X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
20 טיפים שיגרמו לסוללת הטלפון הסלולרי שלכם להחזיק זמן רב יותר ויאריכו את פרק הזמן בין טעינה לטעינה
▪  ▪  ▪
המכשיר יכול לזלול סוללה בקלות - אבל לא חייב [צילום: AP]
"אוזניות Bluetooth כוללות משדר משלהן, ועל-מנת לתקשר איתו הטלפון נאלץ לבזבז זמן סוללה יקר. שימוש באוזנייה חוטית, שאינה כוללת משדר, יכול לעשות הבדל משמעותי"

   רשימות קודמות
  איך הפסיד ארקדי גאידמק 725 מיליון שקל בשנה אחת
  דיכטר מזהיר מ"יום כיפור" גרעיני
  הבריחה מהערים הגדולות
  משבר ב-yes הזדמנות ל-HOT
  חשד לשוחד של חברת סימנס

גם לאנשים שמשתמשים בטלפונים סלולריים פשוטים קשה לשמור עליהם טעונים במידה המספיקה ליום שלם של עבודה אינטנסיבית, קל וחומר אנשים בעלי טלפונים חכמים שמנצלים אותם למשימות כגון דוא"ל, גלישה באינטרנט, עריכת מסמכים, גישה לרשתות ארגוניות, שליחת הודעות טקסט, האזנה למוזיקה, צפייה בסרטונים, משחקי מחשב וניהול מידע אישי.
הבעיה היא שבעוד היכולות של הטלפונים החכמים התקדמו באופן דרמטי בשנים האחרונות, הסוללות לא עמדו בקצב. "טלפונים עושים היום הרבה יותר מאשר בעבר, אבל טכנולוגיות הסוללות כמעט לא התקדמה", אומר סקוט רידל, אחראי המכירות של מוצרים דיגיטליים ב-BearCom, רשת קמעונאית של ציוד אלחוטי. רידל שומע מלקוחות באופן קבוע על המלחמה הבלתי פוסקת שלהם לשמור על הטלפונים טעונים. "זו בעיה המשותפת לכולם", הוא אומר.
למרבה המזל, ישנן פעולות רבות שניתן לעשות על-מנת להגדיל באופן משמעותי את פרק הזמן בין טעינה אחת לשנייה, אם כי חשוב להבין שאף אחת מהשיטות אינה פתרון קסם. "מדובר על צירוף של הרבה דברים קטנים שעוזרים", מסביר רידל.
ביקשנו מרידל ומומחי סלולר אחרים לספק לנו צרור עצות לגבי האופן בו ניתן להאריך את חיי הסוללה של הטלפון הסלולרי. להלן התוצאות:
ראשית, נפתח עם כמה דברים בסיסיים. אתם אולי כבר מכירים את העצות הללו, אבל אם תיישמו אותן באופן קפדני, הן בהחלט יסייעו לכם בהארכת חיי הסוללה.

20 טיפים

"איזידור בוכמן, מנכ"ל Cadex Electronics מגלה: 'שיחת טלפון בשלוש לפנות בוקר צורכת פחות אנרגיה מאותה שיחה בשעה שבע בערב'"

1. מיצאו ועשו שימוש בהגדרות חיסכון האנרגיה של הטלפון
חיפוש יסודי בשלל התפריטים של הטלפון שלכם יגלה היכן ניתן לשנות את ההגדרות שמסייעות לשמור על חיי הסוללה. זכרו שההגדרות הללו מכסות מגוון רחב של אספקטים, כך שיש להניח שהן מפוזרות על פני חלקים שונים של הממשק. בטלפונים רבים כדוגמת מכשירים מבוססי חלונות מוביל או בלקברי, תפריט ה-Settings יהיה מקום הגיוני להתחיל בו את החיפוש.
בטרם מתחילים, כיוון שמסכים בוהקים צורכים יותר חשמל, כדאי להוריד את דרגת הבהירות של המסך. כמו-כן מומלץ לקצר את פרק הזמן שעובר עד שתאורת המסך נכבית באופן אוטומטי. חוסר הנעימות הכרוך במקרים הבודדים בהם המסך יכבה לכם לפני שסיימתם את הפעולה הוא מחיר נמוך בהשוואה לרווח באורך חיי הסוללה.
2. מיצאו באינטרנט טיפים ספציפיים למכשיר שלכם
לדוגמה, לאפל יש דף [קישור] המוקדש לשימור חיי הסוללה של האיי-פון דור 3. בנוסף, ישנם אתרים שאינם קשורים ליצרניות הטלפונים, המכילים עצות מועילות. הנה [קישור] אתר אחד כזה העוסק בבלקברי, ואחד נוסף [קישור] המוקדש לחלונות מובייל.
3. חברו את הטלפון שלכם לחשמל בכל הזדמנות
את סוללות הליתיום של ימינו אין שום בעיה, ואפילו מומלץ, למלא עד תום בכל הזדמנות, ולכן, חפשו שקעי חשמל בחדרי ישיבות, שדות תעופה, או כל מקום אחר בו אתם שוהים, והתחברו. מומלץ גם לטעון את הסוללה בזמן הנהיגה. מטענים לרכב המתאימים לטלפון הספציפי שלכם זמינים ישירות מיצרנית הטלפון או מהספק הסלולרי, ומטענים אוניברסאליים מבית היוצר של חברות כגון APC [קישור]/ קיימים אף הם.
4. דברו במקום לשלוח דוא"ל
חיבור סלולרי להעברת נתונים עושה שימוש בפי שתיים עד פי ארבע חשמל בהשוואה לחיבור קולי, כך על-פי איזידור בוכמן, מנכ"ל Cadex Electronics, המספקת ציוד לבדיקת סוללות. עבור תקשורת בסיסית, טלפנו והשאירו הודעה במקום לשלוח דוא"ל, מוסיף בוכמן.
ניהול תוכנה
רבים מאיתנו נשארים נאמנים למערכת הפעלה סלולרית מסוימת, וכמובן אוהבים להוסיף יישומים כאלה ואחרים שהופכים את הטלפון לשימושי ומהנה יותר. אבל גם מערכת ההפעלה וגם היישומים מרוקנים את הסוללה - לכן מומלץ לנהל אותם כך שישתמשו באופן חסכני בחשמל.
5. עדכנו את מערכת ההפעלה
"זללנית החשמל הגדולה ביותר היא מערכת ההפעלה", אומרת כריסטי לונדגרן, מנהלת המוצר במוטורולה האחראית על מכשירי ה-Q [קישור] של החברה. לדבריה, חברות התוכנה נוהגות לייעל את צריכת החשמל מגרסה לגרסה, וכן מומלץ לעדכן את מערכת ההפעלה בכל הזדמנות.
6. עשו שימוש ברינגטון פשוט
"רינגטונים מוזיקליים עושים שימוש במעבד של הטלפון, והוא בתורו צורך יותר חשמל", אומר דרק מייסטר, מחברת Geek Squad [קישור] השייכת לרשת בסט-ביי. רינגטונים פשוטים וסטנדרטיים צורכים כמות קטנה הרבה יותר של חשמל.
7. צמצמו את השימוש בדחיפה
אחד היישומים הפופולריים ביותר בטלפונים חכמים הוא מה שנקרא דוא"ל בדחיפה (push e-mail), במסגרתו הטלפון צריך לבדוק בכל פרק זמן נתון האם התקבלו הודעות חדשות. מדובר על תהליך שזולל אנרגיה, אולם ניתן לשנות את ההגדרות הרלוונטיות בצד של השרת (תצטרכו לדבר עם מחלקת ה-IT), ולעיתים קרובות גם בטלפון עצמו, כך שיבדוק הודעות רק כל עשר דקות או חצי שעה. נכון, זה מצריך שינוי תפיסתי עבור כל אותם אנשים שמורגלים בתקשורת מיידית בזמן אמת, אבל זה בהחלט משתלם במונחים של זמן סוללה.
חוץ מאשר דוא"ל בדחיפה, יישומים ושירותי אינטרנט רבים אחרים כדוגמת מסרים מיידים, כלי ניווט, ויישומי חדשות, כלכלה, מזג אוויר, מבצעים בדיקות עידכונים יזומות בכל פרק זמן נתון. "אנשים אולי לא מבינים את זה אבל יישומים שמוגדרים לבדוק עידכונים כל חמש דקות, ירוקנו להם את הסוללה", אומרת לונדגרן ממוטורולה. סיגרו את היישומים והאתרים הללו כאשר אינכם עושים בהם שימוש.
8. הפחיתו את מספר ההתראות
אתם באמת חייבים שהטלפון שלכם ירטוט בכל פעם שנכנסת הודעה? כבו התראות ויזואליות והתראות קוליות של הודעות נכנסות, או לפחות הגדירו אותן באופן סלקטיבי, למשל רק עבור הודעות מהבוס שלכם או מבן/בת הזוג.
ניהול חומרה
בימים עברו, לטלפונים סלולריים היה משדר יחיד לביצוע שיחות קוליות. כיום, מלבד משדר לביצוע שיחות קוליות ושירותי נתונים, טלפונים כוללים גם משדרי Bluetooth, Wi-Fi ולפעמים גם GPS.
9. כבו משדרים לא נחוצים
משדרים שאינם כבויים מבזבזים חשמל גם אם לא נעשה בהם שימוש באותו רגע. נסו למצוא בטלפון שלכם היכן ניתן לכבות משדרים ספציפיים. במרבית המכשירים המבוססים על חלונות מובייל למשל, לחיצה ארוכה על כפתור ה-Home פותחת תיבת שיח המאפשרת כיבוי (או הדלקה) של משדרים.
10. שימו לב לשעה
טלפונים סלולריים עובדים קשה יותר כאשר אנשים רבים ניגשים לרשת בו-זמנית. "שיחת טלפון בשלוש לפנות בוקר צורכת פחות אנרגיה מאותה שיחה בשעה שבע בערב", אומר בוכמן מ-Cadex Electronics. נכון, שלוש לפנות בוקר אינה שעה נוחה לכם או לאדם אליו אתם מתקשרים, אבל אם למשל אתם משכימי קום, שבע בבוקר עשויה להיות שעה אידיאלית להתקשר, למשל, למישהו בהונג-קונג.
11. דעו איפה אתם
בוכמן גם מסביר שמשדרים סלולריים עובדים קשה יותר באזורים בהם יש הפרעות סטטיות רבות. המשמעות היא שאתם מבזבזים פחות אנרגיה בפארק פתוח בהשוואה למרכז קניות או בית חולים - מקומות בהם יש ריבוי של מכשירים אלקטרוניים. הם גם עובדים קשה יותר ככל שהכיסוי הסלולרי פחות צפוף. אם אתם באזור עם קליטה חלשה ואתם לא מצפים לשיחות או הודעות חשובות, מומלץ לכבות כליל את המשדרים.
12. אין סיבה למהר
שימוש בשירותי דור שלישי כגון HSPA או EV-DO מצריך יותר אנרגיה בהשוואה לשירותים ישנים ואיטיים יותר של דור 2.5 כמו EDGE אן 1xRTT. לא כל היישומים צריכים מהירות גבוהה, ורוב הסיכויים שלא ממש תבחינו בהבדלי מהירות משמעותיים בין דור 2.5 ל-3 כאשר תבדקו דוא"ל, למשל. חלק מהטלפונים, כגון ה-iPhone 3G של אפל, מאפשרים לעבור לתקשורת איטית יותר על-מנת לצמצם את צריכת החשמל. בדקו האם גם למכשיר שלכם יש את האפשרות הזו, ואם כן, עשו בה שימוש כאשר ניתן.
13. וותרו על אוזנייה אלחוטית
אוזניות Bluetooth כוללות משדר משלהן, ועל-מנת לתקשר איתו הטלפון נאלץ לבזבז זמן סוללה יקר. שימוש באוזנייה חוטית, שאינה כוללת משדר, יכול לעשות הבדל משמעותי. אולי לא תיראו כל כך מגניבים, אבל מייסטר מבסט-ביי מצביע על יתרון נוסף: "הרבה אנשים חושבים שאיכות האודיו גם היא טובה יותר באוזנייה שאינה אלחוטית".
14. כיבוי אוטומטי
ישנם מכשירים, כמו למשל הבלקברי, שמאפשרים כיבוי אוטומטי של הטלפון בשעות מסוימות. "המכשיר מכבה באופן אוטומטי את הטלפון, נגיד, בשעה 11 בלילה, ומדליק אותו חזרה ב-7 בבוקר", אומר אנדרו בוקינג, מנהל מוצר בחברת RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי.
טיפול נכון בסוללה
בוכמן מציין שכמה וכמה תפיסות מיושנות ושגויות עדיין נפוצות בכל מה שקשור לטיפול נכון בסוללה. "במקרה של סוללות הניקל-קדמיום הישנות, ההמלצה הייתה לתת להן מדי כמה ימים להתרוקן לחלוטין, ורק אז למלא אותן", הוא אומר. אבל זה לא המצב כיום עם סוללות הליתיום. לחילופין, בוכמן מפרט מספר טיפים שיכולים בכל זאת לסייע להארכת חיי הסוללה.
15. הטעינו מוקדם ככל הניתן
נסו לא לתת לסוללה להתרוקן יותר מדי לפני שאתם מטעינים אותה, מייעץ בוכמן. "הסוללה תאריך ימים יותר אם תטענו אותה כאשר נותרו בה 60 ולא 20 אחוז". עם זאת, בוכמן מדגיש סייג אחד לכלל זה: פעם בכמה חודשים, רוקנו את הסוללה שלכם באופן מוחלט (כלומר עשו שימוש בטלפון עד שהסוללה מתרוקנת לגמרי), ורק אז הטעינו אותה מחדש. פעולה זה אומנם לא תאריך את חיי הסוללה עצמה, אבל היא תגרום לאתחול של התוכנה המותקנת בטלפון והאחראית על הצגת מצב הטעינה כך שהקריאות שלה תהיינה מדויקות יותר. "תחשבו על זה כעל סוג של תחזוקת בית דיגיטלית", אומר בוכמן.
16. הימנעו מחימום
אל תשאירו את הטלפון הסלולרי שלכם במקומות חמים. לדברי בוכמן, מצב כזה מפחית את יכולתה של הסוללה להחזיק את המטען החשמלי.
השקעה של כסף
אם כל הפתרונות האחרים לא עובדים, תמיד אפשר להוציא קצת כסף. הנה כמה דוגמאות:
17. סוללה רזרבית
אם באופן קבוע אתם מנצלים את הסוללה של הטלפון הנייד שלכם עד תום, קנו סוללה נוספת ושאו אותה אתכם לכל מקום. בדיקה מהירה באינטרנט מגלה שסוללות כאלה עולות בדרך כלל בין 50 ל-150 ש"ח, תלוי בדגם המכשיר.
18. החליפו לסוללה חזקה יותר
סוללות מחוזקות (extended-life batteries) נמכרות בדרך כלל על-ידי המפעילים הסלולריים וחברות הטלפונים. מדובר על סוללות גדולות מעט יותר מהסטנדרט שעלולות לגרום לטלפון החטוב שלכם להיראות קצת מגושם וכבד. עם זאת, הן מחזיקות יותר זמן וחוסכות את הצורך לשאת סוללה רזרבית. מחירן של הסוללות הללו אינו גבוה בדרך כלל ממחיר סוללה רגילה, והן אמורות להחזיק בין 25 ל-50 אחוז יותר זמן.
שימו לב ששני הטיפים האחרונים לא רלוונטיים לאיי-פון של אפל, שאינו כולל סוללה הניתנת לפירוק והחלפה באופן עצמאי.
19. קחו אתכם מטען נייד
ישנם לא מעט חידושים בתחום זה של מוצרים. ה-Medis 24-7 Power Pack [קישור] לדוגמה עושה שימוש בטכנולוגיה של תאי דלק על-מנת להטעין את הסוללה שלכם, ואילו Solio [קישור] מציעה מגוון רחב של מטענים סולאריים שעולים בין 80 ל-170 דולר. ספקי כוח ניידים שעושים שימוש בטכנולוגיות מסורתיות יותר, כגון EnergyPORT [קישור] של Big Wave Power, קיימים גם הם. מטענים מסוג זה יכולים לספק לטלפון שלכם בין שלוש ל-30 שעות שיחה, ולכן חשוב לקרוא היטב את האותיות הקטנות לפני שאתם בוחרים את זה שמתאים לכם.
20. קנו ספק כוח לשעת חירום
כמוצא אחרון, ניתן לרכוש ספקי כוח לשעת חירום מבית היוצר של חברות כגון Cellboost [קישור] ו-Turbo Charge [קישור]. הם קלים וזולים יותר בהשוואה למטענים רגילים, אך מסוגלים לספק פחות חשמל. המטרה שלהם היא אחת - לתת לכם את אותן דקות יקרות בדיוק ברגעים שהסוללה נגמרת. ספקי כוח חד פעמיים כמו אלה של Cellboost עולים כעשרה דולרים, בעוד המכשיר של Turbo Charge יקר מעט יותר כיוון שניתן לעשות בו שימוש רב פעמי, זאת על-ידי החלפת סוללות ה-AA המפעילות אותו. כמובן שאם תפעלו על-פי כל העצות ברשימה לעיל, רוב הסיכויים שלא תצטרכו מטען לשעת חירום.

תאריך:  18/09/2008   |   עודכן:  19/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תגרמו לסלולרי שלכם לעבוד זמן רב יותר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד טיפ:הימנע משיחות בסלולרי.
מאיריקו  |  19/09/08 00:15
2
רק SMS, להבדיל מ(GPRS(DATA
SMS  |  19/09/08 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
התקשורת נכשלה, כרגיל, והמדינה תשלם על חוסר אחריותה    ההר, כרגיל, הוליד עכבר: לבני ניצחה ברוב של כאחוז אחד בלבד - 431 קולות - אחרי גניבת הצבעה בסיוע השופט דן ארבל    לא-כלום עם הרבה רעש. חכמינו המציאו על כך פתגם: "אצטרא בלגינא קיש-קיש קריא"    בינתיים הדפים בספרי הישגיה ריקים    לבני היא חומץ בן יין טיפוסי, אך התקשורת אוהבת אותה; וזה מספיק כדי שתומלך עלינו כתחליף אטד
איתמר לוין
התורה מעודדת לעבוד את הקדוש ברוך הוא בשמחה וגם ליהנות מהעולם הזה. הדבר קשור לשני עקרונות יסוד ביהדות: האמונה בה' כבורא העולם והאמונה ביחס המיוחד שבין ה' לעמו
יוסף י. פריצקי
האם הגינות וישרות דרך די בהן על-מנת להיות מנהיג אמיתי? אומנם תכונות אלו חשובות הן, אך האם די בהן להנהגה טובה כמו של בן-גוריון, אשכול, בגין ורבין?
ד"ר שלמה לוי
בעיית עודף המשקל והשמנת היתר נמצאים בעלייה בעולם המערבי זאת למרות המודעות המתעצמת לנושא    ההשמנה פוגעת בכל שכבות האוכלוסיה    האוכל הוא אינו מקור הבעיה, אלא החשיבה ולכן הטיפול חייב להתחיל בשינוי אמיתי בחשיבה
רפאל רוזנסקי
לצמצם את צריכת המאכלים השומניים והמטוגנים    לשתות כף שמן זית וחצי כוס מיץ לימון, כל בוקר, על קיבה ריקה, למשך מספר חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il