ניר שרצקי, מנכ"ל חב' איתוראן מציין שבשנת 2012 הצליחה איתוראן לסכל גניבות רכב בשווי משוערך של כ-150 מיליון ש"ח ולהביא למעצר 86 חוליות גנבי רכב וזאת באמצעות פעילות יזומה של אוכפי איתוראן בשטח בשיתוף משטרת ישראל.
מחקר שוק קובע שערכה חב' איתוראן בנושא ניסיונות גניבת רכב בשנת 2012 מדרג את האזורים בהם מספר ניסיונות גניבות הרכב היו הגדולים ביותר: גוש דן – 33% , אזור השרון – 22%, השפלה – 15%, נפת ירושלים – 13%, אזור הדרום – 8%, אזור הצפון – 7%, איו"ש – 2% .
ממחקר של חב' איתוראן עולה שבשנת 2012 העיר רמאללה הייתה עיר מקלט עיקרית של גניבות רכבי היוקרה מכל הארץ, כאשר לאחר תקופה קצרה עוברים רכבים אלו אל ערי היעד המרכזיות: טולכרם ושכם. נפת חברון מרכזת בעיקר את המשאיות הגנובות.
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר בשנת 2012: רכב פרטי – 38%, רכב מסחרי – 22% , משאיות – 21%, ג'יפים 4על4 – 17%, כלי צמ"ה – 2%.
בשנת 2012 יש גידול במגמה של גניבות רכב בהן יש חשש ממשי למעורבות משתמש מורשה במטרה להונות את חברות הביטוח ולקבל את שווי הרכב על-פי המחירון. בשנת 2012 תפסו כוחות אכיפה של "חב' איתוראן" במחסומי קו התפר רכבים רבים ללא נזקי גניבה אשר היו אמורים לעבור בצורה מאושרת כביכול לשטחי הרש"פ.
מחקר שוק שערכה חב' איתוראן בנושא ניסיונות גניבת רכב בשנת 2012 בקרב כ-300,000 כלי רכב ממוגנים איתוראן קובע שהאזור בו היו מספר ניסיונות הגניבה הגדול ביותר של 2012 הוא: גוש דן- 33% מהאירועים ואחריו השרון -22% השפלה-15%, נפת ירושלים- 13%, הדרום-8%, הצפון-7%, איו"ש -2%.
מהמחקר עולה כי סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולה ביותר בשנת 2012: פרטי- 38%, מסחרי – 22%, משאית 21% , ג'יפים 4על4- 17%, כלי צמ"ה-2%.
שנת הייצור המועדפת ביותר על גנבי הרכב בשנת 2012 הם רכבים משנתון 2008 ואחריה השנתונים 2010-2011, המהווים יחדיו 39% מכלל ניסיונות הגניבה לרכבים הממוגנים באיתוראן (ממוצע של כל דגמי הרכב).
ניר שרצקי, מנכ"ל חב' איתוראן מציין שבשנת 2012 הצליחה איתוראן לסכל גניבות רכב בשווי משוערך של כ-150 מיליון ש"ח ולהביא למעצר 86 חוליות גנבי רכב וזאת באמצעות פעילות יזומה של אוכפי איתוראן בשטח בשיתוף משטרת ישראל. רכב היוקרה היקר ביותר שנתפס ע"י איתוראן הוא אאודי שנת ייצור 2012, ששוויו עולה 900,000 ש"ח אשר נגנב בפ"ת.
מבדיקה שנערכה ע"י חוליות האכיפה של חב' איתוראן עולה שהעיר רמאללה מהווה בשנים האחרונות עיר מקלט עיקרית של גניבות רכבי היוקרה מכל הארץ, כאשר לאחר תקופה קצרה הרכבים עוברים אל ערי היעד המרכזיות שהן טולכרם ושכם. נפת חברון, כמו בשנים עברו, מרכזת אליה בעיקר את המשאיות הגנובות.
מרבית הרכבים הגנובים שהגיעו לשטחי הרש"פ (יותר מ90%) עברו דרך מחסומי צה"ל על גדר ההפרדה. המחסומים הפעילים ביותר מבחינת תנועת כלי רכב גנובים היו אלה המובילים לשומרון- חוצ"ש, 109 (קלקיליה) ו-407 (טייבה).
תופעה נוספת בשנת 2012 הייתה גידול של עשרות אחוזים בגניבות רכב בהן יש חשד ממשי למעורבות משתמש מורשה (שכפול מפתח מקורי, מסירת הקוד הסודי של מערכת המיגון לגנב הרכב, העברת הרכב לשטחי הרש"פ ובסופו של תהליך דיווח כוזב למשטרה על גניבתו). בשיטה זו מבוצעות הונאות של חב' הביטוח ע"י קבלת מחיר האוטו על-פי מחירון
יצחק לוי כאשר אם בעל הרכב היה מוכר את הרכב בתנאי השוק היה מקבל מחיר נמוך באחוזים רבים ממחיר המחירון. במהלך שנת 2012 תפסה איתוראן במחסומי קו התפר רכבים רבים ללא נזקי גניבה שהיו אמורים לעבור בצורה מורשת כביכול לשטחי הרש"פ.
בימים אלו חב' איתוראן בוחנת מערכת חדשה שפותחה למטרה להתמודד עם שיטת הגניבה שבה מעורב משתמש מורשה.