X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשך כל ימי הנופש התבוננתי באנשים והתרגשותי גאתה, יותר מדי פעמים הדמעות איימו לפרוץ ללא שליטה. כאן ראיתי את הנתינה האמיתית, את השמחה האמיתית, את האהבה. הורים שמטפלים במסירות אין קץ בבן המוגבל, ילדים עוזרים להוריהם, בני זוג שתומכים באהבה בבני זוגם שלא שפר עליהם מזלם ועכשיו הם מוגבלים, אך לעומת זאת התמזל מזלם והם חווים נאמנות, מסירות ואהבת בני זוגם
▪  ▪  ▪

סוף אוגוסט, יום ראשון בבוקר, החופש הגדול על סף סיום, רוב המדינה עסוקה בתחילת שנת הלימודים החדשה. אבל אנחנו, אני ושלושה ילדים בוגרים, בדרך לאילת, בדרכנו לנופש שארגנו פעילי "ארגון נכי ישראל" לחברי הארגון, במלון אסטל וויליג'.
כמו כל חופשה מאורגנת, ציפיתי גם הפעם לאי סדר ברישום (צ'ק אין) למלון, אך כאן ציפתה לנו הפתעה ראשונה, הפתעה טובה, היה מסודר ומאורגן למופת, רוב החדרים היו מוכנים, וגם אם היו חריקות כאלה או אחרות, הן נפתרו ברוח טובה ולשביעות רצון כולם.
כפי שמבינים מהפתיח, הנופשים, חלקם הגדול מרותק לכיסאות גלגלים, כל אחד עם מוגבלותו אך כולם כאחד באו ליהנות, לשמוח, ולהפיק את המרב מהנופש. לבושים במיטב מחלצותיהם, מטופחים ומחייכים. פגישות נרגשות בשטח הלובי, הזדמנות טובה לפגישות של חברים מכל קצוות הארץ והפעם לא בהפגנות.
במשך כל ימי הנופש התבוננתי באנשים והתרגשותי גאתה, יותר מדי פעמים הדמעות איימו לפרוץ ללא שליטה. כאן ראיתי את הנתינה האמיתית, את השמחה האמיתית, את האהבה. הורים שמטפלים במסירות אין קץ בבן המוגבל, ילדים עוזרים להוריהם, בני זוג שתומכים באהבה בבני זוגם שלא שפר עליהם מזלם ועכשיו הם מוגבלים, אך לעומת זאת התמזל מזלם והם חווים נאמנות, מסירות ואהבת בני זוגם.
נשים מטופחות ויפות, ממבט ראשון קשה להבין מה הן עושות על כיסא גלגלים. גברים שנעים בזריזות בכיסאות הגלגלים שלהם, מנסים להספיק לעשות עוד דבר או שניים, להוכיח שהם יכולים, לא מאפשרים למוגבלות להגביל אותם. תינוקות מוסעים על ברכי הורה או סב, ונהנים מהמצב. ילדות מקסימות שמבקשות מהסבא שלהן להיכנס איתן לבריכה, והוא אינו מהסס, יורד מכיסא הגלגלים הישר לזרועות נכדותיו הצוהלות, אז מה אם הוא נכה, הוא בראש ובראשונה סבא, והוא ימלא את תפקידו נאמנה.
ערב ירד על אילת ובלובי המלון מרגישים בתכונה, התרגשות סמויה עוברת בין הנוכחים, כסאות גלגלים מפלסים דרכם בזריזות ובזהירות בין הנוכחים, כולם מחכים להופעה, יש זמרת וכולם רוצים להשתתף, הם משתתפים ומכל הלב.
השירה זורמת וממלאת בחום פנימי את הנשמה, ריקודים ספונטניים, לא נכנעים, גם אם הגוף אינו מתפקד על-פי הקצב זה ממש לא חשוב, גם אם מזייפים בשירה זה לא חשוב, כאן לא שופטים איש, כאן הכול בסדר, יש סבלנות וסובלנות. שיר רומנטי מתנגן ברקע, הזמרת מעודדת לרקוד, ומקדישה את שיר האהבה לזוז שהחל לרקוד, אישה מקסימה הזמינה את בן זוגה לרקוד, הוא קם בקושי רב מכיסא הגלגלים, ניתמך ונעזר בזוגתו האוהבת, שום דבר לא יעמוד בפניהם, בפני האהבה, הם רוקדים, מתגברים על הקשיים, מותירים הרבה עיניים דומעות בקהל, וזוכים למחיאות כפיים ספונטניות.
אהבת אמת
אני זכיתי, זכיתי לראות אהבת אמת, מסירות וקבלה, שמחה ואושר, כך לכל אורך הנופש. זכיתי לראות כיצד ניתן להתגבר על נכות, להתמודד, לשלב אהבה מסירות ומוגבלות, להרמוניה של אפשרויות. קיבלתי שיעור חשוב כיצד מתמודדים עם מוגבלויות שונות בלי להוריד את החיוך מהפנים, בלי להזניח את ההופעה החיצונית, בלי להחצין מסכנות.
התפעלתי מארגון האירוע, על הכול חשבו המארגנים, ביום הראשון חבילת ממתקים חיכתה בכל חדר, ערב טברנה יוונית זכה לתוספת אטרקטיבית, בר משקאות חופשי לשדרוג מצב הרוח, אטרקציות מקומיות הוצעו לחברים במחירים זולים במיוחד, ואפילו חנות "דיוטי ספורט" נרתמה לטובת האירוע והעניקה הנחות משמעותיות ביותר לחברי הקבוצה.
מילה טובה לצוות המלון, במשך חיי ביקרתי בבתי מלון רבים אבל לא זכור לי צוות כזה מסור, כל הצוות, החל מהקבלה, דרך יחידת המשק, אנשי הבר, המציל, וצוות חדר האוכל, כולם עשו מאמצים כבירים להנעים את שהותם של האורחים, אני יודע שזה ממש לא קל ולא פשוט להתמודד עם צרכי אורחים בבית מלון, על אחת כמה וכמה עם כל כך הרבה מוגבלויות וצרכים מיוחדים. צוות חדר האוכל עזר בכל בעיה, בהגשת האוכל, בהמלצות ובכל בקשה, בסבלנות ובסובלנות. מנהל המשמרת עבר כל ערב בין השולחנות לוודא שהכול כשורה וכולם היו מרוצים.
גם לאורחים אני חייב מילה טובה, אנחנו רגילים לראות בבתי המלון את הישראלי המכוער שמעמיס על הצלחות מכל טוב והרבה מדיי, כל טוב שלאחר מכן ניזרק לאשפה בבושת פנים. כאן ראיתי התנהגות אחרת, האוכל הטעים נערם בצלחות בהגיון, כמעט ולא נשארו על השולחנות צלחות עמוסות אוכל ללא שימוש, ואותי זה הרשים.
לסיום, אני רוצה להודות לפעילי "ארגון נכי ישראל" שרובם ככולם מתנדבים, על ששיתפו אותי בנופש זה, על החוויות הרבות שעברתי בזכותם ובזכות כל המשתתפים.
חברים/ות יקרים/ות יישר כוח, אתם ארץ ישראל היפה.

תאריך:  09/09/2008   |   עודכן:  09/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ספורטאי נכה הוא גיבור - כיוון שהתגבר על פגיעתו    ארון המדליות האולימפיות של השחיינית הנכה קרן ליבוביץ' גדול מזה של הנבחרות האולימפיות של ישראל לדורותיה - למרות שהתמיכה בה קטנה
בעז העצני
לאן נעלמה הקשיחות של השופטת פרוקצ'ה ששלחה נערה בת 12 למעצר עד תום ההליכים? איפה ניסו שחם? האם הוא יישאר יום אחד במשטרה אם יקלל את האנרכיסטים? איפה שי ניצן שיכריז על החוגים המסוכנים הללו כ"מכת מדינה" כפי שעשה לימין? לאן נעלמה ההקפדה המוטרפת של הפרקליטות כלפי הנוער הכתום?
גורי גרוסמן
"נחום ברנע, הוא עיתונאי שכמעט כל כתב צעיר נושא אליו עיניים", מנמקים השופטים שהעניקו לו את פרס ישראל בתקשורת. כנראה שברנע אינו משכיל להבין את כובד האחריות שהטילו על כתפיו נותני הפרס, עליו לרסן את מקלדתו ולהימנע מלעשות דה-לגיטימציה מבישה לעובד ציבור אמיץ שלא חשש להחשיד את ראש הממשלה במעשי שחיתות
עו"ד משה גולדבלט
הגיע הזמן לבטל את השלטון המקומי הנבחר. אין בו צורך. האנשים הנבחרים במסגרתו הם לרוב חסרי הכשרה מקצועית בניהול ובשל שיטת הבחירות הם מועדים להתפתות לניהול לא תקין ובמקרים רבים אפילו מושחת
עו"ד יוסי דר
ממש לא ייאמן: שופטי בית המשפט העליון דנים לאורך ולרוחב בהפקדות בחשבון הבנק של דרעי, אך נמנעים, בעקביות, מלדון בשאלה המתבקשת אם - נוכח העובדה שדרעי הפקיד הכספים בחשבונו הגלוי והידוע - אכן קיננה בו מחשבה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il