X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי הגיש הצעה משופרת להסדר לבעלי האג"ח והבנקים בין היתר: יזרים 300 מיליון שקל במזומן, יקצה 10% ממניות הקבוצה במעמד החתימה, וישעבד חלק ממניות אי.די.בי פתוח
▪  ▪  ▪
דנקנר. מתגבש הסדר החוב [צילום: איל יצהר/באדיבות גלובס]

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, הגיש ביום ב' הצעת הסדר חוב משופרת לבעלי האג"ח של הקבוצה. עיקרי ההצעה: "תספורת" של 600 מיליון שקל לבעלי האג"ח והבנקים, במקביל להזרמת כ-300 מיליון שקל במזומן, הקצאת 10% ממניות הקבוצה לבעלי האג"ח, ושיעבוד של 50% ממניות החברה-הבת, אי.די.בי פתוח.
במסגרת ההצעה המשופרת, הגדיל דנקנר את היקף המזומן שיזרים במסגרת ההסדר - בהיקף של 300 מיליון שקל, תוך שהוא מציע קיצור בזמני התשלומים - וכאמור, יעניק לבעלי האג"ח והבנקים 10% ממניות אי.די.בי, במעמד החתימה, אשר שווי השוק שלהם מסתכם (כיום) בכ-60 מיליון שקל.
כלל חובותיה של אי.די.בי מסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל לבעלי האג"ח והבנקים. במסגרת ההסדר, תנפיק החברה סדרת אג"ח חדשה במקום 5 הסדרות הקיימות, בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, אשר תיפרע החל מהשנה החמישית ועד השנה ה-12 - ב-8 תשלומים שווים וריביות הולכים ועולות.
במסגרת ההסדר, תזרים אי.די.בי 180 מיליון שקל במעמד החתימה, בנוסף ל-40 מיליון שקל שכבר הוזרמו מכספו להנפקת זכויות שהתבצעה בחודש נובמבר. 120 מיליון שקל נוספים תשלם אי.די.בי לבעלי האג"ח בשני תשלומים של 60 מיליון שקל, כל אחד, כעבור שנתיים ו-4 שנים מיום חתימת ההסכם - כאשר בכל פעימה מעוניינת החברה לפרוע חובות בהיקף של 195 מיליון שקל (390 מיליון שקל בסך-הכל).
לפיכך, משקף ההסדר קיטון של 840 מיליון שקל בחוב, אשר בתוספת הזרמת האשראי (300 מיליון שקל) והקצאת המניות (כ-10% ממניות אי.די.בי, כ-60 מיליון שקל) - מסתכמת ה"תספורת" לבעלי האג"ח והבנקים בכ-480 מיליון שקל בערך.
ההצעה הקודמת של אי.די.בי, שזכתה לתגובה צוננת וכעוסה מצד המוסדיים, כללה בקשה מהנושים לפרוס את חוב האג"ח לתקופה של 5-15 שנים, בתמורה להזרמה מיידית של 180 מיליון שקל מכספי איל ההון הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין (בנוסף ל-40 מיליון שקל שכבר הוזרמו מכספו להנפקת זכויות שהתבצעה בחודש נובמבר).
החברה הציעה להחליף את האג"ח הקיימות, בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, בשלוש סדרות אג"ח חדשות באותו ערך נקוב, בהיקף של 650 מיליון שקל כל אחת, ובריביות בטווח של 2%-4%. בנוסף, אי.די.בי הציעה לתת למחזיקים "אופציית פאנטום" להשתתפות באפסייד עתידי, במידה שתתרחש עלייה דרמטית של מעל 50% בשווי המצרפי של החזקותיה העיקריות - שופרסל, סלקום, מכתשים אגן, קרדיט סוויס, נכסים ובנין וכלל ביטוח.
אי.די.בי נסחרת בשווי של 534 מיליון שקל והיא נמצאת בשליטת גנדן הולדינגס של נוחי דנקנר לצד משפחות לבנת ומנור. בקופת החברה יש כיום פחות מ-200 מיליון שקל, והיא נדרשת לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 437 מיליון שקל, כאשר המשקולת העיקרית נמצאת בחודש יוני, אז תצטרך החברה לפרוע למחזיקי אג"ח ג' ו-ה' תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-246 מיליון שקל.
אי.די.בי, בניהולו של חיים גבריאלי, הבהירה בדוחות לרבעון השלישי של 2012 כי "נוכח תשואות האג"ח אין לחברה יכולת מעשית בשלב זה למחזר את חובותיה והיא השיגה רק חלק מהמקורות הדרושים לה לפירעון חובותיה מיוני 2013 ואילך".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר מציע "תספורת" של 480 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון התיר לאדריכל שתכנן את ביתו של יזם ההיי-טק לפרסם הדמיות מחשב של הבית מבחוץ - אך הותיר על-כנו את האיסור לפרסם הדמיות של הבית מבפנים
עידן יוסף
נתניהו קובע מראש שיוגבר השוויון בנטל ויקודם דיור בר-השגה    לבני לא מוכנה לגלות אם פניה לקואליציה    יחימוביץ' קוראת ללפיד לא להצטרף לממשלת נתניהו
איציק וולף
סגן הרמטכ"ל לשעבר מגלה כי צה"ל בלם בעבר ובולם בהווה את הדרג המדיני משום שהוא מודע למגבלות הפעלת הכוח    "שיטת הסיכולים הממוקדים יעילה אך מוגבלת ואינה מעניקה תשובה לכל דבר"
עופר וולפסון
באחד העם מגיבים בחיוב לתוצאות הבחירות והבורסה רושמת עליות שערים    האנליסטים הכלכליים תמימי דעים: "על-פי התוצאות, צפויה לקום ממשלה שתוכל לעמוד חזק יותר נגד לחצים וסחטנות פוליטית המתבטאים בתקציבים רבים למטרות לא יצרניות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
6:7, 6:4, 6:7, 6:3, 3:6 לשווייצרי. היריב הבא: מארי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il