מספר הולך וגדל של חילונים שעוזבים את העיר לטובת מרכז הארץ. עלינו לשאול את עצמנו מה הן הסיבות לתהליך זה ומה ניתן לעשות כדי שירושלים תישאר עיר הבירה של כולנו.
אם ברצוננו להשפיע על המציאות המשתנה, ולא להפקיר אותה לידי כוחות השוק הפועלים בה, עלינו לקבל החלטה מודעת ולפעול לשם כך באופן יזום. עלינו לגרום לכך שהרשויות, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית, יכינו תוכניות שמטרתן להשאיר אוכלוסיה צעירה לא דתית בירושלים, בין אם באמצעות מתן הטבות, בין אם ביצירת מקומות עבודה נוספים ובין אם בדרכים אחרות.
ירושלים התברכה באחת מהאוניברסיטאות הטובות והמוערכות ביותר, אשר מושכת אליה מדי שנה אלפי סטודנטים צעירים מכל הארץ. למרבה הצער, נכון להיום מעטים הסטודנטים שנשארים לחיות בירושלים לאחר סיום לימודיהם. אם אנו מעוניינים להשפיע על מציאות זו, מוטלת עלינו החובה לנקוט בצעדים שיעודדו לפחות את חלקם להישאר בה, למשל על-ידי הוספת מקומות בילוי ואירועי תרבות אטרקטיביים, יצירת מקומות עבודה מתאימים, הטבות בתחום הדיור ועוד.
ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל ועל כן מוטלת עליה המשימה הלא פשוטה להיות העיר של כולם, ללא הבדל בתפישות הפוליטיות, החברתיות והדתיות. לאף אחד אין בעלות על העיר, ולכולנו יש בעלות עליה. עלינו לפעול ביחד כדי למנוע מהקולות הקיצוניים להכתיב לנו את המציאות בירושלים.

אודות צו פיוס: צו פיוס הוקם בשנת 1996 על-ידי קרן אבי חי והחל את דרכו כמסע הסברה לאחר רצח יצחק רבין ז”ל, בתקופה של שבר עמוק בעם. התגובות למסע העידו כי רבים בחברה הישראלית רואים בפיוס ובהידברות בתוך הציבור היהודי צורך קיומי. תגובות אלה הביאו למעבר מדיבור למעשה ותוך תקופה קצרה הפך הארגון מסיסמה על שלטי חוצות לגוף שיוזם, מפיק ומעודד פעילויות בכל רחבי הארץ: עשרות תוכניות מפגש והידברות בין אנשים לאורך הקשת הדתית-חילונית; מסעות הסברה ופרסום באמצעי התקשורת; הפקות טלוויזיה ורדיו, ועוד.
תאריך:  02/09/2008   |   עודכן:  02/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיר הבירה של כולנו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ירושלים עיר בירה על הנייר בלבד
דלילה  |  2/09/08 12:16
2
מהמעשים בשטח ברור מי אלים...
תושב השכונה  |  2/09/08 16:15
3
עיר הבירה של כולנו?
דני מקרית יובל  |  2/09/08 17:18
4
ירושלים של כולנו, גם שלי
דינה מקרית יובל  |  2/09/08 20:36
5
המשפט המצוטט כלל אינו בעצומה
אסתי קירמאיר  |  3/09/08 09:28
6
אם הכותבת הייתה מבררת לפני....
מיקי אחר  |  3/09/08 09:41
7
עליזה היקרה
הדברות עם טרקטור  |  3/09/08 10:16
8
תושבת קרית יובל
טלי מאלי ירושליים  |  3/09/08 10:39
9
עד המקרה הזה השכונה קיבלה את
תושב מקומי  |  3/09/08 20:25
10
שכונה חילונית לחילוניים
שרה  |  22/09/08 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
סרובו של ניצב בר-לב לדרישות הממונים עליו הוא חריגה מכללי ההיררכיה הנדרשים כמרכיבים בכל ארגון, על-מנת לשמור על הסדר והמשמעת הנדרשים בכל חברה
דר' מוטי גולן
בתקופה פוליטית סבוכה זאת ולקראת בחירת מנהיג חדש לעם, עלינו לשאת עינינו לתנ"ך ולמצוא בו את המודל למנהיג חיובי: מלך שעבורו המילה "אחרי" היא לא רק המלצה    מלך שעליו מוטלת החובה להוביל את העם ולא להיות מובל הן מהבחינה המדינית-כלכלית והן מבחינה רוחנית
עו"ד אברהם פכטר
איך ייראה בית המשפט העליון 2009-2013 ומה יהיה הרכב השופטים העליונים    האם ימשך קו האקטיביזם השיפוטי או פסיביות משפטית ואולי הקו הישן והקלאסי של מעמד בית המשפט העליון
עו"ד עוז גדות
בימים אלו, חוזר לפתחנו האיום הקיומי וזאת הרבה יותר מתמיד, נוכח התפתחות איום הגרעין האירני ואיום הטילים של החיזבאללה בצפון. מדי דור קמים עלינו לכלותינו ואנו נלחמים באויבינו והודפים אותם, זאת בעיקר באמצעות אותו הדבק המיוחד שחיבר אותנו כל השנים – הוא אותו דבק שעל-פי תחושתי האישית אבד לנו מעט בעשור האחרון    כיצד ננצח את המלחמה הבאה?
מנחם רבוי
לניצב בר-לב אין עכשיו כל אפשרות לעבוד תחת פיקודו של רב-ניצב דודי כהן מפכ"ל המשטרה. לכן הוא צריך לעזוב עכשיו את המערכת. אולי יוכל לחזור בעתיד. היו כבר דברים מעולם. תשאלו את גבי אשכנזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il