X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת החמאס מגייסת את תומכיה בעולם הערבי במטרה לטרפד את ההצעה המצרית להציב כוחות ערביים ברצועת עזה בגלל חשש לאבד את רסן השלטון ברצועה. גם ירדן מסתייגת מאוד מההצעה המצרית והיא עשויה להגביר את התיאום עם החמאס כדי לסכלה
▪  ▪  ▪
עבדאללה. גם הוא מסתייג

הפצצה שהטיל שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ע'יט, בדבר רעיון לשגר כוחות ביטחון ערביים לרצועת עזה כדי להרגיע את המצב בה ולסייע לפיתרון המחלוקת בין ארגון הפת"ח לתנועת החמאס, מעוררת הדים רבים בעולם הערבי כשבראש מחנה המתנגדים מתייצבת תנועת החמאס.
התנועה טוענת, באמצעות דובריה השונים, כי ברצועת עזה קיימת ממשלה יציבה השולטת במצב הביטחוני ביד רמה ולכן אין שום הצדקה לדון אפילו ברעיון כזה.
ההצעה המצרית נולדה מהתסכול הרב של מצרים המארחת בימים אלה את כל נציגי הפליטים הפלשתינים בניסיון להשיג פיוס לאומי בשטחים ומתוך רצון לנצל את תקופת הרגיעה בעזה למציאת פתרון פוליטי מוסכם לפני שיתחדשו מעשי האלימות ברצועה. מצרים מעוניינת למצוא פתרון מוסכם כלשהו שיביא בהדרגה לפיוס פלשתיני פנימי, יסיים את המצור הישראלי על רצועת עזה והחשוב מכל יעקר את האפשרות של פלישה צבאית ישראלית מסיבית לרצועה וכיבושה מחדש במסגרת מעין מבצע "חומת מגן מספר שתיים".
ברשות הפלשתינית בטוחים שהסירוב התקיף והמהיר של תנועת חמאס להצעה הוא חלק ראשון בתוכנית הגדולה יותר של החמאס להביא להפסקת כהונתו של מחמוד עבאס כנשיא הפלשתיני ב-9 בינואר 2009 שהוא המועד הרשמי לתום כהונתו. אנשיו של מחמוד עבאס בטוחים שתנועת החמאס הכינה כבר את היורש מטעמה לתפקיד הנשיא וכי היא איננה מעוניינת בפיוס לאומי, להיפך הצבת כוחות ערביים ברצועה עלולה מבחינתה לחבל בהגשמת החלום של הקמת מדינה איסלאמית ברצועת עזה בשלב הראשון והשלמת השתלטות התנועה על מוסדות השלטון של העם הפלשתיני. לאחר שתנועת החמאס כבשה את הפרלמנט הפלשתיני באמצעות בחירות דמוקרטיות היא שואפת כעת להשתלט על מוסד הנשיאות המאויש על-ידי נציג בכיר של אש"ף.
תנועת החמאס גייסה לעזרתה את תנועת האם שלה, שהיא תנועת "האחים המוסלמים " במצרים. דוברי התנועה המצרים הביעו התנגדות תקיפה לרעיון של שר החוץ המצרי אבו אלע'יט, בטענה כי מדובר ברעיון שגובש על-ידי סעודיה ומצרים והמעניק יתרונות לישראל. גם תנועת "האחים המוסלמים" בירדן התגייסה לטובת החמאס וראשיה הודיעו כי התוכנית המצרית להציב כוחות ערביים ברצועה תסייע למשימה לחסל את הבעיה הפלשתינית לטובת "הקמת מולדת חלופית לפלשתינים בירדן במקום בשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה".
תנועת החמאס ממשיכה בימים אלה בגיוס תומכיה בעולם המוסלמי כדי לנסות ולסכל את היוזמה המצרית הזו בעודה באיבה. מבחינתה של ישראל יש כמה נקודות חיוביות בהצעה זו. ראשית, לישראל תהייה כתובת רשמית שעליה ניתן יהיה להטיל את האחריות למצב הביטחון ברצועה ולדרוש ממנה כי תפעל להפסקת הטרור ושנית, הצבת כוחות ערביים ברצועה תוכיח כי הפלשתינים עדיין אינם בשלים לעצמאות והקמת מדינה משלהם.
כוחות ערביים שיוצבו ברצועה יטפלו בביטחון באותן השיטות שבהן הם נוהגים במדינות ערב ובכל מקרה הצבתם ברצועה תחייב תיאום מלא עם ישראל.
רעיון המולדת החלופית
גם ארמון המלוכה הירדני מתנגד לרעיון המצרי הזה. המלך עבדאללה מעוניין בהקמת מדינה פלשתינית בגדה וברצועה בלבד מסיבה אחת פשוטה והיא הסרה, אחת ולתמיד, מסדר היום את הרעיון להקים מדינה פלשתינית בשטח ירדן, אותו הרעיון המכונה "המולדת החלופית" לפלשתינים.
לכן, להערכת פרשנים בעולם הערבי, יגביר המלך הירדני את הדיאלוג שלו עם תנועת החמאס, שהתחדש לאחרונה אחרי נתק של עשר שנים, כדי לסכל את היוזמה המצרית.
הסימנים שהצטברו עד כה מצביעים על כך שהיוזמה המצרית "מאבדת גובה" וכי יותר מדי גורמים בעולם הערבי פועלים לטרפדה. המצרים פעלו מתוך כוונות טובות כדי לנסות ולהרחיב את הרגיעה ברצועה ולייצב את המצב הפוליטי הפנימי בשטחים, אך החשש של החמאס לאבד את השלטון ברצועת עזה יביא כנראה לסיכול היוזמה הזו. כבר נאמר ש" הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות".

תאריך:  04/09/2008   |   עודכן:  04/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמה שנועדה לכישלון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ירדן מעונינת בהקמת מדינה.....
י.ש  |  4/09/08 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
האמיצים המנסים להשתמש בחירות הביטוי שלהם כדי לבקר את האיסלאם הטוטליטרי מגלים כי לא רק איומי רצח של זומבים מוסתים קמים עליהם להפחידם, אלא נורא מכך, מערכת מקיפה של צנזורה עצמית מבית שמעקרת את החברה המערבית מיכולתה להתגונן ולהגן על ערכיה
עמוס גורן
אין שום הקבלה בין מבול מרכזי השלום, רחובות השלום ושירי השלום בישראל ובין יחסם של הערבים אלינו ב-130 השנים האחרונות, ולכן אין להזדרז להשתמש כלפיהם בנוסחה "שלום עושים עם אויבים"
אדי אהרונוף
יש שיאמרו כי אין להשוות בין האיום הגרעיני האירני לבין האיום הטמון באיסלאם הקיצוני בתוככי מדינת ישראל, אבל קו הגמר של שניהם הוא אחד
ד"ר רון בריימן
המאבק הנוכחי בצמרת משטרת ישראל איננו על מהותה או על תפקודה או על המלחמה בפשיעה. המאבק הוא אישי, על קידום ועל תפקידים. כלומר, סדר העדיפויות מעוות, דבר המשפיע לרעה על ביצועי המשטרה
ד"ר יעל ישראל
בן-גוריון: 'אינני מזלזל בכתובים הגנוזים, במשנה, במדרשים ובתלמוד ובפוסקים ובפילוסופיה היהודית מימי הביניים. בייחוד אני מעריך מאוד המדרשים שצפונים בהם אוצרות רוח, שירה ומוסר. אבל כל אלה לא ישוו לספרי התנ"ך'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il