X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציבור בישראל מותקף בלוחמה פסיכולוגית מבפנים ומבחוץ. כלפי פנים, ע"י התקשורת הישראלית ומבחוץ - ע"י ארגוני הטרור כחלק מאסטרטגיית לחימה המתוכננת היטב
▪  ▪  ▪
נסראללה. הצליח להשתלט

איך אנחנו נראים בעיני חיזבאללה והחמאס? כיצד מבינים אותנו האירנים? לעניות דעתי, הם קוראים אותנו כמו ספר פתוח. רואים אותנו כעם היסטרי ובכיין. עם נהנתן שבטעות 'נפל' למזרח התיכון. אומה קצרת רוח שרוצה הכל 'עכשיו', ומוכנה לשלם מחירים עצומים כדי לקנות מעט שקט.
ובהתאמה לחוסר היכולת של העם לדחות סיפוקים, ממשלת ישראל במקום להיות בתפקיד האב האחראי, הדואג לעתיד משפחתו, הפכה להיות צופה במשחק הכדורגל השכונתי. מי שצועק - מקבל. מי שדוחף - מתחשבים בו. 'ארבע אימהות' בוכות וממשלת ישראל בורחת מלבנון. משפחות השבויים זועקות, והממשלה 'הולכת' על עסקה עם נאסראללה.
הציבור בישראל מותקף בלוחמה פסיכולוגית מבפנים ומבחוץ. כלפי פנים, ע"י התקשורת הישראלית ומבחוץ - ע"י ארגוני הטרור כחלק מאסטרטגיית לחימה המתוכננת היטב. לוחמה פסיכולוגית בהגדרתה נועדה "לפגוע ישירות ברוחו של האויב, ולהוריד את הביטחון והמוראל בקרב הכוחות הלוחמים שלו ובקרב העורף האזרחי והלוגיסטי שלו".
כיום אנו מקבלים מנות גדושות של מועקה נפשית, הנוצרת בשיתוף פעולה פורה של התקשורת עם המקורות הערביים. בשעות שידור אין סופיות, אנו נחשפים למידע שקרי ומגמתי, שמקורו בארגוני הטרור וכלי התקשורת הערביים. מחבלים רעולי פנים מאיימים על אזרחי ישראל, ומיד הם פותחים את מהדורת החדשות. החיזבאללה מצלם את התקפותיו על כוחותנו, והתמונות עולות בכל אתרי האינטרנט. אנחנו מדווחים, מצטטים ומקרינים צילומים שכל ייעודם לפגוע במדינת ישראל וביצירת 'בליץ' רגשי על אזרחי המדינה.
חסן נסראללה הבין באירוע החטיפה ובמהלך מלחמת לבנון השנייה שתושבי ישראל מצפים לראות דווקא את דמותו האמינה על המסך. הוא הצליח להשתלט על עיצוב הפסיכולוגיה הלאומית ולהציג את ראשי המדינה כחבורת פוליטיקאים קטנים שאינה דוברת אמת.
הוגה הדעות הצבאי, קארל פון-קלאוזביץ, אמר: "החשיבות לדיכוי רוח הלחימה של היריב, אינה נופלת מהרג ממשי של חייליו", וכך אויבינו פועלים. הם יוצרים שטיפת מוח ולחץ נפשי על תושבי הדרום, מערערים את הביטחון העצמי ויוצרים הפחדה רצופה המגיעה הישר מעזה וביירות אל הטלוויזיה שלך בסלון, באדיבות רשות השידור וערוץ 2. באמצעות הלחץ התקשורתי והעיסוק האובססיבי, עולה המחיר של כל עסקת שבויים ושל כל מו"מ מדיני. מדי יום מתראיינים אנשי ציבור שמזמינים עלינו לחץ מדיני שמחיר מופקר בסופו, "כולם הרי יודעים מה הוא מחיר..." (בעבור החזרת החטופים ובעבור שלום עם סוריה). אויבנו שומעים ומשפשפים ידיים בסיפוק.
נרדמו בשמירה
ההסברה הישראלית נרדמה בשמירה. אין הסברה ואין לוחמה פסיכולוגית נגד העולם הערבי. אנו מוצאים את עצמנו מגיבים, מתנצלים ומתפתלים. איפה יחידת הל.פ. שלנו? איפה הצנזורה כשצריך אותה? איפה האחריות הלאומית של עורכי העיתונים והחדשות? לפי דעתי, צריך להימנע משידור סרטי החיזבאללה והחמאס בהתקפותיהם על חיילנו. לא להקרין את נאומיו של נסראללה. להפסיק את צילומן של הלוויות צבאיות, שמערכות העיתונים מתחרות ביניהן על הקלוז-אפ הטוב ביותר של חיילים בוכים או של קריאות שבר של קרובי משפחה.
במקביל יש להתחיל בכתישה מנטאלית של תושבי עזה ודרום לבנון. לצלם ולהפיץ חיסולים ממוקדים של ראשי המחבלים, לערוך ראיונות עם טרוריסטים המנוצלים ומושפלים ע"י שולחיהם. לחשוף עובדות ופרטים אינטימיים של מנהיגיהם. לשלוח מסמכים המסכסכים בין ראשי החמולות ו'לשתול' כתבות בעיתונים ובאתרי האינטרנט הערביים. להמשיך ולחשוף את מעשי השחיתות וחייהם הראוותניים של מנהיגי הערבים. ככל שנמשיך ונפורר אותם נפשית וככל שהם יתעסקו בעצמם כך ייטב. אנחנו במלחמה, וצריך להעביר את הלחימה לשטח האויב.
התקשורת האמריקנית בעת המלחמה בעירק 'התגייסה' לסיוע לכוחות הלוחמים. האם גם התקשורת בארץ יכולה להירתם למלחמה על הבית? האם התקשורת מסוגלת לעמוד כנגד שטיפת המוח ולהפסיק לשדר תעמולה טרוריסטית? לצערי, אני מסופק.

אדמונד חסין הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות של צה"ל.
תאריך:  10/09/2008   |   עודכן:  10/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוחמה פסיכולוגית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תקשיב טוב, המצב על הפנים
vdrt454m5m,  |  10/09/08 16:16
2
פיטפוטי ביצים
מודי קמינסקי  |  10/09/08 17:02
3
חכם וצודק!שיתעוררו בארץ הזאת! ל"ת
נמאס מטוקבקיסטים   |  10/09/08 17:26
 
- אז למה כתבת טוקבק? נמאס לך ל"ת
מעצמך?? תתאבד !!  |  10/09/08 19:44
4
רמת העיתונאים - חלחלה!
איש תקשורת  |  10/09/08 23:05
5
שווה לקרוא!
NinoL  |  11/09/08 00:33
6
הפתרון ערוץ חדשות של FOX ל"ת
בישראל  |  11/09/08 01:39
7
הנצחון בסוף גם מי ישלוט בירושל
סאמי עביד עזה  |  11/09/08 03:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כתושב ירושלים והדיוט במשפטים, אני מתקומם נגד כוונתו של דרעי להציג את מועמדותו. ההתחכמות המשפטית האם דבק בו עדיין הקלון או שמא פג תוקפו במרוצת השנים? חמש שנים או שבע? הפלפול המשפטי הזה, מעורר בחילה ושאט נפש
ד"ר מוטי חיימי
גם במקרים בהם גורמי הרווחה מתרשמים כי תיתכן בעייתיות קשה בתפקודה של האם עד כדי גלישה מסוכנת מהמציאות או שיקול דעת פתולוגי במיוחד - הדבר זוכה בדרך כלל לתגובה סלחנית ומבינה מצד פקידות הסעד
הילה צפריר, רוני בלקין
האתגר המקצועי של המטפל, אם כן, הוא הסרת הכבלים מאותם מחסומים או פגיעות בעולמו הפנימי של המטופל על-מנת שיוכל לחיות בשלום עם אותם גורמים מעכבים, להתיידד איתם, לקבל אותם, להכיר אותם ולהכיר בהם
נרי אבנרי
זה לא הוגן, ואפילו מקומם, לכרוך את נתניהו עם ברק שרון ואולמרט. נכון, גם הוא כמוהם נחקר במשטרה, אבל בשונה מהם, מנקודת מבטה של התקשורת והאליטה השמאלנית, נתניהו היה ועודנו "לימון חמוץ", וכל השלושה היו "אתרוגים" יקרי ערך
עו"ד יראון פסטינגר
"המהפכה החוקתית" לא באה לידי ביטוי בביטול חוקים רבים, אלא בעיקר באמירות אידיאולוגיות ופוליטיות שאין להן אח ורע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il