X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צוות חשאי שהקים רה"מ מכין "חבילה פיסקלית" להתמודדות עם הגירעון המלצות הצוות צפויות לגרום להתנגשות חריפה עם ההסתדרות
▪  ▪  ▪
נתניהו. בדרך להתנגשות מול ההסתדרות [צילום: פלאש 90]

אורי יוגב, מי שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרף לצוות המצומצם של גיבוש תקציב המדינה לשנים 2014-2013. הצוות מגבש תוכנית פיסקלית לקיצוץ עמוק בתקציב והעלאות מסים על-מנת להתמודד עם הגירעון הענק בתקציב.
בצוות נמצאים גם הממונה על התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר. יוגב, שכיהן בעבר כממונה על אגף התקציבים באוצר, היה ציר מרכזי בגיבוש תקציב המדינה לשנים 2010-2009, והתערבותו גרמה להתפטרותו של הממונה על התקציבים דאז, רם בלניקוב, שהתפטר בהפגנתיות והלין על תפקידו "הסודי" של יוגב, שלא נשא באף תפקיד רשמי וגם לא נבחר על-ידי הציבור. נזכיר כי מיד אחרי גיבוש התקציב, הציע נתניהו ליוגב את תפקיד מנכ"ל האוצר, תפקיד שיוגב סירב לקבל עקב פעילותו בחברת המים שלו, ווייטווטר.
במסגרת השיחות בין השלושה, אחת היוזמות שצוברת תאוצה לצורך ההתמודדות עם הקיצוצים בסך 15 מיליארד שקל הנדרשים על-מנת לעמוד בתקרת ההוצאה, הינה הפגיעה בשכר ובתנאי העבודה של עובדי המגזר הציבורי שקיבלו במהלך השנים האחרונות תוספות שכר נדיבות, וזאת לעומת השכר במגזר הפרטי הקפוא מזה כ-4 שנים לפחות.
לפי ההצעה המתגבשת, התקציב יכלול את ביטול הפעימה האחרונה של ההסכם הקיבוצי שנחתם בין המדינה לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני בשנת 2009, תוספת של 1% שנאמדת בתוספת תקציבית של כמיליארד שקל. כמו-כן, השלושה מתכננים גם לבטל את הפטור על תשלום מס על קרנות ההשתלמות, פטור שגורם לאובדן הכנסות של כ-2.4 מיליארד שקל בשנה. הפטור הזה נחשב לאחד המעוותים ביותר שכן הוא ניתן בין השאר גם לעובדים הכי חזקים במשק לרבות אלו של המגזר הציבורי ובעיקר לוועדים החזקים.
שתי ההצעות ביחד, אשר צפויות חולל מלחמת חורמה מצד ההסתדרות, יניבו לקופת המדינה כ-3.4 מיליארד שקל. ההערכות הן כי בסופו של דבר הממשלה תצטרך לוותר על אחת הדרישות. יש לציין כי אחת הסיבות שבגינן יוגב צורף לצוות היא העבודה המשותפת של יוגב ועיני בתקציב 2009-2010, אז שיתפו השניים פעולה במסגרת "עסקת החבילה".
יוגב ניהל במהלך תפקידו כממונה על התקציבים וכיו"ר רכבת ישראל מלחמה קשה מול ועדי העובדים של הרכבת וגם של נמלי ישראל. בראיון שהעניק למגזין G בשבוע שעבר הוא תקף את ועד עובדי הנמל ואמר כי הם קיבלו תוספת אך הביאו לממשלה "צ'ק חוזר".
בתוך כך, הצוות מתכנן להמליץ גם על העלאות מסים בהיקף של כמה מיליארדי שקלים, חרף הבטחותיהם של נתניהו ושטייניץ לפני הבחירות כי המסים לא יעלו.
גורם במשרד רה"מ אמר ל"גלובס" כי "מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר מנהל זה 3 חודשים עבודת מטה אינטנסיבית לצורך גיבוש תקציב המדינה בתיאום מוחלט עם אגף התקציבים באוצר. לצורך כך, ולעתים, הוא מוצא לנכון להתייעץ עם יועצים חיצוניים. לא התקבלה כל החלטה בעניין כל עוד אין ממשלה, אך מחובתו של משרד רה"מ להתחיל לבחון את החלופות ולהיות ערוכים להגשת תקציב".
יו"ר הסתדרות עופר עיני סירב תחילה להגיב על הפרסומים השונים, אולם בהמשך היום שיגר מסר תקיף: "כפי שכבר הודעתי לפני הבחירות, ההסתדרות לא תאפשר לפגוע ולו בשקל בודד מכספי העובדים והיא תיאבק עד חורמה בכל האמצעים העומדים לרשותה בכל ניסיון לפגיעה בעובדים".
עיני התייחס גם לפרסומים שלפיהם ראש הממשלה מתכוון לאמץ את התוכנית של ראשי המעסיקים, להגביל משמעותית את סמכויות בתי הדין לעבודה. "בתי הדין לעבודה הם זרוע בלתי נפרדת ממערכת המשפט האמונה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית. לבתי הדין לעבודה תפקיד הכרחי ביחסי העבודה במשק וכל פגיעה בהם משמעותה פגיעה בדמוקרטיה, בשלטון החוק וביחסי העבודה בישראל, ולא ניתן לכך יד".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרך: העלאת מיסים וקיצוץ של 15 מיליארד שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצעות הזויות של קברניטי המשק
שוחר טוב  |  30/01/13 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרלי שטרית
לפני 11 שנה, כשאמריקה הלומת ה-11/9 הייתה זקוקה לאויב מוגדר, טבע ג'ורג' בוש את "ציר הרשע" שאיחד מונחים ממלחמת העולם השנייה ומהמלחמה הקרה
אלעזר לוין
"שמאי שלא ילך בתלם יוצא מרשימת השמאים של החברה"    השמאים דורשים להפסיק את התלות, אך נציג משרד התחבורה הגיב: "אין לי בשורה"
אלעזר לוין
יו"ר איגוד המוסכים: "מתקנים רכבים באופן חלקי, וזה פשע - הרכב הופך לאקורדיון " "כל השוק הוא ג'ונגל"
אלעזר לוין
מנהל המחלקה הכלכלית באיגוד חברת הביטוח: "טעיתי, התכוונתי ל-2011"    "כמעט 20% מתגמולי הביטוח הם במרמה"
איציק וולף
הגנרל עבד אל פתח א-סיסי כתב בדף הפייסבוק של צבא מצרים: והעימותים על ניהול המדינה יביאו לקריסתה    ראשי האופוזיציה מציבים למורסי דרישות: קבלת אחריות לעימותים, הקמת ממשלת חירום והקמת ועדה שתבחן מחדש את החוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il