X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אותם עיתונאים שקמו כנגד אולמרט, מעלים על נס, לפתע, את הצורך "ביציבות שלטונית", רחמנא ליצלן, ומבקשים, להמליך את ציפי לבני, באמצעות הליך פריימריז מפוקפק בקדימה
▪  ▪  ▪
לבני. התקשורת דוחפת

מזה כעשור נדמה כי פופוליזם חסר מעצורים של התקשורת קובע פעם אחר פעם מי שולט במדינה. קבוצה קטנה של עיתונאים מצליחה להביא לשינויים פוליטיים רדיקלים, כאילו הפכנו למדינת עולם שלישי או לרוסיה האוטוקרטית של ילצין או פוטין.
ממשלתו של בנימין נתניהו נפלה בשנת 1999, בשל הסתה תקשורתית היסטרית ובלתי פוסקת. ייתכן ונתניהו לא הצטיין בתפקידו בשנים 96-99, אולם בוודאי שלא היה ראוי לשטף תעמולת הזוועה שהתנהלה נגדו ונגד בני משפחתו. תעמולה זו הביאה להקדמת הבחירות, והתקשורת חיבקה, באופן הרמוני והיסטרי כדרכה את אהוד ברק, והעלתה אותו לשלטון. "עניינים פעוטים" כמו גיוס עשרות מיליוני שקלים באמצעות עמותות פיקטיביות צונזרו ע"י התקשורת, ולא דווחו כלל, ומיטב הנוער, הפעילים הנמרצים של מפלגת העבודה, דאגו להתמקד בקלפיות בשכונות החרדיות, כדי "למנוע זיופים", רחמנא ליצלן, בעוד הארץ טובעת באוקיינוס של מימון בחירות בלתי חוקי.
בשנה הראשונה לשלטונו, זכה ברק לתקשורת אוהדת בנוסח רוסיה של סטאלין, זאת אף-על-פי שלא הצטיין בתפקידו, ייאמר בלשון המעטה מרובה, והיה גרוע מקודמו. משהתמוטטו שיחות קמפ דיוויד, ופרצה האינתיפדה השנייה, התחילה סוף סוף התקשורת לבקרו, באיחור רב, תוך שהיא מגלה הבנה למהלכים חסרי האחריות כגון הוויתורים מרחיקי הלכת בשיחות טאבה, כולל בשאלת זכות השיבה, מהלכים שנזקם עוד ממתין לנו בעתיד.
בבחירות 2003, התאגדה התקשורת סביב ההיסטריה האנטי חרדית, ואף הגזענית, והעלה את "שינוי" ל-15 מנדטים. לאחר הבחירות, "איתרגה" התקשורת את שרון, כלשון אמנון אברמוביץ', בכדי לאפשר את ביצוע ההינתקות. כל מהלכיו השנויים במחלוקת של שרון, באשר לביצוע ההינתקות (ללא קשר לתמיכה או להסתייגות מההינתקות עצמה), כגון העובדה שהתוכנית נגדה את מצע הבחירות שלו, שמפקד חברי הליכוד החליט נגד ההינתקות, הועלמו. קולות כשל פרופ' רות גביזון, שקראו בנסיבות שנוצרו לקיים בחירות חדשות או משאל עם, הושתקו, והתקשורת המשיכה לשאת את שרון על כפיים ללא "ביקורת מיותרת".
לאחר הטרגדיה שפקדה את שרון, לאחר שהקים את קדימה, סגרה התקשורת שורות סביב יורשו אהוד אולמרט, והמליכה אותו כראש הממשלה הבא, כפי שנהגה במקרים קודמים. התוצאה לא אחרה לבוא, וקדימה זכתה, אומנם בדוחק, בבחירות, עם 29 מנדטים.
במשך תקופה זכה גם אולמרט לתקשורת אוהדת, ואף מתרפסת, עד שבסופו של דבר, מסכת השמועות בנוגע לשחיתויות, והחלטה אומללה של ראשי הפרקליטות לגביית עדות על-אתר של מר טלנסקי, הביאו להדחת ראש ממשלה בישראל ללא כתב אישום - בניגוד לחוק יסוד הממשלה, המחייב פיטורי ראש ממשלה רק לאחר פס"ד סופי בעניינו.
פריימריז מפוקפק
עתה, כל אותם עיתונאים שקמו כנגד אולמרט, מעלים על נס, לפתע, את הצורך "ביציבות שלטונית", רחמנא ליצלן, ומבקשים, להמליך את ציפי לבני, באמצעות הליך פריימריז מפוקפק בקדימה.
לכל אלו יש לומר בשפה ברורה - קדימה איננה מפלגת שלטון. היא הוקמה על-ידי אדם, שבאופן טרגי, איננו מתפקד יותר, זכתה בבחירות בשל תהילתו של מייסדה, שהיה בסוף כהונתו אחד מראשי הממשלה האהודים ביותר, ואין למהלכים המתרקמים דבר עם דמוקרטיה.
אין הדבר דומה כלל להחלפתו של אשכול ז"ל, לאחר פטירתו בשנת 69' על-ידי גולדה מאיר ז"ל בתקופה בה המערך (מפא"י ואחדות העבודה ללא מפ"ם) זכה ב-1965 ב-45 מנדטים. או בהחלפתה של גולדה מאיר ז"ל, לאחר התפטרותה, על-ידי רבין ז"ל בשנת 1974, לאחר בחירות 1973 בהן זכה המערך (כולל מפ"ם) ב-51 מנדטים. או בהחלפתו של בגין ז"ל, לאחר התפטרותו, על-ידי שמיר יבדל"א, לאחר שהליכוד זכה בבחירות האחרונות ב-48 מנדטים.
אף-על-פי שבאופן פורמאלי בדמוקרטיה אלקטוראלית, האלקטורים, חברי הכנסת, נבחרים ל-4 שנים, אין לקדימה, מבחינה ציבורית ו/או מוסרית, מנדט, בנסיבות שנוצרו. מדובר במפלגה חדשה, שהתפקדו לה 70,000 מתפקדים שאין לדעת כלל מי הם, במה שעו"ד אלדד יניב קרא לו, בעניין אחר, "מפקד ארגזים". לפתע, כל מי שקראו ופעלו נמרצות להדחתו של אולמרט, באופן המפוקפק שבו הדבר נעשה, מבקשים, בעזרת התקשורת, להימנע, בכל מחיר, מבחירות חדשות, על-מנת להמשיך לשבת על כסאותיהם עוד כשנתיים.
מי שסבור שהפרימריז בקדימה והעברת השלטון במפלגה בת 29 מנדטים הינם "דמוקרטיה", המזכירה במשהו חילופי שלטון קודמים במדינת ישראל כמפורט לעיל, טועה ומטעה. הנסיבות שנוצרו מחייבות הליכה לבחירת מוקדמות במועד מוסכם גם אם תוצאותיהן לא תהיינה מקובלות על העיתונאים. ייתכן שה"קומבינה" של התקשורת תצליח להמליך את מי שחפצה ביקרה, אולם הדבר עומד בניגוד לעקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה ובניגוד לחובת היציבות השלטונית.
בשולי הדברים כמובן, אין זה תפקידה של התקשורת במדינה דמוקרטית להתגייס לטובת מועמד כזה או אחר באופן המופקר והמשחית שהתבצעו הדברים בעשור האחרון, מה עוד שהדבר מתבצע על-ידי הצדקנים והמתחסדים למיניהם, שכל כך דואגים להתריע בימים כתיקונם על "ירידת קרנה של הדמוקרטיה הישראלית".

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומבינה "דמוקרטית"
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו וצנזור התגובות ב YET
כנסו 333  |  7/09/08 13:01
2
ישראל אינה מדינה דמוקרטית, ל"ת
היא מדינת חוק!  |  7/09/08 13:40
3
לא תקשורת!"חברים" בגדו בנתניהו
תורה&עבודה  |  7/09/08 13:44
 
- אולי תפרט קצת,מה גרם להתפטרותו
שרה.א  |  7/09/08 15:08
 
- החתרנות של איציק מרדכי הכריעה!
תורה&עבודה  |  7/09/08 17:26
 
- תודה. יש לי בעיה עם כל העריקים
שרה.א  |  7/09/08 20:36
 
- האם את הכרת את הנפשות הפועלות?
תורה&עבודה  |  9/09/08 15:01
4
לא בחינם התפקדו לליבני שרת חוץ
נחרד מהנורמות הפס  |  7/09/08 14:22
5
לא מפתיע שהתקשורת שמאלנית .
ישמעאל  |  7/09/08 14:36
6
לפודל של ביבי .
אורית א  |  7/09/08 14:40
 
- כל ילד יודע על רדיפת התקשורת
חלק אף הודו בכך  |  7/09/08 20:01
 
- לפודל של ביבי .
אורית א  |  7/09/08 21:07
 
- תגיד, מתי אתה אורית א. ומתי
אתה א.פובליציסט  |  8/09/08 03:43
7
יהיו בחירות מוקדמות
ד.ה  |  7/09/08 17:56
8
איזה ערך יש לבחירות כלליות ?
ע. סובול  |  7/09/08 18:49
 
- יהיה שיהיה-יש להשאיר את פרידמן
א מ רול  |  7/09/08 19:57
 
- מגיני הדמוקרטיה, עלק...
ע. סובול  |  7/09/08 22:01
 
- גלוי נאות.....
י.ש  |  8/09/08 12:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דבורי גתי-יוסף
למי אסור לאכול שיירי עוף? מי מסתדר עם אצות? מי עלול לסבול מסכיזופרניה? ולמי כדאי לשתות כוס מים ולהירגע?
רון גורדון
אם ישראל טובה משוויץ - מדוע הנבחרת לא באה לנצח; אם היא אנדרדוג - שתשנה, תפתיע, תעקוץ. כל הטעויות הלא מחויבות של המאמן
ראובן לייב
בירת חבל האלזס הצרפתי מצטיינת במעדנים קולינריים ייחודיים: מה"פואה-גרא", דרך ה"שוקרוט" ועד ל"גוגלהוף". ולא שכחנו את יין הריזלינג המשובח
איתמר לוין
מי שמציע את "החוק הצרפתי" לעיכוב חקירות נגד ראש ממשלה, מתעלם הן מההיגיון והן מהעובדות
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
הציבור הרחב כבר החכים. הוא אינו "קונה" בכל מחיר בכל מצב את חוות הדעת הפסיכיאטריות למרות הלהט האונגלי שבו מתנפלים עליה עורכי דין ומומחים בתחום בריאות הנפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il